Wzrasta znaczenie m-commerce na świecie

M-commerce rośnie w siłę. Jak wynika z ostatniego raportu przeprowadzonego przez agencję InMobi, w 2014 roku 83% konsumentów zamierza dokonać zakupów, wykorzystując do tego celu urządzenia mobilne, z czego 68% już to kiedyś zrobiło. Badanie przeprowadzono na grupie respondentów z aż 14 państw: Indonezji, Indii, Południowej Afryki, Malezji, Nigerii, Kenii, Australii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Nowej Zelandii, Francji, Korei i Chin.

Można zaobserwować coraz większe zaufanie do urządzeń mobilnych, a tym samym i do zakupów przeprowadzanych za ich pośrednictwem. Przez internet kupujemy już nie tylko dobra cyfrowe, ale i ubrania, elektronikę, bilety do kina i na pociąg oraz produkty finansowe. Urządzenia mobilne stają się też nieodłącznym elementem naszego życia – korzystamy z nich praktycznie w każdej wolnej chwili: czekając na spotkanie (83%), leżąc w łóżku (81%), oglądając telewizję (61%), podczas podróży (57%), w czasie spotkań rodzinnych (51%), eventów (46%), zakupów (43%), na spotkaniu i zajęciach w szkole czy na uczelni (25%),a nawet w łazience (27%).

Już teraz 60% użytkowników traktuje swoje komórki i tablety jako podstawowe źródło dostępu do sieci. Jak wynika z przeprowadzonego raportu, wzrost znaczenia urządzeń mobilnych w 2014 roku generowany będzie przede wszystkim przez social media (aż 41% respondentów zapowiedziało, że na swoje konta będzie się logowało wykorzystując do tego swoją komórkę czy tablet). Zgodnie z prognozami o 13% wzrośnie również wykorzystywanie urządzeń mobilnych do wyszukiwania informacji ogólnych. Tendencję wzrostową zanotują na tym polu również inne formy internetowej aktywności, np. wysyłanie maili (z tej usługi będzie korzystało 16% respondentów), robienie zakupów (14%), dokonywanie płatności (20%), etc.

M-commerce, to również realne korzyści finansowe. Jak się okazuje reklama mobilna w niczym nie ustępuje tej telewizyjnej. Jedna i druga, w równym stopniu napędza sprzedaż. Jaki jest odzew użytkowników na reklamę pojawiającą się w urządzeniach mobilnych? Jak się okazuje dość spory, za jej pośrednictwem: 78% osób  ściągnęło aplikację, 68% osób odwiedziło stronę reklamodawcy, 56% poszło do sklepu, by zasięgnąć więcej informacji o prezentowanym produkcie, 52% dokonało zakupu przez swoją komórkę, 44% zlokalizowało reklamodawcę na mapie, a 43% zadzwoniło do reklamodawcy klikając na numer podany w reklamie.

Wykres: Wpływ reklamy mobilnej na intencje zakupowe użytkowników. Mobile Media Consumption Report.

Wykres: Wpływ reklamy mobilnej na intencje zakupowe użytkowników. Mobile Media Consumption Report.

Tendencję wzrostową z pewnością będzie można zobaczyć również i w naszym kraju. Bo choć same zakupy mobilne nie są u nas jeszcze aż tak bardzo spopularyzowane, to zdecydowanie wzrasta rola takich urządzeń w procesie zakupowym. Raport wskazuje drogę jaką należałoby obrać – platformy mobilne to przyszłość. Konsumenci cenią sobie urządzenia mobilne za ich nieograniczoną dostępność oraz łatwość użytkowania. Warto więc zainwestować w rozwiązania, które ułatwią prowadzenie sklepu internetowego, zapewnią do niego nieograniczony dostęp i jednocześnie napędzą sprzedaż. Kluczem jest tutaj Responsive Web Design, czyli strona internetowa e-sklepu dopasowana do każdego typu urządzeń.

RWD, to rozwiązanie funkcjonalne i użyteczne, które niesie za sobą wiele korzyści. Automatyczne dopasowanie układu strony do każdego typu urządzenia, to gwarancja, niezależnie od pojawiających się nowinek technologicznych, jej prawidłowego funkcjonowanie w przyszłości. Witryna jest zawsze „na czasie”, a dodatkowo zachowana spójność wizualna daje pewność, że na każdym urządzeniu będzie ona wyglądała podobnie. Klient wchodząc na adres www z poziomu swojego urządzenia mobilnego nie ma żadnych wątpliwości co do tego, czy znalazł się w dobrym miejscu, bez problemu może odszukać wszystkie potrzebne mu informacje i dokonać planowanego zakupu. Strona w RWD jest łatwa do moderowania, zmiany wprowadza się w jednym miejscu, w kodzie źródłowym, a efekt widoczny jest automatycznie na wszystkich urządzeniach, co w dłuższej perspektywie obniża koszty jej utrzymania. Responsive Web Design to przyszłość, w którą warto inwestować już teraz.

Więcej informacji o zwyczajach konsumentów mobilnych można znaleźć w Raporcie 2014 Mobile Media Consumption, przygotowanym przez agencję InMobi.

Cały dokument do pobrania na stronie:

http://www.inmobi.com/insights/download/whitepapers/global-mobile-media-consumption-wave-3-report/

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments