Zakupy online, to dla wielu z nas już swojego rodzaju „chleb powszedni”. Jak wynika z zebranych przez firmę Payement Sense statystyk i na ich podstawie przygotowanej infografiki „Men vs Women Online Shopping”, w ciągu 30 dni ponad połowa użytkowników dokonała zakupów za pośrednictwem internetu. W tych działaniach dominują przede wszystkim kobiety, których aktywność w tej materii została określona na poziomie 72%.
Co ciekawe, mężczyźni robiąc zakupy w sieci są dużo bardziej rozrzutni niż płeć piękna. Zdecydowana większość z nich przyznaje, że ich najdroższy zakup w przeciągu ostatnich sześciu miesięcy wyniósł pomiędzy 1000 a 2500 dolarów. Dla porównania, u kobiet przedział ten wahał się pomiędzy 100-500 dolarów. Jednak to klientki, a nie klienci, częściej dokonują zakupów. Kobiety instalują też o 40% więcej aplikacji niż mężczyźni, o 17% chętniej je kupują i dwa razy tyle za nie płacą.
Aż 69% kobiet i prawie 40% mężczyzn przyznaje, że zakupy traktuje jako swoistą terapię na poprawę złego nastroju. Jak wynika z przedstawionych statystyk, kobiety skłaniają się najczęściej ku produktom odzieżowym (57,9%), mężczyźni wybierają te związane z jedzeniem (28,1%). Do preferowanych kategorii artykułów kupowanych online należą komputery (dla panów) oraz książki (dla pań). Interesującym faktem są przytaczane przez Payement Sense statystyki (infografika stworzona na ich podstawie dostępna jest na stronie: http://www.paymentsense.co.uk/men-vs-women-online/), z których wynika, że w skali całego życia, Brytyjki wydają na swoje ubrania trzy razy więcej pieniędzy niż w tym czasie ich partnerzy. Jest jednak w tym wszystkim zachowany pewien umiar – kobiety są zdeklarowanymi łowcami okazji. Aż 71% z nich przyznaje, że ich ostatni zakup pochodził z wyprzedaży. Do tego 34% klientek korzysta z kuponów rabatowych.
Duże znaczenie w zakupach online odgrywają media społecznościowe. Jak wynika z zebranych statystyk, 50% kobiet i 62% mężczyzn wykorzystuje social media do porównywania produktów. Warto zauważyć, że liczba kobiet na Facebooku, zdecydowanie przewyższa ilość mężczyzn. Kobiety uwielbiają interakcję społeczną. Lubią udostępniać swoje zakupowe aktywności – robi tak dwa razy więcej pań niż panów. Sporo klientek (35%) wykorzystuje swój profil do rekomendowania konkretnych produktów i usług. Ponad połowa konsumentek przyznaje, że zdecydowanie chętniej kupuje te marki, z którymi wchodzi w interakcję w mediach społecznościowych.
Sklepy internetowe i ich profile w social media to coraz częstszy i jednocześnie bardzo naturalny widok. Dzięki obecności w mediach społecznościowych, właściciele e-sklepów mogą docierać do większej liczby potencjalnych klientów, budować głębszą relację na linii konsument-produkt, a do tego mają możliwość zdobycia prestiżu i lepszej rozpoznawalności swojej marki. Coraz więcej firm zauważa potencjał jaki kryją social media. Odpowiednie korzystanie z ich możliwości, może zapewnić znaczący wzrost sprzedaży. Doskonale widać to w branży mody, gdzie media społecznościowe potrafią generować aż 30% wszystkich zamówień.