Bądź gotowy na duże obciążenie w Black Friday – zrób testy wydajnościowe systemu e-commerce

Wyprzedaże sezonowe, Black Friday, a może po prostu zwiększony ruch w sklepie online. W przypadku posiadania zbyt małej ilości zasobów serwerowych promocja, która miała przynieść zyski – spełznie na niczym. Dzieje się tak, ponieważ każdy system sprzedażowy ma inne zapotrzebowanie na zasoby serwerowe. W momencie, gdy zaczyna ich brakować, dostęp do sklepu dla klientów może być utrudniony. Mamy jednak na to rozwiązanie.

Testy wydajnościowe, inaczej zwane obciążeniowymi, sprawdzają wydajność danego systemu sprzedażowego. Inaczej mówiąc, pozwalają określić jaka jest wytrzymałość sklepu przy określonym ruchu. Takie statystyki tworzy się na podstawie liczby zapytań klienckich na minutę.

Proces

Właściciel systemu sprzedażowego, w swoim panelu może monitorować ilość obecnych zasobów serwerowych. Gdy zachodzi potrzeba zbadania, czy będą one wystarczające w przewidywanym okresie zwiększonego ruchu, testerzy i-systems przygotowują odpowiednie testy wydajnościowe, w których odwzorowują przykładowy schemat poruszania się po witrynie przez potencjalnego klienta. Przykładową akcją może być wejście na stronę główną sklepu, listing produktu czy kategorii, albo dodanie produktów do koszyka. Dotyczy to zarówno osób zalogowanych, jak i niezalogowanych. Testy wydajnościowe mogą być przeprowadzane na nieograniczonej liczbie zapytań.

Relic - liczba zapytań na minutę

Relic – liczba zapytań na minutę

Testy wydajnościowe wykonywane są automatycznie, a bezpieczeństwo serwerów jest cały czas monitorowane. Po przeprowadzeniu testów, narzędzie Jmeter generuje raport w pliku CSV z podsumowaniem. W pliku zapisany jest rodzaj zapytania oraz kody określające poprawność lub błąd w działaniu systemu. Tester sprawdza i analizuje raport w oparciu o Relic – narzędzie do diagnostyki ruchu oraz dodaje swoje uwagi. Następnie, administrator proponuje ilość zasobów, niezbędną do prawidłowego funkcjonowania sklepu. Jeśli zapotrzebowanie na zasoby jest dużo większe, niż obecnie posiadane, konieczna jest szersza ingerencja w infrastrukturę cloud. Raport przekazywany jest klientowi i-systems, który podejmuje decyzję czy chce zwiększyć ilość zasobów.

Korzyści

W momencie szybkiego rozwoju biznesu i rosnącej liczbie zapytań, warto monitorować zasoby i zabezpieczyć się przed ewentualnymi utrudnieniami w dostępie do systemu sprzedażowego. Dzięki diagnostyce ruchu na stronie, otrzymywana jest jasna informacja o rekomendowanej ilości zasobów serwerowych, pozwalającej na radzenie sobie z dużym ruchem na stronie. Po okresie wzmożonego ruchu można wrócić do poprzedniego stanu lub zdecydować się na wprowadzenie zmian na stałe. Z odpowiednią ilością zasobów, właściciel może mieć pewność, że jego sklep online będzie dostępny między innymi w trakcie sezonowych wyprzedaży czy peaków sprzedażowych.



Zobacz rozwiązania dla branży fashion

1
Dodaj komentarz

Please Login to comment
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Kasia Nowak Recent comment authors
najnowszy najstarszy oceniany
Kasia Nowak
Gość
Kasia Nowak

Super porady jak poradzić sobie ze zbliżającymi się ”świętami” sklepowymi ! 🙂
____________
http://positiveretail.pl/

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów