Aplikacja mobilna dla sklepu internetowego to sposób na budowanie stałej interakcji z klientem. Dzięki niej, marka posiada własne miejsce w telefonie użytkownika. Dedykowana aplikacja mobilna dla firmy R-GOL.com została stworzona przez i-systems.
Wielokanałowa sieć sprzedaży R-GOL.com
R-GOL.com prowadzi największy w Polsce profesjonalny sklep piłkarski. Posiada cztery salony stacjonarne zlokalizowane w Ostródzie, Gdańsku, Olsztynie oraz Warszawie. Ostatni z wymienionych punktów sprzedaży jest największym w Europie Wschodniej i drugim co do wielkości na całym starym kontynencie, sklepem z asortymentem dla miłośników piłki nożnej. R-GOL.com prowadzi także sprzedaż online poprzez: sklep internetowy skierowany do klientów detalicznych, sklep dla klientów hurtowych oraz profesjonalny sklep skierowany do piłkarzy występujących w ekstraklasie, I oraz II lidze. Obsługa całej sprzedaży online odbywa się w jednym miejscu, w ramach multisklepu. Następnym etapem rozwoju działalności była aplikacja mobilna dla sklepu internetowego r-gol.com.
Intuicyjna nawigacja i pełna spójność danych
Wdrożona dla R-GOL.com aplikacja mobilna została w pełni dostosowana do całościowej identyfikacji wizualnej marki. Stworzono ją dla dwóch systemów operacyjnych – iOS oraz Android. Aplikacja mobilna R-GOL.com umożliwia zalogowanie się na kilka sposobów: tradycyjnie, wpisując login oraz hasło, poprzez indywidualny profil Facebook lub konto Google, a także za pomocą odcisku palca. Po zalogowaniu do aplikacji, klientowi ukazuje się strona przeglądu, która dopasowana została do potrzeb marki. Na stronie głównej znajdują się banery kategorii oraz poszczególnych podkategorii. Administrator systemu e-commerce sam konfiguruje wygląd strony głównej w aplikacji mobilnej, mając możliwość wprowadzenia dowolnej liczby podkategorii.
Z poziomu strony przeglądu użytkownik aplikacji mobilnej, może przejść do menu, w którym znajduje się między innymi: lista ulubionych produktów czy zakładka zamówienia, zawierająca dane o zrealizowanych zakupach. Wdrożony dla firmy R-GOL.com, nowy kanał sprzedaży jest w pełni zintegrowany z systemem e-commerce. Dzięki czemu, wszystkie dane o dostępności produktów, cenach, możliwościach płatności czy sposobach odbioru dokonanego zamówienia są dokładnie takie same, jak w sklepie internetowym marki. Integracja umożliwiła także wyodrębnienie klientów korzystających z aplikacji i nieposiadających jeszcze rozwiązania na swoim urządzeniu mobilnym. Za pomocą segmentacji klientów możliwa jest personalizacja oferty dla danej grupy klientów firmy.
Sprawne odnalezienie produktu
R-GOL.com posiada szeroki wachlarz produktowy. Oferuje bowiem swoim klientom około 5000 produktów najbardziej znanych na świecie marek obuwia oraz odzieży sportowej. Firma jest również producentem sprzętu sportowego, sygnowanego marką R-GOL. W sklepie internetowym R-GOL.com wdrożone zostały filtry, które ułatwiają sprawne znalezienie produktu. Dokładnie te same filtry znajdują się także w nowej aplikacji mobilnej. Użytkownicy mogą wyselekcjonować produkty między innymi, po takich filtrach jak: rozmiar, marka, kolor czy przeznaczenie. Aplikacja wyposażona została również w zaawansowaną wyszukiwarkę, która umożliwia znalezienie konkretnego produktu, nawet po wpisaniu nazwy bez polskich znaków lub z literówką.
Stały kontakt z klientem dzięki powiadomieniom push
Aplikacja mobilna umożliwia administratorowi przesyłanie push notyfikacji. Rozwiązanie z jednej strony pozwala na wysłanie spersonalizowanej treści do określonej grupy, np. o zmianie statusu zamówienia, z drugiej – jest efektywnym sposobem na przekazanie informacji o promocji, czy dodatkowym rabacie.
W odpowiedzi na efekt ROPO
Aplikacja mobilna R-GOL.com wyposażona została także w skaner kodów kreskowych. Jest to przydatne rozwiązanie w sytuacji, w której klient ogląda produkt offline, jednak wolałby kupić go online. Po zeskanowaniu kodu kreskowego, znajdującego się na produkcie, aplikacja mobilna wyświetla użytkownikowi kartę tego produktu w sklepie internetowym marki.
Klienci, którzy natomiast wolą w pierwszej kolejności znaleźć produkt online, ale sfinalizować transakcję offline, mogą z poziomu aplikacji mobilnej sprawdzić dostępność konkretnego produktu w salonach stacjonarnych marki R-GOL.com. Mogą również wyświetlić mapę, dzięki której z łatwością odnajdą lokalizację sklepu offline.
– Zależy nam, aby sympatycy naszej marki mogli zapoznać się z ofertą R–GOL.com w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Aplikacja mobilna dla sklepu internetowego R–GOL.com w pełni odpowiada na oczekiwania współczesnych klientów. Dzięki pełnej integracji aplikacji mobilnej z systemem e-commerce, różne kanały sprzedaży posiadają spójne i zawsze aktualne dane. Ponadto, aplikacja mobilna wyposażona została w rozwiązania, które skutecznie wspierają rozwój, przyjętej przez nas, strategii omnichannel – stwierdza Tomasz Naruniec, Menedżer ds. e-commerce R-GOL.com
Plany na dalszy rozwój
Firma R-GOL.com prowadzi działania sprzedażowe zarówno poprzez salony offline, jak i sklepy internetowe. Wraz z firmą i-systems wprowadziła kolejny kanał sprzedaży – dedykowaną aplikację mobilną, zintegrowaną z systemem e-commerce. W ramach rozwoju strategii omnichannel, firma R-GOL.com planuje dalsze prace, np. z uwzględnieniem beaconów.
Aplikację mobilną R-GOL.com można pobrać z:
Poznaj case study e-commerce R-GOL.com