Rola bezpośredniej komunikacji w spółce IT

Przechodząc korytarzem firmy i-systems można usłyszeć: „jesteś czerwony!” – i to wcale nie oznacza, że ze złości. Można usłyszeć także: „jesteś żółty” – nie jest to jednak równoznaczne z nazwaniem kogoś żółtodziobem, a usłyszane: „jesteś zielono-niebieski” – to nie określenie osoby, która wygląda na chorą.

Paleta kolorów jaka panuje w i-systems to pomysł Zarządu. Zamiast wprowadzać kolejne kanały komunikacji takie jak czaty czy dodatkowe maile, postawił on na jakość komunikacji. Bezpośrednia komunikacja bowiem często kuleje w przedsiębiorstwach. Problem ten pojawia się nie tylko w ogromnych korporacjach, ale również w małych i średnich firmach, w których wszyscy pracownicy komunikują się z sobą na co dzień.

W i-systems dzięki szkoleniu Insights Discovery każdy pracownik ma możliwość poznania siebie i swojego typu funkcjonowania. Jest to szkolenie nietypowe. Nie jest to jedno z tych kursów, które pokazują jak odnieść sukces w 5 krokach, pozwala natomiast poznać swoją energię kolorystyczną, zrozumieć, że to w jaki sposób działamy jest dobre i że nie jesteśmy gorsi lub lepsi od innych. Jesteśmy po prostu różni.

Podział energii kolorystycznych wywodzi się z analitycznej teorii Carla Gustava Junga. To właśnie on wyodrębnił cztery typy osobowości: Ognisty Czerwony, Słoneczny Żółty, Kojący Zielony i Chłodny Niebieski. Poniższa grafika, pokazuje sposoby funkcjonowania poszczególnych energii.

id-obrazek-w-tekscie

Podział cech charakterologicznych

Dwa dni szkolenia, poprzedza obowiązkowe wypełnienie kwestionariusza. Na jego podstawie przygotowywany jest indywidualny raport, który opisuje profil działania jednostki. Raport zawiera także wskazówki dotyczące sposobu komunikacji oraz informacje o predyspozycjach danego człowieka i umiejętnościach jakie powinien on rozwijać.

W pierwszym dniu dochodzimy małymi krokami do pełnego obrazu swojej energii kolorystycznej i typu osobowościowego, natomiast w drugim dniu, bogaci w tę wiedzę, wykonujemy różne ćwiczenia warsztatowe, które mają na celu pomóc nam w komunikacji z innymi energiami oraz – co najważniejsze – ze swoim typem antagonistycznym, czyli przeciwstawnym.

szkolenie

Podczas szkolenia Insights Discovery

Insights Discovery to trafna inwestycja, która bardzo ułatwia komunikację wśród pracowników. Firma i-systems regularnie organizuje szkolenie dla nowych pracowników, ponieważ wie, jaki niesie za sobą efekt.

Dzięki językowi kolorów pracownicy firmy sami przyznają, że ich kontakty zarówno między sobą jak i z klientami bardzo się polepszyły. Szkolenie Insights Discovery pozwala bowiem poznać inne style funkcjonowania i daje wskazówki, jak komunikować się z inną energią kolorystyczną. Podczas dwóch dni szkoleniowych uczestnicy są wyposażani w ogromny zasób wiedzy z komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Informacje te pozwalają rozumieć z jakim typem kolorystycznym w danym momencie rozmawiamy oraz jak efektywnie rozmawiać ze swoim typem antagonistycznym, który może się wydawać najcięższym do swobodnej rozmowy.

Firma i-systems posiada panel, za pomocą którego przekazywane są zadania. Każdy z pracowników posiada swoje indywidualne konto. Po szkoleniu, w panelu przy nazwie użytkownika pojawiają się kolorowe kropki, po kliknięciu w barwne okręgi ukazują się informacje mówiące: “Komunikuj się ze mną, według mojej energii kolorystycznej”. Dla przykładu podamy kilka zwrotów, które są zawarte przy wcześniej wspomnianych kropkach.

Komunikując się ze mną:

– Jeśli to tylko możliwe, porozumiewaj się na piśmie.
– Przekonuj, używając logiki, nie emocji.
– Prezentuj przyjazne i swobodne podejście.
– Przygotuj się na szczere i otwarte omawianie problemów.

Komunikując się ze mną, w żadnym wypadku:

– Nie próbuj ograniczać czasu, który poświęcasz na rozmowy
– Nie przyjmuj postawy bezkompromisowej i osądzającej.
– Nie powstrzymuj, kiedy stara się poszukiwać alternatywnych rozwiązań.
– Nie mów co ma robić, nie pouczaj, nie żądaj.

To nie wszystko, co uczestnik może otrzymać na szkoleniu. Pozna on także swoje mocne i słabe strony, dzięki czemu będzie wiedział nad czym powinien pracować, nie tylko w życiu zawodowym.

Dwa dni spędzone z trenerem pokazały pracownikom i-systems jak duży mają oni potencjał, jak bardzo są różni i jak niewiele trzeba, by komunikację w firmie wprowadzić na wyższy poziom.

Dodaj komentarz

Please Login to comment

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów