Jak zwiększyć sprzedaż z Kreatorem Zestawów

W ofercie i-systems dostępny jest już nowy Kreator Zestawów, który jest narzędziem, służącym do tworzenia zestawów uzupełniających się produktów. Rozwiązanie pozwala tworzyć nieograniczoną liczbę kategorii oraz nakładać rabaty na zestawy według zasady “taniej w komplecie”.

Nieograniczone możliwości Kreatora

Nowy Kreator Zestawów jest rozwiązaniem zwiększającym wartość koszyka z pojedynczego zamówienia. Zachęca on klientów do dalszych zakupów, poprzez ułatwienie możliwości skompletowania wszystkich interesujących ich produktów. Takie rozwiązanie niesie dla właścicieli sklepów internetowych dodatkowe korzyści m.in. zmniejsza ryzyko przejścia klientów do konkurencji oraz zapobiega zaleganiu towarów w magazynie. Oferowanie całych zestawów pomaga sprzedać towary mniej popularne, które zajmują jedynie przestrzeń magazynową. Klienci cenią sklepy, w których mają wysoki wybór asortymentu i mogą samodzielnie skompletować produkty, na które dodatkowo przysługuje rabat. Jednocześnie, kiedy klient odwiedza sklep internetowy nie ma możliwości zdania się na fachową opinię sprzedawcy, jak w przypadku sklepów stacjonarnych. Funkcjonalności Kreatora Zestawów w wielu przypadkach pomagają zasugerować kupującemu kompatybilny produkt. Warto dodać, że instalacja modułu pozwala na tworzenie pakietów zestawów z dowolnej ilości produktów i w dowolnej ilości kategorii, jakie utworzy administrator sklepu, np. zaczep na skipass, czy kask narciarski będzie jednocześnie uzupełnieniem do kategorii: sprzęt narciarski damski, sprzęt narciarski męski, sprzęt narciarski junior, czy odzież snowboardowa. Ponadto, kreator zestawów umożliwia klientowi wybór rozmiaru, koloru oraz ilości produktu dołączonego do zestawu. Warto dodać, że powyższe funkcjonalności zostały wzbogacone o nową makietę z nowoczesnym designem.

W zestawie taniej

Możliwość tworzenia zestawów produktów pozwala w nieograniczony sposób rozbudować politykę lojalnościową. Na zestawy można nałożyć dodatkowy rabat, np. “w zestawie taniej”. Dla klienta jest to udogodnienie, ponieważ kupuje produkty uzupełniające się z dodatkowym rabatem i obniżonymi kosztami transportu. Natomiast firma zapobiega zaleganiu towaru na półkach i konieczności organizowania kosztownych akcji promocyjnych. System Kreatora Zestawów jest tak skonfigurowany, że automatycznie wykorzystuje informacje o stanach magazynowych pojedynczych produktów wchodzących w skład zestawu. Zapobiega tym samym sytuacjom, gdy klient zamawia towar, którego nie ma aktualnie w magazynie.

kreator

Jeden panel – wiele rozwiązań

Zaprojektowany przez i-systems moduł integruje się z innymi systemami, w tym klasy WMS, ERP, czy z CRM. Pozwala to płynnie zarządzać promocjami i stanem magazynu. Ponadto, kreator jest niezwykle łatwy w obsłudze. Przygotowanie zestawu produktów polega na zalogowaniu się do modułu, wybraniu opcji “Nowy zestaw” i skonfigurowaniu go według czterostopniowej ścieżki nawigacyjnej w panelu sterowania. Istotnym rozwiązaniem, na które warto zwrócić uwagę, jest możliwość przyporządkowania produktu jednocześnie do wielu kategorii i możliwość ustawiania rabatów na poszczególne zestawy, np. filiżanka zostaje przypisana do trzech poziomów: do poziomu pierwszego z zastawą do kawy, do poziomu drugiego z produktami ekskluzywnymi oraz do poziomu trzeciego z nowościami w promocji.

Kompleksowe rozwiązanie

Układając strategię cross-selling i up-selling w sklepie internetowym, najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie wielu zestawów produktów, które pozwolą klientowi na wybór interesujących go towarów. Dzięki temu zmniejszy się ryzyko, że klienci przejdą do konkurencji, ponieważ otrzymają kompleksową ofertę, która zaoszczędzi ich czas na poszukiwanie kompatybilnych produktów, a dodatkowo uzyskają rabat. Z punktu widzenia właściciela sklepu, wdrożenie Kreatora Zestawów niesie dodatkową korzyść, pozwala pozbyć się nadwyżek magazynowych, bez inwestycji w akcje promocyjne, które zawsze towarzyszą na początku i pod koniec każdego sezonu.


Chcę poznać więcej możliwości Kreatora Zestawów



Dodaj komentarz

Please Login to comment

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów