Wpływ mikrozespołów na efektywność projektu

mikrozespol

Sprawny proces realizacji zadań, dzielenie się wiedzą oraz szybszy wybór najlepszego rozwiązania – to niektóre, z wielu korzyści pracy w mikrozespołach. Jaki wpływ na wdrożenie i rozwój nowoczesnych systemów sprzedażowych ma ta forma pracy nad projektem?

Mikrozespół – połączenie wielu kompetencji

W i-systems, mikrozespoły tworzone są z myślą o kompetencjach pracowników. Zazwyczaj jest to grupa kilkuosobowa, w skład której wchodzi Project Manager, programiści, tester oprogramowania oraz frontend developer. Jednak w zależności od potrzeb danego projektu, struktura jest elastyczna. Zarządzanie zadaniami w mikrozespołach jest łatwiejsze, bowiem grupa pracująca w tym samym miejscu, w jednym momencie, koncentruje się na danym zadaniu. Wszyscy członkowie zespołu skupiają swoje działania nad finałowym sukcesem projektu. Dla klienta, współpraca z mikrozespołem, oznacza łatwiejszy dostęp do specjalisty oraz możliwość wzięcia jeszcze bardziej czynnego udziału w budowie i rozwoju systemu sprzedaży.

Wysoka jakość usług

Każda wiadomość, zlecenie czy prośba klienta, omawiana jest w zespole. Z wielu pomysłów wybierane jest jedno rozwiązanie, najlepsze do wykonania zadania. Opracowanie sposobu, w jakim zlecenie powinno być zrealizowane skraca czas, w którym  programista sam musi znaleźć rozwiązanie. Praca w mikrozespołach ma więc realny wpływ na szybkość i jakość wdrożenia oprogramowania. Pozwala także na wymianę kompetencji poprzez dzielenie się wiedzą, uczy odpowiedzialności za swoją pracę i budzi większe zaangażowanie w powierzone zadania.

Płaska struktura organizacyjna

Podział organizacji na mikrozespoły przekazuje decyzyjność członkom grupy. W organizacjach, które przyjęły taki model pracy, struktura jest płaska. Nie ma rozbudowanej hierarchii, a jedynie naturalnie wyłoniony lider nadzoruje pracę. W zależności od rodzaju zadania, zostaje nim osoba najbardziej kompetentna w danym zakresie. Współzarządzanie oraz przekazywanie wiedzy, nie tylko zwiększa zaangażowanie całego zespołu, ale przynosi również korzyści w procesie wdrożenia nowego pracownika. Osoba, która rozpoczyna pracę w i-systems poczatkowo poznaje produkt, a następnie zostaje przydzielona do zespołu projektowego. Otoczona jest opieką wszystkich jego członków, a dzięki możliwości czerpania z wiedzy bardziej doświadczonych osób, szybciej wdraża się w codzienne obowiązki i pozyskuje nowe kompetencje.

Przyjęcie przez organizację formy mikrozespołów, wymaga wiele pracy związanej z podziałem pracowników zgodnie z ich umiejętnościami i potencjałem. Konieczne jest również wydzielenie odpowiednich przestrzeni biurowych, ponieważ cały zespół projektowy powinien pracować w tym samym miejscu. Praca w mikrozespołach jest kolejnym etapem działań i-systems, ukierunkowanym na stałe podnoszenie jakości oferowanych usług.

sklepy internetowe rozwiązania B2B

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

Głosowanie w konkursie Ekomersy 2017 już trwa!
banner_ekomersy

Zbliża się finał kolejnej edycji Ekomersów, organizowanych przez Fundację Polak 2.0. Konkurs ma na celu wyłonić firmy, ich produkty oraz...

Bądź gotowy na duże obciążenie w Black Friday – zrób testy wydajnościowe systemu e-commerce
gift-brown-shopping-market

Wyprzedaże sezonowe, Black Friday, a może po prostu zwiększony ruch w sklepie online. W przypadku posiadania zbyt małej ilości zasobów...

Firma z branży HoReCa inwestuje w e-commerce
banerki4

Popyt na dedykowane rozwiązania e-commerce w branży HoReCa stale rośnie. Wraz z dynamicznym rozwojem, kolejna firma z tej branży zdecydowała...

Zobacz więcej wpisów