Polski rynek e-commerce wciąż się rozwija. Czujemy się trochę za niego odpowiedzialni. Aby propagować ideę handlu w sieci, stworzyliśmy Wzorowy Sklep.
Czym jest Wzorowy Sklep i dlaczego powstał?
Wzorowy Sklep to kurs internetowy o prowadzeniu sklepu internetowego. W ciągu czternastu podstawowych lekcji, każdy uczestnik dostaje solidną porcję wiedzy na temat e-commerce. Pomysł powstał w połowie 2012 roku. Zauważyliśmy wtedy duży problem dla osób, które chciały zacząć swoją przygodę z handlem w sieci – nie było źródła wiedzy, które potrafiło odpowiedzieć na nurtujące pytania. Każda część kursu opisuje jedno, bardzo ważne zagadnienie składające się na sukces sklepu internetowego. Mamy więc między innymi lekcje o copywritingu, wzbudzaniu zaufania, porzuconych koszykach, pozycjonowaniu, mailingu, kampaniach reklamowych, płatnościach, czy mediach społecznościowych.
Prowadzenie sklepu internetowego to łączenie zagadnień z wielu dyscyplin.
W czym kurs może pomóc uczestnikom? Aby prowadzić sklep internetowy trzeba łączyć (i to skutecznie) umiejętności z różnych dziedzin. Trzeba pisać świetne opisy produktów, a z drugiej strony bardzo analitycznie podchodzić do źródeł ruchu w sklepie. Nikt nie jest idealny, dlatego każdy znajdzie tu coś dla siebie. Wszystko zawsze poparte praktycznymi przykładami i poradami, tak by wiedzę od razu można było wprowadzić w życie.
Kursów internetowych jest dużo. Kilka nawet dotyczy handlu w sieci. Czym Wzorowy Sklep różni się od innych, podobnych idei?
Takie kursy, organizowane nawet przez inne firmy, są potrzebne. Sprawiają, że cała branża jest bardziej popularna, a jej głos jest lepiej słyszalny. Wzorowy Sklep stara się całościowo traktować prowadzenie sklepu internetowego, więc jest unikalny. Po dobrym przyjęciu przez użytkowników, wciąż dodajemy nowe materiały. Ważne jest również to, że jest całkowicie bezpłatny. To na początku budziło wiele podejrzeń, ale teraz już zdobyliśmy zaufanie naszych kursantów. Mamy ich już ponad 8 000.
Jakie są plany na dalszy rozwój kursu?
Jedno jest pewne – Wzorowy Sklep ciągle się będzie rozwijał. Mamy nadzieję jak najwięcej osób „zarazić” e-commercem. Ciekawe jest to, że nie mamy sztywnego planu rozwoju kolejnych materiałów. Gdy zobaczyliśmy, że dużą popularnością cieszyła się lekcja o porzuconych koszykach postanowiliśmy, razem z ekspertem z tej dziedziny, stworzyć lekcję o remarketingu. To sami uczestnicy zaproponowali również stworzenie materiału o domenach. W tej kwestii widzieli mnóstwo problemów, które mogły pojawić się w późniejszym funkcjonowaniu sklepu. Lekcja oczywiście powstała, a kolejne materiały są w przygotowaniu.
Więcej na stronie www.WzorowySklep.pl