Integracja z Amazon jako wsparcie sprzedaży transgranicznej

Amazon jest największą i najbardziej rozpoznawalną platformą sprzedaży na świecie. Liczba produktów posiadanych w ofercie, rynków do których dociera oraz osób, które kupują w tym miejscu jest ogromna.

Model biznesowy zaproponowany przez Amazon pozwala sprzedawcom z całego świata na dystrybucję swoich produktów poprzez platformę amerykańskiego giganta. Umożliwia dotarcie między innymi do klientów europejskich na rynki takie jak: niemiecki, francuski, angielski, włoski czy też hiszpański. Ta ekspansja na ogromny i bardzo chłonny rynek, w którym klienci cenią sobie doskonałą obsługę, szybką wysyłkę oraz ogromną różnorodność i dostępność towarów w atrakcyjnych cenach.

Także fakt, że Amazon wybudował na terenie naszego kraju trzy centra logistyczne, stwarza nowe możliwości. Wysyłka towaru do magazynów znajdujących się pod Wrocławiem lub Poznaniem jest dobrym rozwiązaniem zwłaszcza w przypadku prowadzenia sprzedaży na amazon.de i jest znacznie tańsza niż transport do magazynów Amazona rozrzuconych na terytorium kraju, w którym chcemy sprzedawać.

Integracja z Amazon opłaty transakcyjne

Do kosztów związanych ze sprzedażą na Amazon (poza opłatą za prowadzenie konta) wliczyć należy prowizję od każdego sprzedanego produktu, której wysokość zależy od kategorii do jakiej produkt należy. Natomiast przy ustaleniu ceny dla klienta ostatecznego pamiętać należy oczywiście o uwzględnieniu podatków obowiązujących na terenie kraju, w którym chcemy sprzedawać.

Integracja z Amazon – główne korzyści

Łatwe dotarcie do kilkudziesięciu rynków zagranicznych

Dotarcie do polskiej części klientów, którzy kupują tylko na Amazon

Dotarcie do klientów, którzy preferują płatność kartami kredytowymi

Łatwe wystawianie na portalu Amazon produktów dostępnych w sklepie

Pełna kontrola nad złożonymi zamówieniami oraz płatnościami

Przyśpieszenie i ułatwienie pełnej obsługi towarów sprzedanych przez Amazon

Wybrane funkcjonalności integracji z Amazon z poziomu panelu i-systems

Integracja z Amazon jest bardzo rozbudowana i pozwala na edycję szeregu zmiennych, które mają wpływ na wystawione do sprzedaży produkty. Wśród nich wymienić możemy:

Szybkie i bardzo proste wystawienie produktu na Amazon, jeśli produkt z podanym EAN istnieje w bazie Amazon, to wtedy parametry zasysane są automatycznie

Jeśli podczas wystawiania produktu pojawią się błędy, to automatycznie zostaniemy o tym powiadomieni

Łatwe dopasowanie ceny i koloru produktu na podstawie bazy opartej na kodach EAN w Amazon

Możliwość ustawienia języka, jaki będzie obsługiwany podczas wystawiania produktu na sprzedaż. Język jest dopasowany do konta sprzedawcy – na amazon.de będzie to niemiecki, amazon.co.uk angielski

Łatwe wycofanie produktu ze sprzedaży

Automatyczna zmiana wielkości stanów magazynowych, która jest synchronizowana i przekazywana ze sklepu do Amazon

Automatyczne pobieranie zamówień z Amazon i przetwarzanie ich na zamówienia ze sklepu internetowego

Pobieranie danych klientów i dopasowanie ich do zamówień

To tylko wybrane funkcjonalności naszej integracji. Aby w pełni skorzystać z funkcjonalności jakie daje Amazon, należy jednorazowo dokonać wszystkich formalności z założeniem konta sprzedawcy (konto profesjonalne Amazon Marketplace Web Service) oraz dokonać integracji z i-systems.

2
Dodaj komentarz

Please Login to comment
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Plan ekspansji transgranicznejPodsumowanie roku 2016 w i-systems | Blog i-systems.pl Recent comment authors
najnowszy najstarszy oceniany
trackback

[…] Marzec stał pod znakiem nowych wdrożeń. Od strony funkcjonalności uruchomiona została rozbudowana integracja z Amazonem. Jej wybrane funkcjonalności to: szybkie i bardzo proste wystawienie produktu na Amazon (jeśli produkt z podanym EAN istnieje w bazie Amazon, to wtedy parametry pobierane automatycznie), automatyczna aktualizacja stanów magazynowych, która jest synchronizowana i przekazywana ze sklepu do Amazon, automatyczne pobieranie zamówień z Amazon i przetwarzanie ich na zamówienia ze sklepu internetowego, czy pobieranie danych klientów i dopasowanie ich do zamówień. Integracja z Amazon to wsparcie sprzedaży zagranicznej. […]

trackback

[…] Artykuł ukazał się w pierwszym wydaniu magazynu E-commerce & Digital Marketing: www.e-commerce-24.pl Integracja z Amazon jako wsparcie sprzedaży transgranicznej […]

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów