Optymalizacja zdjęć na urządzeniach mobilnych

Oferta i-systems została poszerzona o kolejną nowość – optymalizację rozmiaru ładowanych zdjęć.

Do niedawna wszystkie banery, grafiki i zdjęcia były wczytywane responsywnie, co oznacza że skalowały się automatycznie, dostosowując się do rozmiaru ekranu. Jednak rozmiar obrazka pozostawał wówczas taki sam, niezależnie od urządzenia. Na przykład: na smartfon ładowany był obrazek o dużym rozmiarze, a czas ładowania mógł się przez to wydłużać. Poza tym, Responsive Web Design stało się już standardowym rozwiązaniem, dlatego w i-systems powstało jego kolejne ulepszenie.

Obecnie, wprowadzona została zmiana, polegająca na dedykowanym ładowaniu zdjęć produktów, jak i wszelkich obrazów w sklepie online, dostosowanym do konkretnego urządzenia mobilnego. Dzięki temu, sklep internetowy wczytuje się znacznie szybciej na urządzeniach mobilnych, ponieważ ładowane są mniejsze obrazy, odpowiednie do wielkości ekranu.

optymalizacja

Na przedstawionej grafice pokazane jest jak zmienia się szybkość i waga ładowania 48. produktów na stronie kategorii. W przypadku wagi strony kategorii na desktopie wynoszącej 2,7 MB, po optymalizacji, na urządzeniu mobilnym, zmniejsza się ona do 0,5 MB, co oznacza mniejszą wagę strony o 82%. Analogicznie zmienia się również szybkość ładowania strony, która w danym przypadku na desktopie wynosi 3,37 sek., a po optymalizacji na urządzeniu mobilnym jest o 44% szybsza.

W przypadku ekranów o wysokiej rozdzielczości HiDPI, czyli tzw. retina, następuje znacząca poprawa jakości plików graficznych. Dodatkowo istnieje opcja wyłączenia jakości, celem znaczącego przyspieszenia ładowania się sklepu na tych urządzeniach. O tym, co będzie priorytetem podczas ładowania się zdjęć (jakość czy szybkość) decyduje administrator sklepu.

W niedalekiej przyszłości nowe rozwiązanie może pozwolić przeglądarkom mobilnym decydować o tym, czy ładować ostre zdjęcia (gdy urządzenie jest połączone z wifi), czy gorszej jakości, ale za to szybciej (przy korzystaniu z transmisji danych 3G) lub według spersonalizowanych ustawień telefonu.

Dodaj komentarz

Please Login to comment

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów