Release i-systems – wersja 3.46

Kolejna aktualizacja oprogramowania ujrzała światło dzienne. Changelog (lista zmian) wersji obejmuje aż 59 pozycji i jest jednym z największych uaktualnień w historii oprogramowania i-systems. Każdy changelog składa się z nowych funkcjonalności (new features), poprawek (bug fixes) oraz z optymalizacji pracy i procesów (refactoring). Najciekawsze zmiany w release 3.46 to:

Dodanie podglądu treści wysłanego powiadomienia o zmianie statusu zamówienia dla klienta

Obsługa sprzedaży wiąże się z przesyłaniem klientowi docelowemu informacji o aktualnym statusie. Aby sprawdzić bezpośrednio z panelu treść wszystkich wiadomości od teraz wystarczy kliknąć ikonę lupy przy informacji o zamówieniu. Taka zmiana pozwoli szybko sprawdzić treść komunikacji z klientem oraz kontrolować poprawność wiadomości.

Dodanie klasy do rozdzielenia multiwariantu na osobne filtry w zaawansowanej wyszukiwarce produktów

Istnieją produkty posiadające wiele zmiennych, po których można je wyszukiwać. Przykładem mogą tutaj być buty w sklepie newbalance.pl. Buty z określonych kolekcji posiadają dwa warianty: standardowy rozmiar, ale też rzadziej spotykany wariant: szerokość buta. Wyszukiwane produkty musiały spełniać oba warunki, aby znaleźć się w wynikach wyszukiwania. Nowa klasa w zaawansowanej wyszukiwarce produktów (PAS – Product Advanced Search) powala podzielić oba warianty na dwa, niezależne filtry. Idąc za przykładem sklepu newbalance.pl, klient znajdzie model butów New Balance ML574POG używając zarówno filtra „rozmiar 42,5” jak i „szerokość D”.

Product page view

Dodanie modułu zadań w tle

Zespoły klienta obsługujące sklep internetowy pragną komfortowo wysyłać paczki informacji poprzez API do managera wysyłek. Przy kilkuset lub więcej zamówieniach, takie informacje zajmują dużo miejsca. Najczęściej API wymaga jednak, aby wszystkie informacje wysyłać poprzez jedno zapytanie do API. To sprawia, że czynność może trwać jakiś czas, utrudniając tym samym pracę. Moduł zadań w tle pozwala na wykonywanie czasochłonnych operacji w tle systemu. Zamiast kręcącego loadera czy białej strony podczas oczekiwania na załadowanie strony wynikowej, operacje są oddelegowane. Jednocześnie obsłudze sklepu wyświetla się status postępu zadania.

Dodanie modułu pudełek

Personalizacja zakupów internetowych przejawia się obecnie na szereg sposobów. Jednym z nich może być udostępnienie klientowi docelowemu możliwości wyboru opakowania zakupów. Pudełko na przedmioty klient może wybrać w koszyku zamówień.

Pudełka posiadają wirtualny stan magazynowy służący w celach informacyjnych tylko administratorowi sklepu. Tylko dla produktów, dla których przypisano odpowiedni rozmiar pudełka będzie możliwość wyboru pudełka w koszyku. Pudełko posiada swoją nazwę, kolor, wymiary, stan magazynowy oraz zdjęcie.

Obsługa sklepu widzi informację o wybranych pudełkach w szczegółach zamówienia oraz na generowanych listach wysyłkowych. Przy każdym elemencie zamówienia dla którego wybrano pudełko zostanie wyświetlony wybór pudełka. Na dole wygenerowanego dokumentu znajdzie się podsumowanie – ilości danych pudełek dla wybranych konfiguracji rozmiaru i koloru. Dzięki temu podczas pakowania przedmiotów minimalizowane jest ryzyko pomyłki.

Dodanie pluginu wysyłkowego do obsługi InPost

Release 3.46 poszerzył również spektrum obsługiwanych kurierów. Usługi kurierskie InPost realizowane są na terenie kraju oraz w 18 krajach Europy. Odbiorcy oczekujący szybkiej dostawy mogą także skorzystać z opcji gwarantowanego doręczenia do godziny 12. następnego dnia roboczego. Należy jednak pamiętać, że ta usługa działa jednak w wybranych miejscowościach w Polsce. Integracja na początku wykorzystuje opcję płatności przy odbiorze, ale w przyszłości będzie można konfigurować inne formy dostawy.

1

Dodanie obsługi ciasteczek w module partnerów afiliacyjnych

Moduł afiliacyjny służy do śledzenia wejść klientów docelowych od partnerów, z którymi sklep posiada umowę partnerską. Takim partnerem może być blog, serwis informacyjny, sieć reklamowa czy nawet inny sklep internetowy. Każdy partner jest indywidualnie identyfikowany poprzez parametr GET. Identyfikacja pozwala na rozliczanie się między partnerami. Jeśli klient docelowy dokona zakupu przechodząc do sklepu z linku partnera, w widoku zamówienia w panelu administracyjnym zostanie wyświetlona stosowna informacja. Dodana funkcjonalność obsługi ciasteczek zastępuje rozwiązanie oparte na sesji i będzie charakteryzowała się lepszym mierzeniem afiliacji.

Poprawa UX procesu zakupowego

Release to także zmiany widoczne gołym okiem dla klientów. W wersji 3.46 zostały poprawione drobne elementy designu w podsumowaniu zamówienia. Zmiany spowodowały lepsze wyświetlanie się treści na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu zjawisko porzucenia koszyków powinno zmaleć.

Dodanie nowych metod autoryzacji poprzez REST

Bezpieczeństwo połączeń to jedna z najważniejszych kwestii, nie tylko w eCommerce, ale w całym IT. Obecnie aplikacje są chronione przed nieautoryzowanym dostępem przez takie metody autoryzacji obsługiwane przez REST, jak: SessionCookie, OAuth1 i HTTPAuthBasic.

To ostatni release z serii 3. Następna aktualizacja oprogramowania będzie oznaczona numerem 4.0. Oprócz standardowych uaktualnień, będzie się charakteryzowała odświeżeniem całego layoutu panelu administracyjnego. Szczegóły już niebawem.

Tagi

aktualizacje oprogramowania

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów