Połączenie sprzedaży B2B i B2C w e-commerce

NET.Trading to firma działająca w modelu B2C, która od wielu lat specjalizuje się w sprzedaży akcesoriów do wyposażenia domu, ogrodu i gastronomii. Dzięki bezpośredniej współpracy z producentami oraz dystrybutorami, sprzedaje w sieci artykuły gospodarstwa domowego w konkurencyjnych cenach. Wraz z i-systems firma stworzyła nowy sklep internetowy, który pozwoli poszerzyć działalność o skuteczną sprzedaż hurtową.

Jeszcze niedawno model prowadzonej działalności miał kluczowe znaczenie przy doborze funkcjonalności e-commerce. Marki ukierunkowane na klienta detalicznego dbały o estetykę sklepu online oraz rozwiązania, które pozwalają przyciągnąć na dłużej uwagę konsumenta. Przedsiębiorstwa realizujące transakcje w modelu business to business, nastawione były na funkcjonalności optymalizujące działania logistyczne, czy budujące lojalność stałych kontrahentów, odsuwając w kąt UX platformy sprzedażowej.

Obecnie jednak, klient hurtowy – tak jak detaliczny – oczekuje spersonalizowanej oferty i możliwości dokonania zakupu w sposób prosty oraz intuicyjny. Natomiast firmy nawiązujące relacje z klientem końcowym, coraz częściej widzą potrzebę wdrożenia funkcjonalności, które pozwolą na sprawne zarządzanie gospodarką magazynową. Jedną z takich marek jest nettrading.pl

Automatyzacja zamówień

Odpowiednie zarządzanie magazynem to nie tylko sporadyczna ewidencja posiadanego towaru, ale stała maksymalizacja dostępności asortymentowej. W nowym systemie e-commerce NET.Trading uruchomiony został moduł zamówień do dostawców. Funkcjonalność na bieżąco monitoruje stany magazynowe i sprawdza ilość produktów dostępnych w fizycznym magazynie firmy oraz dostawców. Na podstawie dokonanej sprzedaży, w sposób automatyczny, generuje zamówienia do konkretnych dystrybutorów.

Specjalna oferta dla kluczowego klienta

Negocjacje handlowe są cechą transakcji B2B. System e-commerce NET.Trading zapewnia przygotowanie oferty specjalnej, skierowanej do pośredników branży gastronomicznej. Jednak to nie wszystko, bowiem rozwiązanie pozwala także klientom detalicznym – z poziomu koszyka – poprosić o przygotowanie dodatkowych upustów.

Budowanie lojalności

Sklep internetowy NET.Trading, prowadząc strategię sprzedaży zarówno detalicznej, jak i hurtowej, posiada szereg rozwiązań wspierających budowanie lojalności. Klient, w momencie zakładania konta w sklepie online, zostaje poproszony o podanie daty swoich urodzin. Dzięki temu, w dniu swojego jubileuszu, otrzymuje specjalny prezent zakupowy.W systemie e-commerce wdrożony został również program lojalnościowy. Klienci NET.Trading zbierają punkty za rejestrację konta oraz zamówienia. Mogą za nie następnie dokonać zakupu w sklepie online.

Ponadto, zmodyfikowana została architektura rabatowa. Pozwala ona tworzyć niepowtarzalne promocje objęte krótkim terminem czasowym. Prezentacje ofert wyszczególnione są na stronie głównej w formie zegara.

Jeden silnik – kilka kanałów sprzedaży

Firma NET.Trading oferuje również swoje produkty na portalach aukcyjnych oraz w porównywarkach cen. Dzięki integracjom, realizacja kilku tysięcy zamówień, generowanych z serwisów oraz kilku kanałów bezpośredniej sprzedaży internetowej, dokonywana jest w jednym miejscu.

Wdrożony projekt to tylko element opracowanej przez firmę strategii rozwoju sprzedaży. Firma, we współpracy z i-systems, tworzy już kolejną platformę, skierowaną do przedsiębiorstw z branży gastronomicznej. Całość sprzedaży obsługiwana będzie w ramach multisklepu.

Nowy sklep internetowy NET.Trading dostępny jest pod adresem www.nettrading.pl
Przykładowe obszary rozwiązań B2B

Dodaj komentarz

Please Login to comment

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów