Nowa definicja SaaS

baner-na-bloga-zebatki

Technologia to obszar, w którym zmiany dokonują się niemal każdego dnia. Systemy, zwłaszcza te przeznaczone do sprzedaży internetowej, zarówno w modelu B2B jak i B2C, regularnie wzbogacane są o nowe funkcjonalności, bądź zmieniają specyfikę obecnych. Wszystko to warunkowane jest nieustannie rosnącymi potrzebami klientów.

W i-systems, od początku działalności firmy, główną ideą przyświecającą realizacji wszystkich projektów jest jakość. Dostarczanie klientom najlepszych rozwiązań technologicznych, to podstawa naszego działania. W listopadzie 2016 roku powstała idea uruchomienia zespołu programistów odpowiedzialnych za wdrożenie metody Continuous Integration.

Najważniejszym zadaniem tego działu, stało się skuteczne wdrożenie metody i umożliwienie klientom i-systems ciągłego rozwoju ich systemów sprzedaży. Metoda CI polega na wspólnej pracy zespołu programistów, którzy wprowadzają zmiany w sposób ciągły, scalając je nawet co kilka minut. Wspólna praca nad kodem wpływa na jego najwyższą jakość i sprawia, że wytworzony kod jest spójny, a praca systemu efektywna przez wiele lat.

Pierwszy sklep oparty o Continuous Integration wdrożony został przez i-systems już w maju 2017 roku. Obecnie w swoim portfolio posiadamy aż 16 sklepów internetowych uruchomionych w metodzie CI, a ich liczba stale rośnie.

Dla marki wdrożenie CI oznacza:
– systematyczną rozbudowę systemu sprzedaży internetowej o innowacyjne funkcjonalności tworzone we współpracy z działem R&D
– zapewnienie bezpieczeństwa, poprzez przeprowadzanie automatycznych testów, dzięki którym do systemu wprowadzane są tylko w pełni zweryfikowane elementy
– jeszcze szybszy time to market rozumiany jako przejście od koncepcji funkcjonalności do wdrożenia
– gwarancję odpowiedzialności dostawcy systemu za jakość rozwiązania opartego o przetestowane elementy
– przewidywalny koszt rozwoju systemu e-commerce dzięki precyzyjnie określonym warunkom współpracy
– zrównoważony i stały rozwój systemu e-commerce

Stałe dostarczanie do systemu nowych elementów i funkcjonalności sprawiło, że konieczna stała się zmiana wykorzystywanego dotychczas modelu biznesowego. Tak właśnie powstała koncepcja modelu o nazwie „Dedykowany SaaS”. Okazuje się bowiem, że rozwiązania dedykowane i te oferowane w modelu SaaS nie wykluczają się wzajemnie, a wręcz doskonale ze sobą współgrają. Połączenie tych modeli e-commerce zapewnia klientom zupełnie nową jakość i sprawia, że możliwe staje się nie tylko wykorzystanie ich zalet, ale i wyeliminowanie minusów.

W efekcie, otrzymujemy innowacyjny model systemu, który charakteryzuje się:
– niższym kosztem wdrożenia i rozwoju oprogramowania
– możliwością tworzenia dedykowanych rozwiązań
– dostępem do wszystkich funkcjonalności oferowanych przez dostawcę oprogramowania
– szybkim Time to Market
– umożliwieniem wieloletniego rozwoju

Co istotne, dedykowany SaaS stanowi gwarancję obniżenia kosztu inwestycji początkowej w projekt, a wykorzystanie tego modelu biznesowego sprawia, że klientowi zapewnione zostaje pełne bezpieczeństwo. W przypadku, jeżeli klient podejmie decyzję o chęci samodzielnego hostowania i utrzymywania oprogramowania, ma on możliwość wykupienia licencji posiadanego rozwiązania na własność.

Continuous Integration to przyszłość e-commerce. Firma i-systems jako pierwsza na rynku, poprzez wykorzystanie praktyki CI, oferuje system sprzedaży rozwijany jako dedykowany SaaS. Dzięki tej metodzie klienci posiadają stabilne i zawsze aktualne systemy, pozwalające na wieloletni rozwój i wzmocnienie swojej pozycji rynkowej.

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

B2E, czyli skuteczne wsparcie organizacji pracy
B2E banner

Jak sprawić, by organizacja efektywnie funkcjonowała na współczesnym rynku? Każdy kto prowadzi firmę wie, że kwestia ta potrafi spędzać sen...

Aplikacja mobilna brakującym ogniwem omnichannel?
aplikacja mobilna

W 2018 r. strategia omnichannel wydaje się standardem. Wszystkie liczące się marki posiadające sieć sklepów stacjonarnych połączyły w większym lub...

Czy człowiek może być kolorem? Kapitał ludzki, jako największa wartość w organizacji
ludzie-1

Chcąc prowadzić innowacyjną i ponadczasową firmę należy bacznie obserwować indywidualne predyspozycje pracowników. Nie każdy z nich nadaje się do pracy...

Zobacz więcej wpisów
  • http://oferownik.pl Robert Marketingowiec

    Nie da się być mocnym we wszystkich kanałach komunikacji, trzeba sobie wypracować te które najbardziej się wybijają i się ich trzymać.