Aplikacja mobilna w idei omnichannel

W ciągu ostatnich kilku lat proces robienia zakupów oraz motywacje do podjęcia decyzji o zakupie uległy istotnym zmianom. Klienci często wykorzystują urządzenia mobilne do dokonania zakupu lub zapoznania się z ofertą asortymentową sklepu. Oczekują również możliwości stałego kontaktu z marką oraz spójnych doświadczeń zakupowych, mimo różnych kanałów sprzedaży. Ważnym kanałem staje się więc aplikacja mobilna, połączona z systemem e-commerce. W artykule przedstawiamy wybrane możliwości aplikacji mobilnej na przykładzie aplikacji firmy R-GOL.com – największego w Polsce sklepu dla miłośników piłki nożnej.

Chętnie czytane powiadomienia push

Powiadomienia push to wiadomości wysyłane za pośrednictwem aplikacji mobilnej na urządzenia klientów. Otwieralność push notyfikacji wynosi nawet 80%. Rozwiązanie jest bowiem odpowiedzią na aktualne potrzeby konsumentów, którzy lubią być w stałym kontakcie z marką. Jeśli klient pobrał z App Store lub Google Play aplikację mobilną, to oznacza, że chciałby w każdym momencie móc poznać aktualną ofertę marki. Jest również zainteresowany działaniami firmy.

Administrator, poprzez system e-commerce, sam decyduje jaką treść i do jakiej grupy chciałby wysłać. Dzięki rozwiązaniu, można poinformować klienta o zmianie statusu zamówienia lub przesłać określonej grupie użytkowników wiadomość o dodatkowym rabacie czy ciekawej promocji.

Push notyfikacje mogą również pomóc w zmniejszeniu liczby porzuconych koszyków. Administrator, z poziomu systemu e-commerce, może otrzymać bazę osób, które zrezygnowały z zakupu, a za pomocą powiadomień push przesłać klientom zaproszenie do ponownego zapoznania się z ofertą marki.

Sprawdź online i kup offline

Nierzadko zdarza się, że klienci przed podjęciem decyzji zakupowej wolą znaleźć produkt w sieci. Mogą wtedy zapoznać się z parametrami asortymentu czy sprawdzić opinie innych użytkowników. Następnie finalizują zakup w salonie stacjonarnym. Proces ten nazywany jest efektem ROPO.

Łącząc gospodarkę magazynową dla online i offline, można umożliwić klientom sprawdzenie dostępności produktowej konkretnych sklepów tradycyjnych poprzez aplikację mobilną. Dla klientów to niezwykle komfortowe rozwiązanie, ponieważ mają pewność, że interesujący ich towar znajduje się na stanie magazynowym konkretnego sklepu tradycyjnego.

Zobacz offline i kup online

Aplikacja mobilna wyposażona w skaner kodów kreskowych to rozwiązanie, które skutecznie łączy sprzedaż tradycyjną z online. Funkcjonalność przydaje się w sytuacji, gdy klient w sklepie stacjonarnym nie może zakupić odpowiedniego rozmiaru lub, przed dokonaniem zakupu, chce poznać dodatkowe parametry towaru. Po zeskanowaniu kodu kreskowego znajdującego się na asortymencie, aplikacja mobilna wyświetli użytkownikowi kartę produktu w sklepie internetowym marki. Klient może zapoznać się ze szczegółowym opisem towaru lub dokonać zakupu w sklepie internetowym marki. Aplikacja mobilna dla systemu e-commerce, posiadająca skaner kodów kreskowych, to rozwiązanie efektywnie wspierające sprzedaż.

Usługa click&collect poprzez aplikację mobilną

Usługa click&collect umożliwia dokonanie zakupu w sklepie online i osobisty odbiór zamówienia w wybranym przez siebie miejscu. Zazwyczaj miejscami, w których klienci mogą odebrać produkty są sklepy stacjonarne marki.

Wdrożenie usługi click&collect wymaga od marki odpowiedniego oprogramowania i wdrożenia spójnej dla online i offline gospodarki magazynowej. Dla klientów jest to jednak wygodna forma wysyłki zamówienia. Może on bowiem odebrać produkt w dogodnym dla siebie czasie. Usługa click&collect może być także skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży, ponieważ klient odbierając zamówienie często dokonuje dodatkowych zakupów.

Spójność danych w wielu kanałach sprzedaży

Decydując się na wdrożenie aplikacji mobilnej należy pamiętać o jej integracji z systemem e-commerce marki. Dzięki temu, wszystkie dane o dostępności produktowej, cenach, możliwościach płatności czy sposobach odbioru zamówienia będą dokładnie takie same, jak w sklepie internetowym. Ponadto, jeśli cokolwiek zmieni się w systemie e-commerce, automatycznie zostanie zaktualizowane w aplikacji mobilnej, bez konieczności wysyłania zmian do App Store i Google Play. Aplikacja mobilna dla sklepu internetowego, której rozwiązania umożliwiają rozwój omnichannel ecommerce, to odpowiedź na oczekiwania konsumentów i sposób na skuteczne budowanie silnej więzi z klientem.

Chcę poznać inne możliwości aplikacji mobilnej R-GOL.com

1
Dodaj komentarz

Please Login to comment
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Recent comment authors
najnowszy najstarszy oceniany
trackback

[…] dalszym ciągu rozwijana jest autorska aplikacja mobilna (jak wykorzystać aplikację w idei omnichannel). Ostatnią istotną zmianą jest możliwość przeglądania produktów oraz ich kategorii bez […]

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów