Sukces sklepu to świadomość marki, która wynika z wiedzy o potrzebach klientów

Jakie czynniki składają się na sukces sklepu internetowego? Co jest ważne w tym biznesie, a na co warto zwrócić uwagę w najbliższym czasie? Na te i inne pytanie odpowiadają właściciele sklepów internetowych nagrodzonych w konkursie e-Commerce Polska awards 2013: Dominika Żak z DeeZee.pl, Marek Ostrowski z Sklepconverse.pl oraz Adrian Jędrasiak z HurtowniaSportowa.net.

W konkursie e-Commerce Polska awards 2013 DeeZee.pl zdobyło najwięcej nagród w całym polskim e-commerce. Po jednej statuetce przypadło Sklepconverse.pl oraz HurtowniaSportowa.net. Spodziewaliście się wyróżnień?

– Z pewnością ilość otrzymanych nagród była dla mnie miłym zaskoczeniem – mówi Dominika Żak z DeeZee.pl. – Szczególnie cieszę się z nagród w tak ważnych dla mnie kategoriach jak: Innowacja Roku, Sukces Roku czy Strona Przyjazna Klientowi. – To było spore, ale bardzo miłe zeskoczenie – twierdzi Adrian Jędrasiak z HurtowniaSportowa.net, Odkrycia Roku. – Takie uznanie dodaje sił do dalszej pracy i pokazuje, że dobrze przepracowaliśmy pierwszy okres funkcjonowania sklepu – dodaje. – U mnie zaskoczenie było o tyle większe, że …spóźniłem się na galę rozdania nagród i nie wiedziałem, że wygrałem w kategorii Strona Roku – relacjonuje Marek Ostrowski z Sklepconverse.pl. – Dopiero później organizatorzy poprosili mnie na scenę i wręczyli nagrodę.

999207_443488529089309_221307960_n

Paweł Grzebyk odbiera jedną z nagród dla DeeZee. Fot. E-Commerce Polska.

Wszystkie wspomniane sklepy odniosły sukces. Jakie czynniki wpływają na to, że sklep internetowy odnosi sukces?

– Na sukces sklepu składa się grafika, dobre zdjęcia produktów, szerokość asortymentu, łatwość poruszania się po sklepie i najważniejszy czynnik, czyli reklama. Bez reklamy nie będzie klientów, a co za tym idzie nie będzie sprzedaży – przekonuje Marek Ostrowski. Adrian Jędrasiak skromnie komentuje, że o sukcesie sklepu mówić jeszcze nie można, bo do niego bardzo daleka droga, ale cieszy to, że w przeciągu roku praca zespołu została doceniona.

– Sukces sklepu to świadomość marki, która wynika z wiedzy o potrzebach klientów – twierdzi Dominika Żak. – To tysiące pozytywnych opinii zadowolonych klientek. To ogromna społeczność wokół marki, czyli ponad 295 tys. fanów na Facebooku oraz ponad 27 tys. followersów na Instagramie. Kolejny element to unikalny asortyment. Sklep zawsze miał jasno określony priorytet, jakim było dostarczanie klientom modeli o niepowtarzalnym charakterze i ciekawym stylu. Ostatnia kwestia, którą watro poruszyć to innowacyjność sklepu. Pomysły, które często są wynikiem „burzy mózgów”, wykraczają poza szablonowe rozwiązania marketingowe. To mocny atut naszej firmy. Dodatkowo stale obserwujemy trendy, zarówno w modzie, jak i w e-commerce. Wynikiem takich obserwacji jest, na przykład, wdrożenie sklepu w Responsive Web Design.

Sklep internetowy Sklepconverse.pl również jest w Responsive Web Design.

Sklep internetowy Sklepconverse.pl również jest w Responsive Web Design.

Jednym z największych wyzwań w handlu w sieci jest dotarcie do klienta. Jakie będą najważniejsze kanały walki o niego w najbliższym czasie?

– Próbujemy walczyć o klienta wieloma kanałami i staramy się sprostać każdym wymaganiom. Klienci są bardzo różni, jedni patrzą na cenę, inni na promocje, a jeszcze innym zależy na szybkiej wysyłce lub szczegółowym opisie produktu. Trzeba być do tego przygotowanym i umieć każdego profesjonalnie obsłużyć – przekonuje Adrian Jędrasiak.

Marek Ostrowski twierdzi, że duże możliwości ma Google Merchant Center. Jego zdaniem łatwiej sprzedać produkt pokazując dobre zdjęcie niż opisując go tekstem typu „super trampki”. Fakt, że usługa Google dopiero zaczyna funkcjonować, oznacza, że pierwszy kto się tam pojawi, może dużo zyskać.

Do promocji sklepu właściciel Sklepconverse.pl wykorzystuje głównie Google. Są to działania SEM i SEO. Co ciekawe, nie wiąże on przyszłości z Allegro, ponieważ twierdzi, że serwis za parę lat przekształci się po części w sklep internetowy, wykorzystując do tego Strefę Marek.

Na inne działanie zwraca uwagę Dominika Żak: – W dalszym ciągu widzimy potencjał w mediach społecznościowych – zaznacza. – Im większa liczba zaangażowanych fanów, pozytywnych opinii i rekomendacji, tym wiarygodność marki wzrasta. Dzięki temu, klientki chętniej decydują się na zakup oferowanych przez nas produktów. Budowanie zaufania między marką a klientkami jest jednym z naszych priorytetów. Powstała relacja zawsze zaowocuje. Jak nie teraz, to w przyszłości. Stale także pracujemy nad optymalizacją innych działań marketingowych, takich jak SEM, e-mail marketing, remarketing czy działania afiliacyjne.

1424430_443488492422646_651265189_n

Adrian Jędrasiak odbiera nagrodę. Fot. E-Commerce Polska.

Mówi się, że w biznesie albo idziesz do przodu, albo się cofasz. W tak dynamicznej branży jak e-commerce jest to aż nadto widoczne. Jakie się plany na dalszy rozwój sklepów?

– Przede wszystkim ciągłe zwiększanie asortymentu. W ofercie jest już nie tylko obuwie, ale także ubrania, torebki i akcesoria – wylicza Dominika Żak. – Otwieramy się także na rynki państw członkowskich Unii Europejskiej. Nie wykluczamy otwarcia sklepów w centrach handlowych. Poza tym, konsekwentna praca nad udoskonalaniem sklepu internetowego.

– Sprawa nie jest prosta – zaznacza Adrian Jędrasiak. – Mamy całą listę pomysłów na ulepszenie, zarówno sklepu, jak i działań marketingowych. Problem w tym, że na to wszystko jest potrzebne, zarówno dużo czasu, jak i pieniędzy. Dlatego staramy się po kolei, krok po kroku wprowadzać udogodnienia dla klientów, atrakcyjne akcje promocyjne oraz kampanie reklamowe.

W planach właściciela Sklepconverse.pl będzie utrzymanie ruchu na stronie lub zwiększenie go. – Rozwojem sklepu będzie również stworzenie strony na Facebooku oraz pozyskanie fanów, którzy będą zaangażowani w markę. – Mamy w planach ekspansję poza kraj, ale czas pokaże, czy to się uda – dodaje Marek Ostrowski.

Dziękuję za wywiad i życzę powodzenia w rozwoju sklepu.

1
Dodaj komentarz

Please Login to comment
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Cyryl Boczar Recent comment authors
najnowszy najstarszy oceniany
Cyryl Boczar
Gość

Bardzo ciekawy post. Właściwie sukces sklepów internetowych obejmuje tak wiele czynników, takich jak szybkość ładowania swojego sklepu internetowego, wizerunki produktów i usług w sklepie internetowym i nie tylko.

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów