Nowa definicja SaaS

Technologia to obszar, w którym zmiany dokonują się niemal każdego dnia. Systemy, zwłaszcza te przeznaczone do sprzedaży internetowej, zarówno w modelu B2B jak i B2C, regularnie wzbogacane są o nowe funkcjonalności, bądź zmieniają specyfikę obecnych. Wszystko to warunkowane jest nieustannie rosnącymi potrzebami klientów.

W i-systems, od początku działalności firmy, główną ideą przyświecającą realizacji wszystkich projektów jest jakość. Dostarczanie klientom najlepszych rozwiązań technologicznych, to podstawa naszego działania. W listopadzie 2016 roku powstała idea uruchomienia zespołu programistów odpowiedzialnych za wdrożenie metody Continuous Integration.

Najważniejszym zadaniem tego działu, stało się skuteczne wdrożenie metody i umożliwienie klientom i-systems ciągłego rozwoju ich systemów sprzedaży. Metoda CI polega na wspólnej pracy zespołu programistów, którzy wprowadzają zmiany w sposób ciągły, scalając je nawet co kilka minut. Wspólna praca nad kodem wpływa na jego najwyższą jakość i sprawia, że wytworzony kod jest spójny, a praca systemu efektywna przez wiele lat.

Pierwszy sklep oparty o Continuous Integration wdrożony został przez i-systems już w maju 2017 roku. Obecnie w swoim portfolio posiadamy aż 16 sklepów internetowych uruchomionych w metodzie CI, a ich liczba stale rośnie.

Dla marki wdrożenie CI oznacza:
– systematyczną rozbudowę systemu sprzedaży internetowej, niezależnie czy jest to sprzedaż B2B czy też B2C o innowacyjne funkcjonalności tworzone we współpracy z działem R&D
– zapewnienie bezpieczeństwa, poprzez przeprowadzanie automatycznych testów, dzięki którym do systemu wprowadzane są tylko w pełni zweryfikowane elementy
– jeszcze szybszy time to market rozumiany jako przejście od koncepcji funkcjonalności do wdrożenia
– gwarancję odpowiedzialności dostawcy systemu za jakość rozwiązania opartego o przetestowane elementy
– przewidywalny koszt rozwoju systemu e-commerce dzięki precyzyjnie określonym warunkom współpracy
– zrównoważony i stały rozwój systemu e-commerce

Stałe dostarczanie do systemu nowych elementów i funkcjonalności sprawiło, że konieczna stała się zmiana wykorzystywanego dotychczas modelu biznesowego. Tak właśnie powstała koncepcja modelu o nazwie „Dedykowany SaaS”. Okazuje się bowiem, że rozwiązania dedykowane i te oferowane w modelu SaaS nie wykluczają się wzajemnie, a wręcz doskonale ze sobą współgrają. Połączenie tych modeli e-commerce zapewnia klientom zupełnie nową jakość i sprawia, że możliwe staje się nie tylko wykorzystanie ich zalet, ale i wyeliminowanie minusów.

W efekcie, otrzymujemy innowacyjny model systemu, który charakteryzuje się:
– niższym kosztem wdrożenia i rozwoju oprogramowania
– możliwością tworzenia dedykowanych rozwiązań
– dostępem do wszystkich funkcjonalności oferowanych przez dostawcę oprogramowania
– szybkim Time to Market
– umożliwieniem wieloletniego rozwoju

Co istotne, dedykowany SaaS stanowi gwarancję obniżenia kosztu inwestycji początkowej w projekt, a wykorzystanie tego modelu biznesowego sprawia, że klientowi zapewnione zostaje pełne bezpieczeństwo. W przypadku, jeżeli klient podejmie decyzję o chęci samodzielnego hostowania i utrzymywania oprogramowania, ma on możliwość wykupienia licencji posiadanego rozwiązania na własność.

Continuous Integration to przyszłość e-commerce. Firma i-systems jako pierwsza na rynku, poprzez wykorzystanie praktyki CI, oferuje system sprzedaży rozwijany jako dedykowany SaaS. Dzięki tej metodzie klienci posiadają stabilne i zawsze aktualne systemy, pozwalające na wieloletni rozwój i wzmocnienie swojej pozycji rynkowej.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments