#89 – Przegląd aktualności e-commerce

Messenger w przeglądarce to najlepsza decyzja Facebooka w ostatnim czasie

Kilka dni temu Facebook wprowadził nową opcję, która momentalnie znalazła ogromne rzesze fanów. Chodzi o Messengera, który do niedawna był marką mobilną, a teraz, dzięki nowej web-aplikacji, możliwe jest prowadzenie rozmów z kontaktami z Facebooka z poziomu przeglądarki.

Logowanie się pod adresem Messenger.com nie oznacza braku możliwości komunikowania się bezpośrednio przez serwis społecznościowy. Całość wygląda jak znana aplikacja mobilna, gdzie po lewej stronie znajduje się lista konwersacji, a po prawej – aktywna rozmowa. Przeglądarkowy Messenger powiadamia również o wiadomościach tym samym dźwiękiem, którego można również wyłączyć – zupełnie jak w serwisie. Ponadto pojawiły się dodatkowe powiadomienia, obsługiwane w Chrome i Firefox. Obsługiwane jest też przesyłanie zdjęć itp., czyli dokładnie tak jak na Facebooku.

Źródło: antyweb.pl

Kupony, karty, nagrody, czyli lojalność budowana długofalowo

Według badania przeprowadzonego na zalecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, już 43% przedsiębiorstw działających w Polsce realizuje programy wsparcia sprzedaży, czyli coraz popularniejsze programy lojalnościowe. Co ciekawe, kolejne 28% ma zamiar wprowadzić je w przyszłości. W 2014 roku (badanie obejmuje właśnie ten okres) średnio przeznaczono na ten cel 423 tysiące złotych, co oznacza spadek o 12% w stosunku do ubiegłego roku. Dlaczego? Bowiem w ogólnym zestawieniu nagród mniej jest tych gotówkowych, czyli rabatów i upustów. Udział gotówki jako nagrody spadł o 13 punktów procentowych, ale wzrosło znaczenie kart przedpłaconych, kuponów oraz nagród rzeczowych. Kart w 2014 roku używało 71% firm, co w stosunku do 2013 roku oznacza wzrost o 14%. Trudno się temu dziwić – uczestnicy chwalą i doceniają tego typu akcje za swobodę w wybieraniu nagrody, uniwersalność i rozbudowaną sieć akceptantów. Organizatorzy zaś – za prostotę realizacji zamówienia, łatwość przechowywania i logistykę.

Tegoroczna edycja „Badania potencjału rynku BTL” weryfikuje i wskazuje trendy w organizacji programów lojalnościowych. Aż 34% firm zleca na zewnątrz przynajmniej jeden element programów wspierających sprzedaż, np. koncepcję i mechanizm, wdrożenie, bądź też zarządzanie i prowadzenie lub sprawy związane z nagrodami. Największa część outsorcinguje pracę w zakresie nagród – ich zakupu, logistyki, magazynowania, a także wydawania.

Źródło: marketing-news.pl

Popularność serwisów społecznościowych w ośmiu krajach – badanie Gemiusa

W Danii i na Ukrainie o połowę wzrosła liczba użytkowników Twittera. Z kolei Facebook jest mało popularny w Rosji, na Ukrainie i Białorusi, a Instagram przyciąga coraz więcej internautów – tak wynika z badania Gemiusa.

Badanie, mające na celu określenie zainteresowania serwisami społecznościowymi wśród osób pomiędzy 18 a 69 rokiem życia, przeprowadzono w wybranych krajach. Należą do nich: Turcja, Rosja, Ukraina, Polska, Dania, Rumunia, Węgry i Białoruś. Wyniki kształtują się dosyć zaskakująco. Twitter największą popularnością cieszy się w Turcji, gdzie korzysta z niego co trzeci internauta (32%). Wzrost zainteresowania tym serwisem odnotowano w Danii (11% z 8%) oraz na Ukrainie (13% – wzrost o 4% w stosunku do roku 2013). W przypadku Facebooka najmniejszym zainteresowaniem cieszy się w Rosji, na Ukrainie i Białorusi. Tam popularny jest inny serwis społecznościowy – VKontakte. Średnio w okresie badawczym Facebooka używało ok. 30% internautów (w przypadku Rosji i Ukrainy), a na Białorusi – dwóch na 10 użytkowników Sieci. W przypadku Instagramu odnotowano zwiększenie popularności w każdym z badanych krajów. W 2014 roku przyciągnął ponad dwukrotnie więcej użytkowników z Rosji (7%), podobnie w Polsce (9%), a w pozostałych krajach wyniki te były niższe.

Badanie realizowane przez Gemius ma na celu poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Sieci oraz tego jak oni korzystają z zasobów: ze stron www, z materiałów audio i video oraz z aplikacji.

Źródło: marketing-news.pl

Amazon Dash Button do błyskawicznego składania zamówień

Amazon to firma, która nie boi się innowacji i słynie z stosowania nowoczesnej technologii. Tym razem dla członków Amazon Prime stworzono coś wyjątkowego, co pozwoli na szybkie składanie zamówień. Tą nowością jest przycisk Dash Button – niewielkie urządzenie połączone z siecią Wi-Fi, dzięki któremu zakupy stają się jeszcze szybsze.

Wystarczy przykleić co w dowolnym miejscu i korzystać gdy zabraknie danego produktu, sprzedawanego przez Amazon. Podłączenie z Wi-Fi i aplikacją mobilną Amazon pozwala na powiązanie go z jednym rodzajem towaru, który zostanie dostarczony do klienta zaraz po naciśnięciu przycisku. Skorzystanie z urządzenia spowoduje przesłanie informacji bezpośrednio do Amazona. W tym czasie wygenerowane jest zamówienie, które klient otrzymuje na swój telefon. Dzięki aplikacji Amazon Shopping ułatwione jest kontrolowanie zamówienia oraz jego odwoływanie. Ponadto w określonym czasie możliwe jest złożenie tylko jednego zamówienia, co wyklucza pomyłkę.

Dash Button współpracuje z 18 partnerami. Należą do nich m.in. Gerber, Maxwell House, Gillette, Huggies, Olay i Bounty. Klienci Amazon Prime otrzymują przyciski bezpłatnie, a ich korzystanie nie wiąże się z żadnymi innymi kosztami.

To jeszcze nie koniec nowości i innowacji z amazonowej stajni. Niedługo ma powstać usługa Dash Replenishment Service, w ramach której zostaną stworzone urządzenia, przy pomocy których można zamawiać dodatkowe produkty, np. zmywarki pozwalające na kupno tabletek do nich.

Co ciekawe, przyciski w e-commerce zaczynają się sprawdzać i nawet Facebook oraz Twitter opracowały technologie, które właśnie są w fazie testów.

Źródło: evigo.pl

Przegląd aktualności e-commerce 16.04

Podobał Ci się tekst? Zapisz się na newsletter Wzorowego Sklepu

Wzorowy Sklep to cotygodniowa porcja wiedzy na temat eCommerce. Piszemy
o marketingu, sprzedaży, obsłudze klienta, prawie… wszystko w jednym miejscu.


Akceptuję politykę prywatności

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments