#157 Jaki wybrać certyfikat dla sklepu internetowego?

250 zł – tyle według SW Research średnio wydajemy na zakupy w sieci każdego miesiąca. Oprócz pieniędzy w e-sklepach często zostawiamy wrażliwe informacje. Jak zapewnić bezpieczeństwo transakcji i przesyłanych danych?

Jednym z podstawowych narzędzi podnoszących poziom bezpieczeństwa danych przesyłanych drogą elektroniczną są certyfikaty SSL. Zdajemy sobie sprawę, że wybór nie jest prosty dlatego poniżej postaramy się odpowiedzieć na pytanie: jaki certyfikat wybrać dla sklepu internetowego?

Partnerem lekcji jest Kei.pl

Dziś dowiesz się:

– jakie certyfikaty wyróżniamy,
– co jest ważne przy wyborze certyfikatu.

Sklepy przetwarzające delikatne dane

Istnieją takie zakupy, które mogą zdradzić wiele na nasz temat. Coraz częściej „idziemy” na zakupy do aptek internetowych czy sklepów, których asortyment wywołuje rumieniec na twarzy. Poufność transakcji i historii zakupów ma w tym przypadku kluczowe znaczenie.

Właściciele sklepów zbierających delikatne dane powinni rozważyć instalację certyfikatu EV. Nie tylko podnosi on poziom bezpieczeństwa, ale dzięki zielonemu paskowi adresu wzbudza większe zaufanie klientów.

Czym dokładnie jest certyfikat EV? Uwierzytelniają one domenę, dane jej właściciela oraz wyświetlają zielony pasek adresu w przeglądarce. To certyfikaty o najwyższym stopniu zaufania. Są stosowane zazwyczaj przez:

  • branżę bankową finansową,
  • firmy obsługujące płatności,
  • podmioty przetwarzające dane o szczególnie delikatnej naturze (np. wyznanie czy narodowość użytkowników).

Przyjmowane leki lub to, co zamawiamy w sklepach „dla dorosłych” również można zaliczyć do danych poufnych. Poza bezpośrednią ochroną tych informacji, certyfikat EV wpływa pozytywnie na zaufanie do marki, co przekłada się na:

  • wskaźnik konwersji sklepu,
  • wzrost prestiżu,
  • wizerunek marki (bezpieczna i godna polecenia).

Sklepy internetowe, w których koszyk ma dużą wartość

Inną wyróżnioną przez nas grupą są sklepy internetowe oferujące produkty wysokiej jakości, które kupowane w niewielkiej ilości generują wysoką wartość koszyka. Do tej grupy zaliczamy m.in. sklepy sprzedające:

  • artykuły RTV i AGD,
  • sprzęt fotograficzny i wideo,
  • militaria.

Warto zwrócić uwagę, że Klienci mogą czuć lekki dyskomfort podczas transakcji na wysoką kwotę, często wybierając w związku z tym płatność za pobraniem. To z kolei powoduje konieczność uruchomienia nakładów inwestycyjnych na zakup drogiego sprzętu i zamrożenie części środków po stronie sklepu. Transakcje za pobraniem w niektórych sytuacjach mogą też mieć większy wskaźnik zwrotów, co generuje dodatkowe koszty związane z wysyłką towarów – szczególnie tych wielkogabarytowych.

Jeśli zajmujesz się sprzedażą tego rodzaju dóbr, możesz wybrać najwyższe zabezpieczenie w postaci certyfikatu EV lub wybrać opcję typu OV – Organization Validation. Jest to usługa odpowiednia dla serwisów z rozbudowanym formularzem rejestracji.

Certyfikat ten jest odpowiedni dla dużych sklepów internetowych, czy sklepów oferujących kosztowne produkty. Koszt certyfikatu OV to około 450 zł, a gwarancja finansowa, którą możesz uzyskać w razie problemów z prawidłowym działaniem certyfikatu to nawet 750 000 zł.

Z kolei dla sklepów, które dopiero wypływają z handlowego portu na szersze wody, ale zdecydowanie od samego początku stawiają na zdobycie zaufania swoich konsumentów, zarówno certyfikat typu EV jak i OV będzie odpowiednim rozwiązaniem. Pozycjonowanie marki jako bezpiecznej oraz godnej polecenia wymaga solidnego zabezpieczenia, które zapewnią te certyfikaty.

Zastosowanie certyfikaty typu OV to inwestycja, dzięki której:

  • rośnie wiarygodność firmy dzięki certyfikowaniu nie tylko domeny, ale też przedsiębiorstwa,
  • podnosimy poziom zaufania do sklepu,
  • otrzymamy wysokie gwarancje finansowe

Sklepy początkujące i małe

A co z początkującymi sklepami? Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z handlem w Internecie, ale również gromadzisz dane swoich klientów i chcesz by były one bezpieczne, skorzystaj z najbardziej podstawowego certyfikatu typu DV.
To certyfikat SSL walidujący domenę (DV – Domain Validation). Zabezpiecza on transmisję danych w obrębie domeny i potwierdza jej autentyczność. Cena tego typu certyfikatu ważnego przez 1 rok to ok. 130 zł – nie jest to więc duży wydatek biorąc pod uwagę, że gwarancja finansowa wystawcy to nawet 30 000 zł.

Wiele sklepów jeden właściciel

Prowadzisz wiele sklepów internetowych pod różnymi domenami? Certyfikat SSL w wersji Multidomain za jednym zamachem może zabezpieczyć przesyłanie danych odbywające się w obrębie każdej z nich. Dzięki niemu możesz zabezpieczyć jednym certyfikatem nawet 10 różnych domen, przy znacznie lepszej efektywności kosztowej.

Lista branż, dla których ten certyfikat będzie dobrym wyborem jest jednak zdecydowanie dłuższa. Powinny na niej znaleźć się także między innymi:

  • agencje HR, które często umożliwiają przesłanie swojego CV poprzez specjalny formularz na stronie,
  • uczelnie wyższe – szczególnie te, które udostępniają tzw. wirtualne dziekanaty bądź systemy umożliwiające zapisanie się na zajęcia,
  • właściciele kancelarii prawnych i biur rachunkowych – o ile umożliwiają klientom kontakt przez stronę www (np. przesyłanie zapytań, albo nawet elektronicznych dokumentów).

Certyfikat SSL jest potrzebny wszędzie tam gdzie występuje przekazywanie jakichkolwiek danych użytkownika. Transmisja danych powinna być chroniona nawet na forach internetowych ponieważ wymagają one logowania za pomocą loginu i hasła. Warto również zabezpieczyć certyfikatem firmowe narzędzia działające w trybie online.

Tagi

B2C

Podobał Ci się tekst? Zapisz się na newsletter Wzorowego Sklepu

Wzorowy Sklep to cotygodniowa porcja wiedzy na temat eCommerce. Piszemy
o marketingu, sprzedaży, obsłudze klienta, prawie… wszystko w jednym miejscu.


Akceptuję politykę prywatności

Dodaj komentarz

Please Login to comment

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów