Podsumowanie roku 2016 w i-systems

Ostatnie 12 miesięcy obfitowało w szereg ważnych wydarzeń dla i-systems. Oto najciekawsze z nich z podziałem na poszczególne miesiące.

Styczeń

Rok został rozpoczęty z „wysokiego C”. Firma i-systems znalazła się w prestiżowym rankingu Deloitte Technology Fast 500 EMEA. W zestawieniu znalazło się 57 firm z Europy Środkowej, w tym 13 z Polski. Firma i-systems zajęła 354. miejsce. Ranking Deloitte Technology Fast 500 EMEA (Europe, Middle East & Africa) tworzony jest na podstawie analizy opartej o procentowy wzrost przychodów operacyjnych. Więcej na ten temat: Spółka i-systems wśród Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2015

Luty

Zrealizowany przez i-systems sklep internetowy 8a.pl został wyróżniony w konkursie Mobile Trends Awards w kategorii m-commerce. Sklep 8a.pl został doceniony za wygląd oraz działanie całego systemu sprzedaży na urządzeniach mobilnych. Więcej na temat realizacji dla 8a.pl można przeczytać w: case study e-commerce.

Także w lutym światło dzienne ujrzała aktualizacja systemu (release) oznaczona numerem 4.1. Release jest aktualizacją bazowej wersji oprogramowania, na której opiera się system e-commerce i do której regularnie dodawane są nowe funkcjonalności. Dzięki aktualizacji można rozwijać system i dostosowywać go do zmian zachodzących na rynku. Istnieje również możliwość aktualizowania dedykowanych rozwiązań w ramach kolejnych releasów. Kluczową zmianą w wersji 4.1. było dostosowanie releasa do kontroli wersji Git. Zmiana wpłynęła na jakość pracy zespołu developerskiego nad oprogramowaniem i dedykowanymi rozwiązaniami dla klientów, a w dłuższej perspektywie zmiana ta ma doprowadzić do ciągłej integracji (continuous integration) oprogramowania i-systems. Więcej o idei rozwoju oprogramowania i-systems i argumentami za zmianą na Git można przeczytać w tekście poświęconym Release 4.1.

Marzec

Marzec stał pod znakiem nowych wdrożeń. Od strony funkcjonalności uruchomiona została rozbudowana integracja z Amazonem. Jej wybrane funkcjonalności to: szybkie i bardzo proste wystawienie produktu na Amazon (jeśli produkt z podanym EAN istnieje w bazie Amazon, to wtedy parametry pobierane są automatycznie), automatyczna aktualizacja stanów magazynowych, która jest synchronizowana i przekazywana ze sklepu do Amazon, automatyczne pobieranie zamówień z Amazon i przetwarzanie ich na zamówienia ze sklepu internetowego, czy pobieranie danych klientów i dopasowanie ich do zamówień. Integracja z Amazon to wsparcie sprzedaży zagranicznej.

Od strony klienta w marcu premierę miała nowa odsłona sklepu marki Monnari. Prace w nowej wersji sklepu Monnari uwzględniły głównie mobilną stronę sprzedaży. Zaprojektowano nowy layout strony głównej i wszystkich podstron. Nowy sklep Monnari to także mniej widoczne zmiany dla użytkowników. Podczas prac poprawiono m.in.: sposób wystawiania przedmiotów na serwisach aukcyjnych (opcję automatycznej zmiany ceny), zaktualizowano integrator z programem ERP oraz zoptymalizowano dedykowane serwery w chmurze.

Kwiecień

Najważniejszym wydarzeniem w kwietniu był rozwój dedykowanej pod rozwiązania e-commerce infrastruktury cloud. Kluczowe korzyści i-systems cloud to możliwość sprawnego zarządzania zasobami, przyrostowy backup, skalowalność serwerów w górę i w bok, monitoring oraz SLA, dopasowanie do rozwiązań e-commerce, redundancja sprzętu oraz możliwość pracy w trybie wysokiej dostępności. Szczegółowy opis korzyści i-systems cloud.

cloud i-systems

Maj

W maju marka Golden Rose uruchomiła nowy sklep internetowy. Oferta Golden Rose obejmuje szeroki wachlarz kosmetyków kolorowych oraz lakierów do paznokci. Produkty tej firmy można nabyć w 70 sklepach i stoiskach firmowych oraz franczyzowych, ulokowanych na terenie Polski. W związku z rozwojem, firma poszukuje osób, które chętnie dołączą do zespołu międzynarodowej firmy. Dlatego nowy system e-commerce posiada dodatkowo bezpośrednią zakładkę kariera, z poziomu której można przesłać swoje dokumenty aplikacyjne. Więcej na temat nowej realizacji dla Golden Rose.

Czerwiec

W połowie czerwca spółka i-systems stworzyła system e-commerce dla FASHION HOUSE Group, wiodącego gracza na europejskim rynku centrów typu outlet. FASHION HOUSE Online Shopping jest dostępny dla ponad 40 milionów konsumentów w środkowej i zachodniej części Rosji. Sklep internetowy oferuje ograniczone czasowo wyprzedaże ubrań popularnych marek, w cenach o 30-90% niższych niż pierwotnie i jest pierwszym internetowym outletem w tej części świata. Więcej na ten temat systemu e-commerce dla FASHION HOUSE Group.

fashiohouse

Premierę miał także kolejny release oprogramowania i-systems. Była to wersja 4.2. Changelog (lista zmian) zawiera tym razem 57 pozycji, wśród których znajduje się między innymi: discount politics, multiwarianty dla Allegro, plugin do importu przelewów BZ WBK, czy przeniesienie komponentów do głównego repozytorium sklepu. Największą nowością był rozbudowany moduł Polityki rabatowej. Pozwala on na globalne zarządzanie rabatami w sklepie poprzez tworzenie relacji między zniżkami oraz ustalania ich hierarchii i sposobu naliczania.

Miesiąc zakończył się kolejnym Medalem Europejskim dla i-systems. Medal Europejski przyznawany jest już od 16 lat. Wyróżnia firmy, których produkty spełniają standardy europejskie, charakteryzując się szczególną jakością i innowacyjnością na rynku.

Lipiec

W lipcu została uruchomiona aplikacja i-stats, dedykowana klientom i-systems. Aplikacja służy do wyświetlania statystyk sklepu internetowego. Każdy użytkownik, dysponujący odpowiednimi uprawnieniami, lub osoba zarządzająca sklepem internetowym, może sprawdzić, które produkty cieszą się największym zainteresowaniem oraz jakie wyniki sprzedażowe notuje sklep w danym okresie czasowym. Może być ona zatem pomocnym narzędziem przy wyborze odpowiednich metod dla dalszego rozwoju działań e-commerce. Jest to pierwsza aplikacja dostępna dla wszystkich klientów i-systems i pozwoliła ona poznać zespołowi developerskiemu praktyczne zasady współpracy z Apple Store i Google Play. Więcej o aplikacji i-stats.

Sierpień

Pod koniec wakacji Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Gliwicach, wraz z Urzędem Marszałkowskim województwa Śląskiego, nominowała spółkę i-systems do nagrody Marka Śląskie w kategorii Usługa. Firma wyróżniona została za innowacyjne i dedykowane rozwiązania e-commerce, współpracę z wielkimi polskimi i zagranicznymi markami, dynamikę rozwoju oraz poszerzanie grona pracowników, którzy zamieszkują cały obszar województwa śląskiego. Idea konkursu zrodziła się z chęci dostrzeżenia przedsiębiorstw, których działalność przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku województwa śląskiego.

Wrzesień

Od początku września firma i-­systems została mecenasem Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu. Opolski teatr posiada niezwykle długą i ciekawą tradycję, sięgająca połowy XX wieku.

We wrześniu wyszedł także kolejny release i-systems – wersja 4.3. Tym razem changelog zawiera rekordowe 258 pozycji. W tej wersji został dodany modułu zaawansowanej wyszukiwarki pełnotekstowej, moduł przekierowań, moduł spam shield oraz konfigurowalna autoryzacja HTTP Auth. Release 4.3 uwzględnia także nowe opcje modułów logistycznych, oraz poprawę UX w panelu administracyjnym.

Nowe realizacje to, m.in: sklep dla miłośników kawy BeanBrothers, perfumeria Nennes, sklep górski Alpintech oraz internetowy sklep outletowy New Balance Polska.

Pod koniec września przedstawiciele i-systems odebrali nagrodę Ambasadora Polskiej Gospodarki. Ideą konkursu jest wyróżnienie polskich firm, osiągających sukcesy na rynkach międzynarodowych. Ma on również promować wysokie standardy ekonomiczno­-finansowe i dobre praktyki biznesowe w kontaktach zagranicznych. Wyróżnienie dla i-systems zostało przyznane za promocję polskiej gospodarki, przez działalność biznesową podejmowaną wspólnie z firmami zagranicznymi, na terenie kraju lub poza granicami Polski.

W tym miesiącu powstał także dział Employer Brandingu, który ma służyć potencjalnym i aktualnym pracownikom firmy.

Październik

W październiku spółka dołączyła do polskich Local Internet Registries. LIR, czyli Lokalny Rejestr Internetowy jest organizacją, której została przydzielona pula adresów IP przez RIR. Te adresy są następnie dalej przypisywane klientom LIR. Aby zostać LIRem, trzeba mieć członkostwo w RIRze. W większości LIRy to dostawcy usług internetowych, przedsiębiorstwa oraz instytucje akademickie. W Polsce i-systems jest pierwszym producentem oprogramowania e-commerce, który jednocześnie jest LIRem. Po pozytywnie rozpatrzonym wniosku, firma może wspierać bezpieczeństwo i rozwój klientów, jednocześnie podnosząc jakość usług. Korzyścią dołączenia do tej organizacji jest większe bezpieczeństwo usług, uniezależnienie się od serwerowni i zapewnienie unikalnych adresów IP, które wcześniej nie mogły w żaden sposób być zablokowane. Posiadanie takich adresów wpływa również na lepsze pozycjonowanie. Jednocześnie, firma spełnia wszystkie najbardziej restrykcyjne standardy SSL, ponieważ jedna domena ma swój jeden adres IP. Więcej o dołączeniu i-systems do LIR.

Także w październiku spółka i-systems po raz kolejny znalazła się w rankingu Deloitte Technology Fast 50. W tej edycji rankingu najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowo-Wschodniej znalazło się aż 21 spółek z Polski. Spółka i-systems zajęła 43. miejsce ze wzrostem 373% i była jedną z siedmiu europejskich spółek, które potrafiły utrzymać się w rankingu dwa lata z rzędu.

Pod koniec miesiąca odbyła się także I Konferencja Partnerów Biznesowych i-systems. Spotkanie zgromadziło około 100 osób. Wśród nich gościliśmy między innymi: właścicieli sklepów internetowych, osoby związane z e-commerce, czy kadrę zarządzającą sieciami handlowymi i dystrybucyjnymi. Celem konferencji było pokazanie głównych obszarów rozwoju ekosystemu oprogramowania oraz nowych rozwiązań i-systems, a także wzajemna wymiana doświadczeń i wiedzy z zakresu nie tylko e-commerce, ale także rozwoju biznesu. Więcej o I Konferencji Partnerów Biznesowych i-systems.

Listopad

W listopadzie konto nagród powiększyło się o dwie pozycje. Pierwszą z nich było zajęcie II miejsca w konkursie Ekomersy w kategorii Najlepszej Agencji Wdrożeniowo-Integracyjnej. Jury wyróżniło i-systems za stworzenie dedykowanego systemu e-commerce dla centrum handlowego Fashion House, za uruchomienie internetowego outletu New Balance Polska oraz za rozwiązania w sklepie internetowym marki Golden Rose. Drugą nagrodą był tytuł Firmy Dobrze Widzianej, który organizowany jest przez Business Centre Club. Patronat nad konkursem sprawuje Minister Pracy i Polityki Społecznej. Firma i-systems dostrzeżona została za wewnętrzne i zewnętrzne działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, m.in.: onboarding, czyli specjalny proces, pomagający nowemu pracownikowi komfortowo wdrożyć się do wykonywanej pracy, darmowe śniadania dla pracowników, dofinansowanie do karty multisport, czy możliwość uczestnictwa w kursach i szkoleniach.

W listopadzie został uruchomiony również nowy produkt i-systems. Jest to dopasowanie produktów rekomendowanych w zależności od pogody w miejscu, w którym przebywa klient docelowy odwiedzający sklep internetowy. Z rozwiązania można korzystać na dwa sposoby. W pierwszym przypadku, system wskazuje odpowiednie produkty na podstawie geolokalizacji podanej przez klienta. Skonfigurowany ze sklepem serwis prognozy pogody dokładnie co godzinę uaktualnia dane o panujących warunkach atmosferycznych w poszczególnych miejscowościach. W drugim przypadku, klient określa pogodę, dla której chciałby znaleźć odpowiednie produkty. Szczegółowy opis dopasowania produktów w zależności od pogody.

Grudzień

W grudniu swoją premierę miała aplikacja mobilna połączona z systemem e-commerce. Stworzona przez i-systems aplikacja mobilna to przede wszystkim nowy kanał sprzedaży, pozwalający na sprawniejsze i bezpieczniejsze zakupy. Niegdyś utrapieniem firm, które uruchamiały dla swoich klientów aplikacje mobilne, były problemy z aktualizacjami. Sprawiało to, że aplikacja często nie pokazywała stanu faktycznego, ponieważ nie była odpowiednio zintegrowana z systemem e-commerce, przez co stawała się przestarzała. W aplikacji mobilnej stworzonej przez i-systems wszystkie informacje pobierane są na bieżąco ze sklepu internetowego marki, dlatego dane o asortymencie czy rabatach zawsze są aktualne. Zintegrowana ze sklepem internetowym aplikacja będzie rozwijana i aktualizowana pod indywidualne potrzeby marki. Na dzień dzisiejszy dostosowana jest pod najnowszą wersję systemu e-commerce. Szczegółowy opis aplikacji mobilnej i workbook procesów biznesowych.

aplikacja-mobilna

W grudniu spółka i-systems ponownie znalazła się rankingu Deloitte Technology Fast 500 z całego regionu EMEA, czyli Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki. W ubiegłej edycji firma i-systems uplasowała się na 354. miejscu ze wzrostem przychodów o 300%, natomiast w tym roku ze wzrostem o 373%, zajęła 310. miejsce.

Kolejna aktualizacja oprogramowania i-systems, oznaczona numerem 4.4, miała swoją premierę także w grudniu. Kluczowa w tej wersji była zmiana w strukturze pluginów. Oprócz tego, wprowadzony został moduł ARMS, a dodatkowo przeprowadzona została refaktoryzacja kilku modułów oraz wdrożono ulepszenia w poprzednich wersjach systemu. Łącznie w 2016 roku wydano cztery aktualizacje oprogramowania. Lista zmian (changelog) we wszystkich aktualizacjach objęła ponad 500 pozycji.

Plany na najbliższy rok

To były bardzo intensywne dwanaście miesięcy w i-systems. Kolejny rok zapowiada się jeszcze bardziej ciekawie. Wśród projektów obecnie realizowanych, a mających premierę w 2017 roku można wymienić: jeszcze większe połączenie sprzedaży internetowej ze stacjonarną (zarówno pod względem oprogramowania, jak i sprzętu), wykorzystanie nowych narzędzi komunikacji z klientami docelowym marek, nową organizację pracy zespołów dla klientów i-systems, czy nowe rozwiązania związane z rynkiem B2B. Wszystkie informacje będą na bieżąco publikowane na blogu.

Dodaj komentarz

Please Login to comment

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów