#184 Jak zapakować i wysłać niestandardową przesyłkę?

Większość zamówień klientów są to stosunkowo niewielkie paczki, które można spakować w foliopak lub karton. W takich przypadkach firma transportowa nie ma problemu z ich klasyfikacją jako standardową. Problem pojawia się, kiedy sprzedajemy produkty, których nie da się po prostu włożyć do kartonu. Co wtedy?

Partnerem lekcji jest: blog.furgonetka.pl

Dziś dowiesz się:

– kiedy paczka jest niestandardowa,
– jakie są opłaty za paczkę niestandardową,
– jak prawidłowo zapakować przesyłkę.

Co sprawia, że paczka jest niestandardowa?

Niestety nie ma jednego, standardowego dla wszystkich firm kurierskich wymiaru paczki. Każda firma świadcząca usługi logistyczne zwykle ma swoje własne wymagania i obostrzenia dotyczące przesyłek. Konkretne wytyczne i parametry określające, czy przesyłka jest standardowa czy niestandardowa, zawarte są w regulaminach. Zazwyczaj za przesyłkę niestandardową uważa się taką, która przekracza określone wymiary lub ma nietypowy kształt czy opakowanie. Można więc za pomocą kilku spostrzeżeń wstępnie określić, czy paczka może zostać uznana jako niestandardowa:

  • ma nieregularny kształt (nie jest prostopadłościanem, a jej kształt może utrudniać sortowanie lub ułożenie);
  • ma wystające elementy (poza obręb pudełka lub palety);
  • jest wyjątkowo dużych wymiarów (np. jest bardzo długa);
  • jest zapakowana w nietypowy sposób (Niektóre firmy za niestandardowe uznają także wymiarowe pudełko, owinięte folią stretch, która utrudnia automatyczne sortowanie).

Jeśli na jedno lub więcej pytań odpowiemy twierdząco, może się okazać, że nasza przesyłka zostanie zaliczona do niestandardowych. Warto wtedy sprawdzić w firmie kurierskiej, jakie są dokładne wymagania, co do sposobu pakowania.

Jak zapakować i wysłać niestandardową przesyłkę?

źródło: www.dpd.com.pl

Co dalej?

Jeśli paczka, już po jej nadaniu, zostanie uznana jako niestandardowa, firma kurierska obciąży nas dopłatą, której wielkość waha się od kilkunastu do kilkuset złotych. Ostateczna cena będzie zależała od tego, którego z wyżej wymienionych warunków nie dotrzymaliśmy oraz jaka to firma kurierska. Jeśli kształt paczki jest nieregularny bądź z opakowania wystają elementy, w większości przypadków nie będzie to wysoka opłata, w granicach kilkunastu złotych. Pamiętajmy jednak, że w takim przypadku, wszystkie wystające elementy narażone są o wiele mocniej na uszkodzenie.

Jak pakować?

Należy przede wszystkim pamiętać, że paczka musi dotrzeć do adresata nieuszkodzona.

Poniżej znajdziecie kilka wskazówek, na co warto zwrócić uwagę:

  • Dobrze sprawdzą się dwuwarstwowe kartony wykonane z odpornej na wilgoć tektury. Pamiętaj, że im cięższa jest zawartość paczki, tym solidniejsze powinno być opakowanie zewnętrzne.
  • Zawartość paczki powinna być zabezpieczona przed przemieszczaniem się w opakowaniu w trakcie transportu. W tym celu należy wypełnić wszelkie puste przestrzenie wewnątrz pudełka. Wypełniaczami może być folia bąbelkowa, styropian, poduszki wypełnione powietrzem czy skropak. Jeśli wysyłasz ciężkie lub cenne przedmioty, dobrze jest użyć dopasowanych do przedmiotu form styropianowych.
  • Jeśli przedmiot nie jest spakowany w karton, musi być szczelnie zasłonięty ze wszystkich stron. Dobrą praktyką jest owinięcie go folią stretch oraz oklejenie taśmą.
  • Należy dokładnie zabezpieczyć całą przesyłkę, nie zostawiając niezabezpieczonych elementów, szczególnie, jeśli są wystające.

Jak zapakować i wysłać niestandardową przesyłkę?

źródło: www.poczta-polska.pl

Podsumowując

Szczegółowe instrukcje i wskazówki dotyczące pakowania produktów niestandardowych znajdziesz na stronach przewoźników – bardzo często w specjalnie przygotowanych poradnikach lub po prostu w regulaminie firmy kurierskiej. Staranne zastosowanie się do ich zaleceń pozwoli Ci uniknąć nieprzewidzianych opłat, odmowy przyjęcia paczki przez kuriera lub jej uszkodzenia w trakcie transportu.

Podobał Ci się tekst? Zapisz się na newsletter Wzorowego Sklepu

Wzorowy Sklep to cotygodniowa porcja wiedzy na temat eCommerce. Piszemy
o marketingu, sprzedaży, obsłudze klienta, prawie… wszystko w jednym miejscu.

Akceptuję politykę prywatności

Dodaj komentarz

Please Login to comment

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów