Wzorowy Sklep, po krótkiej przerwie, wraca w całkiem nowej, świeżej odsłonie. Od tego momentu, wszystkie materiały publikowane przez ostatnie ponad dwa lata, są już dostępne na blogu. Zmian jest jednak więcej.
Jak i dlaczego powstał Wzorowy Sklep
Polski rynek e-commerce wciąż dynamicznie się rozwija. Im wiedza na jego temat będzie większa, tym ten rozwój będzie szybszy i bardziej intensywny. Warto także pokazać, że e-commerce to coraz ważniejsza część nie tylko tradycyjnego handlu, ale i całej gospodarki. Wzorowy Sklep powstał z potrzeby edukacji. To idea, która ma na celu rozwój przedsiębiorczości oraz przybliżenie działalności sklepu internetowego i działalności biznesowej w sieci.
Wzorowy Sklep nigdy nie miał ściśle określonej grupy docelowej. Korzystać z jego materiałów może każdy. Wszyscy znajdą w nim ciekawe i przydatne informacje, przykłady i dobre praktyki. Właściciele sklepów internetowych będą mogli sprawdzić, czy wykorzystują dostępne kanały zwiększenia sprzedaży i czy robią to dobrze. Osoby myślące o założeniu e-sklepu zobaczą, jak wygląda codzienność prowadzenia sklepu. Z treści skorzystają również osoby, które chcą poznać nowoczesne metody prowadzenia biznesu w sieci. Takie umiejętności, jak copywriting, wzbudzanie zaufania, czy tworzenie kampanii reklamowych, przydadzą się w każdej działalności.
Działania Wzorowego Sklepu
Pierwszy mail został wysłany 7. września 2012 roku. Od tego momentu w kursie wzięło udział ponad 14800 osób. Wszyscy oni mogli zapoznać się z ponad siedemdziesięcioma materiałami. Na początku działalności Wzorowy Sklep koncentrował się na podstawowych kwestiach związanych z prowadzeniem sklepu internetowego. Publikowane materiały dotyczyły użyteczności, budowania zaufania w sieci, pozycjonowania czy metod płatności.
Im dłużej trwał kurs, tym poruszane zagadnienia dotyczyły bardziej zaawansowanych rozwiązań. Można było więc przeczytać o: remarketingu, grywalizacji, polityce prywatności, analityce czy sprzedaży usług online. Zaczęliśmy również współpracę z innymi autorami. Byli to: Paweł Tkaczyk, Bartłomiej Chmiel, Sebastian Oraczewski, Rafał Mróz, Dariusz Litawiński i Andrzej Ogonowski.
Obecnie tworzone treści dotyczą m.in. połączenia działań offline i online, zasady Click & Collect, zakupów w subskrypcji, rzeczywistości rozszerzonej i jej zastosowaniu w e-commerce, logistyki w sklepie, rozwiązaniu responsive web design czy rekrutacji w sklepie internetowym.
Wszystkie działania zostały docenione i ostatniej edycji Ekomersów, Wzorowy Sklep został wyróżniony za szczególny wkład na rzecz rozwoju rynku e-commerce.
Wzorowy Sklep – nowa odsłona
Po ponad dwóch latach działalności w dotychczasowej formie, przyszedł czas na zmiany. Najważniejsze z nich to:
– przejście na system cotygodniowych wiadomości do wszystkich osób z kolejnym materiałem,
– rozpoczęcie współpracy z GetResponse, które będzie wspierało działania Wzorowego Sklepu w skutecznej wysyłce wiadomości do uczestników,
– udostępnienie wszystkich treści na blogu Wzorowego Sklepu.
To najważniejsze zmiany. Szykujemy również inne niespodzianki, ale o nich będziemy informować na bieżąco. Niezmiennie chcemy dostarczać inspirację na temat rynku e-commerce. W przygotowaniu są już kolejne treści. Będą dotyczyły m.in. klubów zakupowych czy sposobów na opóźnienia w dostawach.