Dwa dni, 27 prelekcji, 15 godzin czystej wiedzy, ponad 500 uczestników i 20 prelegentów z całej Polski i zza granicy – tak w skrócie wyglądała konferencja poświęcona mobilnym technikom i technologiom – Mobile Trends.
Przybyłem na konferencję chyba jako jeden z pierwszych uczestników. Jednak organizatorzy byli przygotowani i na to. Już przed 8 rano wszystko było gotowe. Przygotowany poczęstunek był miłą niespodzianka. Kawa wszystkich szybko postawiła na nogi. Wielkim plusem była możliwość podładowania baterii w prawie każdym miejscu na sali. Umożliwiały to przedłużacze, które docierały niemal pod każde z krzeseł na sali. Niby detal, ale już nie trzeba było się martwić o to, czy telefon wytrzyma jeszcze jedna prezentację.
Kilka minut po 9 zaczęły się pierwsze wystąpienia. Nie napiszę o wszystkich, ale przynajmniej o tej pierwszej. Karol Kopańko z antyweb.pl wystąpienie nazwał Pokolenie Y – jak zmienia świat, a technologie zmieniają się dla nich. Osobiście bardziej czuje się pokoleniem X, więc tym bardziej słuchałem jak wygląda kolejne pokolenie. Cała prezentacja zawierała mnóstwo informacji o rynku, wielkich fuzjach i prowadziła do wniosku, że rozpoczyna się czas wielkich korporacji, inwigilacji i niechybnego końca Facebooka na rzecz Snapchat’a. Dla potwierdzenia tej tezy porównanie ilości udostępnianych zdjęć w obu portalach.
Na koniec dowiedzieliśmy się, że w niedalekiej przyszłości znikną telefony komórkowe i „wszystko będzie smartfonem i nic nim nie będzie”. Ta teza ma znaczyć tyle, że rolę telefonów przejmie każde urządzenia użytku domowego, jak lodówka czy lustro, a wszystkie dane będą w chmurze. Zadzwonimy więc z chipa umieszczonego gdzie tylko będziemy chcieli w naszym ciele. Według autora nastąpi to już w 2018 roku. Poniżej prognozowana dynamika zmian.
Moim zdaniem są to prognozy bardzo optymistyczne. Zastanawiam się jaki to będzie miało również wpływ na e-commerce. Kolejne wystąpienia były równie ciekawe. Najlepsza prezentacja należała do Romana Łozińskiego z agencji K2, którego prelekcję polecam wszystkim bez wyjątku.
Wieczorem miała miejsce gala Mobile Trends Awards 2013. W kategorii m-commerce byliśmy nominowania za realizację sklepconverse.pl – sklepu stworzonego w responsive web design. Nie udało się wygrać głównej nagrody, ale wyróżnienie jest również bardzo motywujące. Zwyciężyła mobilna aplikacja Allegro.
Cała konferencja Mobile Trends Conference zorganizowana przez ClickMaster Polska była świetną okazją do poznania ciekawych pomysłów, wymiany doświadczeń i networkingu. Mam nadzieję, że następna edycja będzie równie udana.
Zdjęcia dzięki uprzejmości organizatorów Mobile Trends Conference