Instagram z nowymi narzędziami reklamowymi: kup, zainstaluj, zapisz się
Instagram rozwija się. Nowe rozwiązania, zaproponowane przez markę, dotyczą reklam z dodatkowymi opcjami, lepszego targetowania przekazu, a także mierzenia efektywności kampanii. Na początku nowości te, służące lepszemu wykorzystaniu przez reklamodawców, zostaną wprowadzone jedynie w 8 krajach (nie są one podane).
Pierwsze rozwiązanie to dodanie do reklam przycisków umożliwiających dodatkowe działania. Dzięki temu klienci będą mogli kupić towar, zarejestrować się na stronie oraz zainstalować oprogramowanie oferowane przez sprzedawcę.Drugie – to lepsze targetowanie marek. Czerpiąc z informacji o użytkowniku z Facebooka, lepiej będą dopasowane reklamy, zgodnie z zainteresowaniami odbiorców.Narzędzie trzecie, czyli dodatkowe oprogramowanie, umożliwi kupowanie i monitorowanie reklam i całych kampanii.
Instagram mocno wspiera marketerów. Te trzy zapowiedziane nowości są uzupełnieniem rozwiązania, które wprowadzone zostało w marcu br., kiedy to na serwisie pojawiły się treści reklamowe o Carousel Ads.
Więcej informacji: wirtualnemedia.pl
Polacy klikają w e-reklamy chętniej niż ich europejscy sąsiedzi
W badaniu Internautów z Europy Środkowo-Wschodniej Polacy okazali się numerem jeden jeśli chodzi o klikanie w reklamy wyświetlane w Internecie. To również nasz kraj przoduje w popularności reklam multimedialnych nad tradycyjnymi banerami.
Najwyższy, bo wynoszący 0,68 proc., wskaźnik klikalności notują kampanie reklamowe, które prowadzone są w Polsce. Bułgaria i Słowenia, z wynikiem 0,49 proc. uplasowały się na drugim, a Litwa (0,42 proc.) na trzecim miejscu.
Patrząc na najpopularniejszą metodę reklamową, czyli banery, wybierana jest ona w 80% przypadków. Elementy multimedialne, czyli tzw. rich media, dotyczą zaledwie 10-42% kampanii. Banerowe formy przekazu są stosowane najczęściej w Słowenii (97%), Estonii (96%) oraz na Łotwie, Litwie i w Rumunii (92%). Co ważne – w Polsce to zaledwie 41%. Nasz rynek stawia na elementy multimedialne i znacząco przoduje wśród innych krajów. U nas to 84%, podczas gdy np. w Estonii i Słowenii to jedynie 10%.
Więcej informacji: wirtualnemedia.pl
Badanie: jak rozwiązać problem porzuconych e-koszyków
Porzucone koszyki to utrata zysku firmy. Eksperci SIX Payment Services radzą jak temu zapobiec.
Po pierwsze: postaw na komfort zakupów. Intuicyjność w poruszaniu się na stronie oraz łatwość wyszukiwania i wyboru – to najważniejsze cechy sklepu internetowego. Klienci to doceniają. Oni chcą mieć pełny przegląd sytuacji, możliwość sprawdzenia na jakim etapie zakupu się znajdują i co wybrali. Powinni oni otrzymywać dokładne informacje o produktach i kolejnych krokach, by upewnić się, czy faktycznie wybrali np. właściwy rozmiar czy kolor. Ważne jest również to, by wyraźnie zaznaczać koszt dostawy oraz spodziewanego dnia dostarczenia. Trzeba również podkreślić dane firmy – to pomaga przy kontakcie w wypadku problemów z zamówieniem.
Nie należy zapominać o innych elementach, które wpływają na decyzyjność klientów. Nikt nie lubi stresu, więc trzeba pamiętać o tym, by była możliwość cofnięcia się o krok podczas ścieżki zakupowej. Ważne jest również to, by wprowadzić możliwość nierejestrowania się w sklepie jako obowiązku. Grupa niezarejestrowanych klientów jest całkiem spora i może ona przyczynić się do wzrostu sprzedaży.
Niebywale istotne jest zadbanie o bezpieczeństwo – dlatego wybór najwyższych standardów jest najlepszym posunięciem. Podobnie dzieje się jeśli chodzi o metody płatności – jeśli klient nie znajdzie swojej ulubionej lub preferowanej, porzuci koszyk. Karta płatnicza, płatności on-line z rachunku bankowego, płatności za pobraniem – to obowiązek. Klienci lubią też, gdy metody płatności są maksymalnie uproszczone, a nie ciągle przekierowywani w kolejne miejsca. To potęguje zniecierpliwienie i finalnie wpływa na porzucenie koszyka.
Dodatkowe informacje znajdują się na evigo.pl
Badanie: m-commerce domeną młodych Polaków
M-commerce rośnie. Już co piąty Polak robi zakupy przy pomocy urządzeń mobilnych. Najczęściej są to młodzi mężczyźni, studenci i uczniowie z grupy wiekowej 15-24, którzy mieszkają w dużych miastach – takie dane podał Mindshare Polska.
Według prognoz liczba konsumentów zainteresowanych zakupami mobilnymi, będzie dynamicznie rosła. Już blisko 30% Polaków porównuje na smartfonach ceny podczas robienia zakupów w sklepach stacjonarnych. To zjawisko, charakterystyczne dla tzw. smart konsumenta, pozwala stwierdzić, że jesteśmy coraz bardziej świadomi możliwości, które oferowane są przez nowe technologie. Cenimy sobie wygodę i szybkość, ale też jesteśmy coraz bardziej wybredni.
Ale jest o co grać: „Branża m-commerce rozwija się w ostatnich latach bardzo dynamicznie i według ekspertów w 2015 osiągnie wartość 2,5 miliarda złotych. Klienci raczej nie porzucą wygodnego, szybkiego i bezpiecznego sposobu robienia zakupów. M-commerce jest po prostu efektywnym przedłużeniem handlu internetowego, który już od jakiegoś czasu święci triumfy w biznesie. Zasady gry na rynku zmieniają się wraz z naszymi przyzwyczajeniami komunikacyjnymi” – komentuje Artur Sadowski, CEO platformy SerwerSMS.pl.
Więcej na temat m-commerce przeczytasz na: evigo.pl
Przegląd aktualności e-commerce 11-06