#ZnamySięZPiłki: R-GOL otwiera największy sklep piłkarski w Polsce

R-GOL inwestuje także w offline. Firma otwiera największy piłkarski sklep stacjonarny w tej części Europy i zarazem drugi co do wielkości w Europie w ogóle. Przyjrzyjmy się, jakie czynniki zadecydowały o powstaniu nowego giganta na rynku.

Nowe miejsce na mapie Warszawy

Otwarcie sklepu odbyło się…dwa razy. Najpierw przedpremierowo sklep został zaprezentowany osobom zaprzyjaźnionym z firmą. Gwiazdy dawne i obecne, trenerzy, działacze, celebryci i dziennikarze, a do tego przyjaciele i biznesowi partnerzy w tym przedstawiciele i-systems. Około 200 osób zobaczyło R-GOL.com Warszawa. Oficjalne otwarcie odbyło się 11 grudnia. Tego dnia przy Puławskiej 255 pojawił się także prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej – Zbigniew Boniek, który wspólnie z właścicielem firmy R-GOL.com – Marcinem Radziwonem – dokonał otwarcia Oficjalnego Sklepu Kibica Reprezentacji Polski, który znalazł się także przy Puławskiej 255. Podczas otwarcia nie zabrakło atrakcji. R-GOL.com Warszawa to bowiem miejsce spotkań, centrum eventowo – konferencyjne.

Czynniki decydujące o sprzedaży

Na powierzchni 620 m2, przy ulicy Puławskiej 255, znajduje się przestronny salon piłkarski wyposażony w część wystawienniczą, salę konferencyjną oraz mini boisko, na którym można przetestować sprzęt piłkarski. Warszawski salon piłkarski jest już czwartym z kolei sklepem stacjonarnym firmy R-GOL, gdzie fani piłki nożnej mogą skorzystać z profesjonalnej obsługi oraz zrobić zakupy.

Historia sukcesu firmy wiąże się z byłym piłkarzem – Marcinem Radziwonem, który rozpoczął od sprzedaży sprzętu piłkarskiego ‘z bagażnika”. Systematyczny rozwój oferty o wyspecjalizowany asortyment sportowy i dbałość o satysfakcję klienta przełożyły się na zwielokrotnioną sprzedaż. Wtedy też zapadła decyzja o wdrożeniu dedykowanego sklepu internetowego.

Inwestycja w online

W lutym 2013 roku R-GOL otworzył sklep internetowy, który do dziś generuje ogromną część sprzedaży, ponadto realizuje zamówienia dla licznych klientów zagranicznych. Podejmując kluczowe decyzje dotyczące systemu oprogramowania sklepu online zdano się na autorskie oprogramowanie i-systems. Zastosowane rozwiązania przełożyły się na sukces inwestycyjny firmy, który został dostrzeżony przez branżę oraz klientów. W 2015 roku sklep R-GOL zdobył tytuł najlepszego sklepu sportowego w Polsce dzięki ponad 19 tysiącom opinii zadowolonych Klientów. W listopadzie 2016 roku firma została wyróżniona w rankingu „e-Gazele Biznesu”, organizowanego przez dziennik Puls Biznesu.

Segmentacja klientów, jako klucz do sukcesu

Kluczowym czynnikiem w rozwoju sklepu była odpowiednia segmentacja klientów oraz stworzenie ilościowego oraz jakościowego asortymentu dopasowanego do odbiorców. R-GOL.com jest największym piłkarskim sklepem internetowym w Polsce. Fani futbolu, mogą korzystać ze sprzętu wszystkich liczących się producentów. W ofercie jest ponad 3000 piłkarskich produktów.

3banner

Razem z PZPN w e-commerce

Dzięki współpracy R-GOL i PZPN powstał Oficjalny Sklep Kibica Reprezentacji Polski. Na kibiców czeka 51-metrowa strefa drużyny narodowej, w której każdy prawdziwy fan znajdzie coś dla siebie. Ale sklep stacjonarny to nie wszystko. Miłośnicy reprezentacji, zarówno w Polsce, jaki zagranicą mogą korzystać z nowego Oficjalnego Sklepu Kibica Reprezentacji Polski w sieci – sklep.laczynaspilka.pl

Strategia rozwoju

Rozwój inwestycyjny firmy R-GOL jest przede wszystkim efektem długofalowej polityki rozwoju, nastawionej na dywersyfikację kanałów sprzedaży. Istotnym czynnikiem jest także segmentacja klientów oraz odpowiednia polityka sprzedażowa, w dużej mierze oparta o system e-commerce.

Dodaj komentarz

Please Login to comment

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów