#175 Mobilne rozwiązania dla e-biznesu, które pomogą zwiększyć sprzedaż w okresie przedświątecznym

Okres przed Świętami Bożego Narodzenia kojarzy się wszystkim przedsiębiorcom z dwiema, na pozór sprzecznymi kwestiami. Po pierwsze – to najlepszy czas pod względem przychodów. Po drugie – najgorszy pod względem kosztów. Dzieje się tak dlatego, że w tym okresie w niemal każdej firmie uaktywniają się działania promocyjne, a co za tym idzie, konkurencja na tym polu staje się naprawdę ogromna. Dotyczy to w zasadzie każdej branży, która działa w internecie. Wzrastają stawki za reklamy na Facebooku, trudniej utrzymać  dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania. Konsumenci, bombardowani ze wszystkich stron marketingowymi komunikatami stają się jeszcze bardziej odporni na świąteczny przekaz. Chyba, że mogą liczyć na atrakcyjne rabaty, które pomogą im zaoszczędzić na prezentach dla najbliższych. Biorąc pod uwagę sytuację, jaka co roku ma miejsce na rynku reklamy internetowej, warto zastanowić się nad przeniesieniem swoich działań i budżetu do kanału mobilnego, który radzi sobie coraz lepiej, przynosząc e-biznesowi realne korzyści.

Partnerem lekcji są: qpony.pl

Dziś dowiesz się:

– Jak w prosty sposób zwiększyć przychód w okresie przedświątecznym

Ładne reklamy w internecie nie przynoszą pieniędzy ze sprzedaży

Jeśli w okresie przedświątecznym liczymy na to, że tylko dzięki pięknym, wywołującym emocje materiałom promocyjnym uda nam się nakłonić konsumentów do skorzystania z naszej oferty, jesteśmy w sporym błędzie. Ładna kreacja świąteczna może być bodźcem do zrobienia zakupów w naszym sklepie, ale czy to wystarczy? W bezwzględnym świecie handlu internetowego nie możemy być hurraoptymistami, którzy liczą na to, że są w stanie na tyle zmiękczyć serca odbiorców, by doprowadzić do finalnej transakcji. Oczywiście, takie rzeczy udaje się osiągnąć, ale tylko największym markom, które od lat budują swój wizerunek i są doskonale zakorzenione w świadomości konsumentów. Zdecydowanie lepiej podejść do kwestii przedświątecznych działań marketingowych w sposób realistyczny i znaleźć niszę, w której nie ma jeszcze naszych konkurentów lub w której udało im się odnieść sukces nakładem niedużych kosztów. Takim sposobem może być – wciąż nie do końca wykorzystywany – potencjał kanału mobilnego.

4 sposoby na to, by za pomocą mobile’u zwiększyć przychód w okresie przedświątecznym

Nie tak dawno nastąpił przełom w myśleniu na temat e-biznesu. To, co do tej pory utożsamiane było wyłącznie z e-commerce, zaczęło być wspierane przez m-commerce i offline. Granica między światem rzeczywistym, internetem i mobilem zaczęła powoli się zacierać. Nikogo nie dziwi już, że ta sama marka modowa, która doskonale radzi sobie ze sprzedażą w swoim sklepie internetowym, stworzyła showroom w centrum miasta – w którym klienci mogą przymierzyć ciuchy przed zakupem w sieci – i zdecydowała się na inwestycję w aplikację mobilną, która pozwala na uczestnictwo w programie lojalnościowym. I choć jest to w dalszym ciągu ten sam e-biznes, to wszystkie jego warstwy i kanały zaczęły się przenikać i tworzyć spójną, przyjazną klientowi całość, do której często i chętnie wraca. I gdyby ktoś powiedział nam o tym parę miesięcy temu, to pewnie sami wdrożylibyśmy ten scenariusz działania. Jednak okres przedświąteczny trwa już w zasadzie odkąd zakończyły się wszelkie akcje związane z Halloween. Dlatego, jeśli chcemy przed Świętami Bożonarodzeniowymi zrobić coś, co pozytywnie przełoży się na przychód ze sprzedaży, nie mamy czasu na myślenie o działaniach, które jesteśmy w stanie zrealizować najprędzej w przyszłym roku. Dobrym pomysłem będzie skoncentrowanie się na rozwiązaniach gotowych, które zostały już sprawdzone i za którymi stoją silni gracze rynkowi. Warto wziąć pod uwagę promowanie się w istniejących aplikacjach mobilnych.

1. Mobilne kupony rabatowe przyciągną klientów przed świętami

Konsumenci pożądają wszelkiego rodzaju wyprzedaży, rabatów, obniżek cen i gratisów. Cena w dalszym ciągu odgrywa kluczową rolę na ścieżce zakupowej. Dlatego warto zaproponować swoim klientom kupony rabatowe w mobilnym wydaniu, z których od razu zostaną przekierowani na naszą stronę i będą mogli zrealizować zakup z ofertą promocyjną – albo – zachować kod na później i zrealizować go z desktopu. Rabaty naprawdę potrafią czynić cuda. Oczywiście mowa tu o atrakcyjnych obniżkach wartości przynajmniej 25%, wielopakach typu “kup 3, zapłać za 2”, czy – cenionej przez użytkowników sklepów internetowych – darmowej dostawie, bez względu na wydaną kwotę. Kupon rabatowy w aplikacji, która jest agregatem takich ofert, da nam jeszcze coś, na co musielibyśmy pracować przez długie miesiące. Dostęp do ogromnej bazy użytkowników nastawionych na kupowanie, do których ciężko byłoby nam dotrzeć samemu.

2. Reklama natywna w aplikacji mobilnej pozwoli osiągnąć sukces nie tylko wizerunkowy

Kolejną propozycją działań w okresie okołoświatecznym, które przełożą się na przychód ze sprzedaży, może być reklama natywna w aplikacjach mobilnych, nastawionych na emitowanie ofert handlowych. W takim przypadku idealnie sprawdzą się aplikacje agregujące gazetki reklamowe, do których codziennie zaglądają setki tysięcy użytkowników. Wyobraźmy sobie, że towarzyszymy im podczas każdej sesji w aplikacji, przypominając o sobie nawet wtedy, gdy przeglądają oferty konkurencji. Choć brzmi to, jak nierealny scenariusz, jest możliwe do zrealizowania, dzięki specjalnie zaprojektowanym skinom (skórkom), które są widoczne przez cały czas użytkowania aplikacji. To – mówiąc najprościej – tło aplikacji mobilnej, w której postanowimy się zareklamować i które będzie dedykowane naszej marce. Na tym polega właśnie reklama natywna – niezauważalna, ponieważ integralna z całością, a jednak pozostawiająca ślad w świadomości konsumenta. Znamy ją z coraz większej ilości portali internetowych,a teraz również z rozwiązań mobilnych. Nie jest nachalna, doskonale komponuje się z charakterem aplikacji i oddaje w pełni przekaz naszej marki. Dzięki świątecznym elementom cieszy oko użytkownika i zachęca do skorzystania z oferty, przynosząc korzyści ze sprzedaży.

3. Grywalizacja w aplikacji mobilnej odskocznią od tradycyjnego marketingu

Jeśli jednak zwyczajne kupony rabatowe są dla nas przereklamowane, a dedykowany skin w aplikacji zbyt przesadzony i oczekujemy czegoś niecodziennego, co pozwoli naszemu przyszłemu klientowi wejść w interakcję z naszą ofertą, możemy zdecydować się na wykorzystanie grywalizacji w postaci shake’a. Dzięki żyroskopowi wbudowanemu w większość smartfonów, możliwe jest wykonywanie ruchów telefonem, które wpłyną na jego działania. Tak dzieje się z rozwiązaniem typu shake. Potrząsając telefonem, użytkownik aplikacji może każdego dnia losować nową ofertę lub rabat. Ten wciąż niekonwencjonalny sposób spowoduje, że codziennie, chcąc zyskać, jak najwięcej, będzie korzystał z naszego shake’a. Dzięki temu wzbudzimy w nim lojalność i przywiązanie do naszej marki, a także zachęcimy do zrobienia zakupów w naszym sklepie.

4. Zdalne notyfikacje sprawią, że klient zostanie nakierowany na właściwy trop

Ostatnią propozycją promowania e-biznesu przed świętami, która wykorzystuje mobile, jako kanał, są zdalne notyfikacje push. Te krótkie wiadomości, wyświetlane na telefonach użytkowników aplikacji mobilnych, pozwalają dotrzeć do setek tysięcy osób w całym kraju i – co ważniejsze – skierować ich od razu na naszą ofertę. Dzięki temu wzrasta emisja naszej reklamy, co przekłada się na przekierowania do naszego sklepu i zapełnianie przez klientów wirtualnych koszyków. Jeśli do tego wszystkiego dodamy dedykowany, świąteczny i – co ważne – atrakcyjny kod rabatowy, możemy być pewni, że współczynnik finalizacji zakupów będzie o wiele wyższy niż w przypadku samego eksponowania oferty w aplikacji.

Do świąt pozostało jeszcze na tyle dużo czasu, by wdrożyć działania mobilne i zwiększyć przychód ze sprzedaży w okresie okołoświątecznym. Współpraca z najpopularniejszymi aplikacjami mobilnymi w naszym kraju pozwoli nam nie tylko pozytywnie wpłynąć na zysk w okresie Bożego Narodzenia, ale również zniwelować koszty i przetestować na ogromnej liczbie użytkowników nastawionych na zakupy, czy takie rozwiązanie zdaje egzamin w przypadku naszego e-biznesu.

autor: Żaneta Głuchowsk, Geomarketing Specialist, Qpony.pl
Aplikację można pobrać tutaj -> Qpony

Mobilne rozwiązania dla e-biznesu, które pomogą zwiększyć sprzedaż w okresie przedświątecznym

Podobał Ci się tekst? Zapisz się na newsletter Wzorowego Sklepu

Wzorowy Sklep to cotygodniowa porcja wiedzy na temat eCommerce. Piszemy
o marketingu, sprzedaży, obsłudze klienta, prawie… wszystko w jednym miejscu.


Akceptuję politykę prywatności

1
Dodaj komentarz

Please Login to comment
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Mobilne rozwiązania dla e-biznesu, które pomogą zwiększyć sprzedaż w okresie przedświątecznym | Blog Qpony.pl Recent comment authors
najnowszy najstarszy oceniany
trackback

[…] Tekst ukazał się na http://blog.i-systems.pl/mobilne-rozwiazania-dla-e-biznesu-ktore-pomoga-zwiekszyc-sprzedaz-w-okresie… […]

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów