Nowy system eCommerce 5.10.15.

Nowy sklep internetowy, będącej właścicielem sieci sklepów stacjonarnych 5.10.15., firmy Komex już online. Komex to jedna z największych w Polsce sieci sprzedaży detalicznej. Obecnie posiada ponad 230 sklepów stacjonarnych, w których sprzedaje ubrania i akcesoria dziecięce. Współpraca z i-systems ma na celu dalsze wykorzystanie potencjału sprzedaży internetowej.

Zmiany w sklepie

Nowy sklep internetowy to począwszy od zmiany wizerunkowej i poszerzenia asortymentu, wiele nowych opcji dla klientów. Dodano podgląd dostępnych rozmiarów z list produktów, wzbogacono opcje wyszukiwania i filtrowania, powstała pełna logika promocji połączona z programem lojalnościowym, który również został odświeżony. Usprawnienie integracji systemów pozwala na szybsze dostarczanie zamówień do klientów. Dzięki temu większość paczek jest wysyłana w dniu zamówienia, a dostarczana dzień po nim.

Mobilny konsument wyznacza standardy

Cała platforma ecommerce została przygotowana według najlepszych standardów responsive web design. Nowy sklep internetowy marki 5.10.15. automatycznie dostosowuje się do rozdzielczości ekranu na którym jest wyświetlany. Wszystkie prace developerskie nad pełną mobilnością sklepu internetowego zostały przeprowadzone według zasady mobile first. Oznacza ona, że na początku pracowano nad wyglądem sklepu na najmniejszych urządzeniach, a następnie rozszerzano pole robocze. Wdrożenie sklepu również przebiegało według tej metody. Dzięki temu zakupy z urządzeń mobilnych są dużo prostsze.

Ecommerce jest najszybciej rozwijającym się kanałem sprzedaży. Powody ku temu są oczywiste. To oszczędność czasu, wygoda a często również oszczędność pieniędzy. Młodsze pokolenia, wychowane z komputerem, tabletem i smartfonem, dzisiaj staje się rodzicami i wybierają ten rodzaj zakupów bardzo chętnie. Dlatego traktujemy eCommerce jako przyszłościowy kanał sprzedaży, a zakupy mobilne jako jego silną podstawę. Już niedługo cały eCommerce będzie bardzo mobilny, będzie przenikał się z tradycyjną sprzedażą, zwiększy się efekt ROPO i… zrobi się ciasno na rynku. Dlatego przygotowujemy się do tego już dziś – mówi Tomasz Sulejewski, eCommerce Manager w Komex.

51015

Dedykowane integracje eCommerce

Duże sieci sprzedaży stacjonarnej, takie jak Komex, działają w oparciu o precyzyjnie zdefiniowane procesy biznesowe. Istotne jest ich umiejętne przeniesienie do eCommerce, a następnie ich optymalizacja. Jednym z kluczowych elementów wdrożenia było stworzenie dedykowanych integracji wpływających na system sprzedaży. W ramach sieci sprzedaży, marka 5.10.15. posiada kilku partnerów afiliacyjnych. Przygotowano więc moduł pozwalający na uruchomienie integracji z sieciami afiliacyjnymi oraz na elastyczne zarządzanie parametrami dla każdej sieci – podkreśla Marek Pawlak, Project Manager w i-systems.

System posiada również zaawansowaną integrację z systemem ERP. Odpowiada ona za zarządzanie produktami, raportowanie sprzedaży czy zarządzanie promocjami. Wśród jej szczegółowych funkcjonalności znajdują się m.in.: komunikacja z systemem ERP, aktualizacja produktów i ich cen czy cykliczne przesyłanie informacji do systemu ERP o zrealizowanych zamówieniach oraz wystawionych do nich dokumentach handlowych.

Do nowego sklepu internetowego http://www.51015kids.eu zostały również zaimplementowane rozwiązania outsourcingu logistycznego SAP poprzez integrację z Partnerem. Umożliwia ona kontrolę obsługi całego zamówienia.

Wyzwania omnichannel retailing

Skala przedsięwzięcia jakim był nowy system eCommerce dla marki 5.10.15. sprawiła, że wszystkie prace zostały podzielone na kilka etapów. Pierwszym krokiem w połączeniu sprzedaży internetowej ze stacjonarną jest możliwość sprawdzenia lokalizacji wszystkich sklepów stacjonarnych marki w Polsce. Następnie ujednolicono program lojalnościowy we wszystkich kanałach. Teraz jest on spójny w online i w offline. Kolejne funkcjonalności wykorzystujące ideę wielokanałowości będą systematycznie wdrażane w ramach przyjętego planu działania.

Zbudowanie przez i-systems platformy w oparciu o nowoczesne standardy eCommerce jest wstępem do dalszej współpracy oraz początkiem pełnej realizacji strategii omnichannel, nad którą obecnie pracujemy – twierdzi Sebastian Moleda, Dyrektor Operacyjny w Komex.

Realizację można zobaczyć online na stronie http://www.51015kids.eu.

Dodaj komentarz

Please Login to comment

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów