#158 Płatności online – o czym należy pamiętać prowadząc e-sklep?

Zakładając sklep online stajemy przed szeregiem różnych wyborów. Na początku powinien być pomysł na to, co będziemy sprzedawać. Gdy to już mamy, do pozostałych wyborów powinniśmy przystąpić w sposób strategiczny. Wybierając dogodną platformę sklepową, warto zwrócić uwagę, czy w standardzie możemy od razu włączyć operatora szybkich płatności online. Pozwoli to na oszczędność czasu i środków, a tym samym optymalizacje procesu uruchomienia e-sklepu.

Partnerem lekcji jest dotpay.pl

Dziś dowiesz się:

– jakie płatności preferują kupujący,
– na co należy zwrócić uwagę przy wyborze płatności,
– dlaczego warto wprowadzić płatności ratalne.

Wybierz platformę, która będzie magnetyzować klientów

Sklep online powinien być miejscem, gdzie klienci nie tylko znajdą produkty, których zakupem są zainteresowani. Współczesny konsument oczekuje, że na wybranej witrynie sklepowej znajdzie komplet informacji o wybranych produktach (rzetelne ich opisy). Warto zwrócić także uwagę, czy wybrana platforma sklepowa umożliwi stworzenie przestrzeni dla klientów, w której będą oni mogli dzielić się opiniami o zakupionych produktach. Pozytywne komentarze mogą mieć wpływ na wzrost konwersji w Twoim e-sklepie.

W związku z tym, że proces zakupowy nie kończy się na samym wyborze produktu, wybierając platformę sklepową istotnym jest, aby zwrócić uwagę na to, czy dane rozwiązanie pozwoli uruchomić nie tylko atrakcyjny z punktu widzenia klienta serwis, ale i funkcjonalny z punktu widzenia e-sprzedawcy. Oczywiście mówimy tu nie tylko o dostępie do panelu samej platformy, łatwości jej obsługi (zamieszczanie nowych pozycji, segregowanie ich, monitorowanie wypowiedzi, etc.), istotne jest także to, jakie możliwości dają nam wdrożone płatności online (m.in. raportowanie, rozdział środków na indywidualne konta co szczególnie istotne jest w przypadku e-pasaży, czy możliwość przyjmowania płatności z urządzeń mobilnych oraz w różnych walutach).

Ułatw zakupy swoim klientom – uruchom szybkie płatności online

Z raportu Gemius dla eCommerce Polska opublikowanego w 2015 roku, szybki przelew przez serwis płatności online, wybiera aż 60% Internautów. Innymi słowy płatności tradycyjnym przelewem, czy za pobraniem odchodzą do lamusa. Patrzący perspektywicznie, jako e-sprzedawca wskazanym jest zwrócić uwagę na wiele różnych aspektów, ale wybierając operatora płatności należy przede wszystkim sprawdzić, czy oferowane przez niego usługi pozwolą zwiększać zasięg i podnosić konwersję w Twoim e-sklepie.

Zwiększaj zasięg – umożliw płatności w różnych walutach, nawet ze smartfona

Odnosząc się do prognoz IDC na 2016 r. musimy wiedzieć, że dostęp do Internetu będzie mieć w tym roku, aż 3,2 miliarda ludzi, co stanowi 44 %. globalnej populacji. Z tego szacuje się, że ponad 2 miliardy internautów dostęp do sieci Internet będzie mieć z poziomu urządzeń mobilnych. Co więcej z badań IDC wynika również, że liczba osób płacących wyłącznie z poziomu urządzeń mobilnych ma rosnąć średnio o ponad 25 % rocznie w ciągu najbliższych pięciu lat. W obliczu tych danych nie ma wątpliwości, że śmietankę będą spijać te serwisy i sklepy online, które wychodząc naprzeciw potrzebom współczesnych konsumentów skorzystają z takich rozwiązań jak nagrodzone w prestiżowym konkursie Ekomersy 2015 Płatności Międzynarodowe oraz Płatności Mobilne Dotpay.

Serwisy i sklepy online, za sprawą sieci Internet, mają zasięg globalny, z tego względu myśląc perspektywicznie wskazanym jest, aby udostępnić naszym klientom możliwość przyjmowania płatności w różnych walutach, na co pozwalają właśnie wspomniane Płatności Międzynarodowe. W związku z dyrektywą Unijną odnoszącą się do rozliczania podatku VAT istotnym jest by zwrócić uwagę, także na funkcjonalność geolokalizacji pozwalającej zweryfikować kraj pochodzenia instrumentu płatniczego, oraz kraj, w którym realizowano transakcje.

Co więcej, odnosząc się do powyższych danych, jeśli zależy nam na dużym zasięgu sprzedaży, nie możemy zapomnieć także o umożliwieniu realizacji transakcji z poziomu urządzeń mobilnych. Dziś coraz chętniej zakupy realizujemy w drodze do lub z pracy, czy też podczas lunchu, przy dobrej kawie, a tym samym nie siedząc przy komputerze stacjonarnym, a ze smartfonem lub tabletem w ręku. Z tego względu, musimy mieć na uwadze, że jeśli klient wchodzi na stronę e-sklepu który nie umożliwia wygodnej realizacji płatności z poziomu urządzeń jak smartfon, czy tablet – wycofuje się i wybiera inny sklep. Właśnie dlatego Dotpay stworzył w/w usługę Płatności Mobilnych. W ramach tego rozwiązania znajdują się responsywna bramka płatności, biblioteki do aplikacji mobilnej sklepu oraz responsywny panel administratora. Dzięki temu, korzystając chociażby ze smartfona, nie tylko klient może wygodnie realizować proces płatności, ale i e-sprzedawca może swobodnie operować w ramach panelu administratora.

Ratalnie i w odroczeniu – aby Twój klient mógł kupować nawet, tuż przed wypłatą

Tak, jak szklanka wody i przysłowiowa kieszeń może być tylko do połowy pełna. Tuż przed wypłatą, może się zdarzyć, że w portfelu świeci pustką, a jest chęć i potrzeba tego, aby kupić nowe żelazko, buty, czy cokolwiek innego. Z tego właśnie względu, wybierając operatora płatności wskazanym jest zwrócić uwagę na to, czy oferuje on opcje płatności ratalnych i odroczonych. Zgodnie z przywoływanym już, Raportem Gemius „eCommerce w Polsce 2015” w 2015 roku już 4% e-zakupowiczów wybierało płatności odroczone, a 5% płatności ratalne. Odnosząc się do danych historycznych wydaję się, że w tym obszarze możemy spodziewać się tendencji wzrostowej. Jeśli tak, to sklepy udostępniające te formy płatności będą na zwycięskiej pozycji.

Co zrobić aby Twój klient chętnie wracał do Twojego sklepu?

Uruchamiając e-sklep musisz pamiętać, że na wygranej pozycji są te serwisy i sklepy online, które koncentrują się nie tylko na dobrej ofercie i tworzeniu serwisu, który jest swoistą bazą wiedzy i obszarem dla wymiany opinii dla e-zakupowiczów. W procesie zakupowym ogromne znaczenie ma to, czy Twój klient nie będzie porzucał koszyków na etapie płatności. Tym samym bardzo istotnym jest wybór dobrego operatora szybkich płatności internetowych. Takiego, który maksymalnie skróci ścieżkę płatności (nawet do 1 kliknięcia), który udostępnia największą ilość kanałów płatności, a w tym płatności odroczone i ratalne, aby płacący zawsze znalazł swój bank lub alternatywną, wygodną metodę płatności. Należy także zwrócić uwagę na to, czy wybrany operator płatności umożliwia wygodną realizacje płatności z poziomu urządzeń mobilnych oraz w różnych walutach. Zweryfikować, czy współpracuje on z platformami sklepowymi, które umożliwiają automatyczne wdrożenie szybkich płatności online jak w przypadku Dotpay.

– Innowacyjne podejście w życiu gospodarczym ma niebagatelne znaczenie w rozwoju biznesu. Współczesny konsument jest bardzo wymagający. Ceni sobie czas, wygodę i poczucie bezpieczeństwa co zdecydowanie wpływa na kierunki rozwoju sektora e-commerce. Wiedza stanowi istotny kapitał i potencjał społeczny. Jest cennym narzędziem managerów odpowiadających za rozwój produktów i usług, w tym tych z obszaru płatności online. – mówi socjolog dr Ewelina Jurczak

Współczesny klient nie tylko chce aby płatność wykonywała się praktycznie sama, aby ścieżka płatności była możliwie jak najkrótsza. Chce płynnie poruszać się między światem sprzedaży online i offline. Z tego względu, wybierając operatora płatności wskaznym jest sprawdzić także, czy wspiera on sprzedaż wielokanałową, a więc w modelu omni- i multichannel. Bezsprzecznie jest to jeszcze jeden krok naprzeciw potrzebom współczesnego konsumenta. Tym samym cenne narzędzie w rękach nowoczesnych serwisów i sklepów online.

Podobał Ci się tekst? Zapisz się na newsletter Wzorowego Sklepu

Wzorowy Sklep to cotygodniowa porcja wiedzy na temat eCommerce. Piszemy
o marketingu, sprzedaży, obsłudze klienta, prawie… wszystko w jednym miejscu.


Akceptuję politykę prywatności

Dodaj komentarz

Please Login to comment

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów