#105 – Przegląd aktualności e-commerce

Media społecznościowe a wiek internautów – Gemius (infografika)

Badanie Gemius, dotyczące użytkowników Sieci, objęło swoim zasięgiem Polskę, Rosję, Rumunię oraz Białoruś i Ukrainę. Obserwacji poddano internautów powyżej 18 roku życia i zbadano ruch na popularnych serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram i Twitter.

Na Białorusi i w Rosji użytkowników Twittera jest najwięcej w grupie wiekowej 18 do 24 lat (odpowiednio 34 i 27%). Za to w Polsce, na Ukrainie i w Rumunii najliczniejsza jest grupa osób pomiędzy 25 a 34 rokiem życia (29, 29 i 27%). Według Krzysztofa Majkowskiego, który zajmuje się doradztwem biznesowym w Gemius, wynik ten nie powinien nikogo dziwić. Młodsi internauci w Rosji i na Białorusi szukają niezależnego kanału komunikacji. Jeśli chodzi o Facebooka we wszystkich wymienionych państwach największą grupą użytkowników są użytkownicy pomiędzy 25 a 34 rokiem życia. Dodatkowo prawie 50% osób pomiędzy 18 a 24 rokiem życia ma konto na Instagramie – w Rosji, na Ukrainie i na Białorusi to 47%, a w Polsce i w Rumunii – 43%.

Pełne dane na temat badania można znaleźć na: marketing-news.pl

Raport Google: wykorzystanie aplikacji mobilnych w e-commerce

Aplikacje mobilne stają się coraz istotniejszym elementem e-handlu. 45% użytkowników korzysta z nich, by zdobyć informacje na temat produktów lub firm, a 29% – wykorzystuje je do finalizacji zakupów. Przeciętny użytkownik na swoim smartfonie ma zainstalowanych ok. 36 aplikacji, przy czym codziennie korzysta z 26% – te dane możemy znaleźć w raporcie Google „Mobile App Marketing Insights”.

Najczęściej korzystamy z aplikacji społecznościowych oraz z gier. Aż 68% aplikacji kierujących na serwisy socjalne i 46% gier używanych jest codziennie. Kolejne 33% to aplikacje rozrywkowe, a 19% – sprzedażowe, które należą do retailerów.

Dla 4 na 5 użytkowników cena ma wpływ a decyzję zakupową. Często też opieramy się na sugestiach przyjaciół i rodziny (52%) oraz używamy wyszukiwarek (40%). Niespełna 1/4 użytkowników zainstalowało aplikację po sugestii ze strony internetowej.

Co ważne – respondenci zaznaczali, że aplikacje mają ogromne znaczenie na ścieżce zakupowej. Jeden na dwóch użytkowników korzysta z aplikacji by podjąć decyzję zakupową. 45% – by sprawdzić informacje, a 18 – zainstalowałoby aplikację, jeśli oferowałaby ona dostęp do zniżek lub nagród.

Badanie Google przeprowadzone było na grupie 8400 respondentów w wieku od 18 do 4 lat.

Dodatkowe informacje: evigo.pl

Nowe technologie wsparciem dla omnichannel

Technologia sprzyja handlowi. Za jej pomocą można łatwo analizować potrzeby klientów ale także prognozować i kontrolować wyniki oraz wdrażać nowe metody. Potwierdzają to raporty: 71% polskich respondentów chce wykorzystać dane dostarczane z cyfrowych czujników, urządzeń pomiarowych czy kamer wideo do analiz Big Data.

Jedna z poznańskich firm, specjalizująca się wspieraniem sieci handlowych za pomocą nowych technologii, tworzy systemy teletechniczne, bezpieczeństwa i nadzoru, które służą do zbierania informacji na temat klientów. Dzięki temu można nadzorować i badać rynek, ale i klientów oraz personel, a w oparciu o wyniki – budować strategię działań.

Licznik klientów określa współczynnik skuteczności witryny sklepowej. Kamery są przydatne również w eliminowaniu zachowań i sytuacji niepożądanych. Reklama stała się inteligentna, cyfrowa – nie jest już papierową ulotką, a np. grafiką wyświetlaną na monitorze LCD, na ścianie wideo, LED lub za pomocy projektora. Co ważne – takie treści można łatwo aktualizować za pomocą Internetu.

Interaktywna reklama wpływa na decyzje zakupowe oraz podpowiada co dołożyć, do zakupionych wcześniej towarów. Komunikat dostosowuje się do kontekstu.

Źródło informacji: evigo.pl

Badanie: mobilni konsumenci wydają w sieci więcej pieniędzy

Raport mShoppera, przygotowany przez agencję Mobile Institute dotyczy m-commerce oraz tego ile pieniędzy wydają użytkownicy urządzeń mobilnych podczas e-zakupów. Co ciekawe – profile konsumentów kupujących w Sieci czy to za pomocą laptopa, czy urządzeń typu smartfon i tablet – nie różnią się zanadto od siebie. Konsumenci wydają podobne kwoty, odwiedzają podobne serwisy. Różnice natomiast pojawiają się w preferowanych metodach płatności.

M-commerce to ciągle „dziwny” dla użytkowników teren. Ma on ogromny potencjał, który wart jest zauważenia. Różnice pomiędzy konsumentami korzystającymi z różnych urządzeń są niewielkie. 63% e-kupujących i 58% m-kupujących nie przekroczyło przy ostatnim zakupie kwoty 150 zł. Ale badania potwierdzają, że polscy konsumenci coraz chętniej korzystają z nowych możliwości robienia e-zakupów. Zakupy mobilne są dla nich łatwe (62%), a celem sprzedawców internetowych jest zapewnienie takich samych doświadczeń zakupowych na każdym kanale sprzedaży. Konsument musi czuć się komfortowo i mieć świadomość, że został dobrze obsłużony.

Dodatkowe informacje: evigo.pl

Przegląd aktualności e-commerce 14-05

Podobał Ci się tekst? Zapisz się na newsletter Wzorowego Sklepu

Wzorowy Sklep to cotygodniowa porcja wiedzy na temat eCommerce. Piszemy
o marketingu, sprzedaży, obsłudze klienta, prawie… wszystko w jednym miejscu.


Akceptuję politykę prywatności

Dodaj komentarz

Please Login to comment

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów