Amazon jest największą i najbardziej rozpoznawalną platformą sprzedaży na świecie. Liczba produktów posiadanych w ofercie, rynków do których dociera oraz osób, które kupują w tym miejscu jest ogromna.
Model biznesowy zaproponowany przez Amazon pozwala sprzedawcom z całego świata na dystrybucję swoich produktów poprzez platformę amerykańskiego giganta. Umożliwia dotarcie między innymi do klientów europejskich na rynki takie jak: niemiecki, francuski, angielski, włoski czy też hiszpański. Ta ekspansja na ogromny i bardzo chłonny rynek, w którym klienci cenią sobie doskonałą obsługę, szybką wysyłkę oraz ogromną różnorodność i dostępność towarów w atrakcyjnych cenach.
Także fakt, że Amazon wybudował na terenie naszego kraju trzy centra logistyczne, stwarza nowe możliwości. Wysyłka towaru do magazynów znajdujących się pod Wrocławiem lub Poznaniem jest dobrym rozwiązaniem zwłaszcza w przypadku prowadzenia sprzedaży na amazon.de i jest znacznie tańsza niż transport do magazynów Amazona rozrzuconych na terytorium kraju, w którym chcemy sprzedawać.
Integracja z Amazon opłaty transakcyjne
Do kosztów związanych ze sprzedażą na Amazon (poza opłatą za prowadzenie konta) wliczyć należy prowizję od każdego sprzedanego produktu, której wysokość zależy od kategorii do jakiej produkt należy. Natomiast przy ustaleniu ceny dla klienta ostatecznego pamiętać należy oczywiście o uwzględnieniu podatków obowiązujących na terenie kraju, w którym chcemy sprzedawać.
Integracja z Amazon – główne korzyści
Łatwe dotarcie do kilkudziesięciu rynków zagranicznych
Dotarcie do polskiej części klientów, którzy kupują tylko na Amazon
Dotarcie do klientów, którzy preferują płatność kartami kredytowymi
Łatwe wystawianie na portalu Amazon produktów dostępnych w sklepie
Pełna kontrola nad złożonymi zamówieniami oraz płatnościami
Przyśpieszenie i ułatwienie pełnej obsługi towarów sprzedanych przez Amazon
Wybrane funkcjonalności integracji z Amazon z poziomu panelu i-systems
Integracja z Amazon jest bardzo rozbudowana i pozwala na edycję szeregu zmiennych, które mają wpływ na wystawione do sprzedaży produkty. Wśród nich wymienić możemy:
Szybkie i bardzo proste wystawienie produktu na Amazon, jeśli produkt z podanym EAN istnieje w bazie Amazon, to wtedy parametry zasysane są automatycznie
Jeśli podczas wystawiania produktu pojawią się błędy, to automatycznie zostaniemy o tym powiadomieni
Łatwe dopasowanie ceny i koloru produktu na podstawie bazy opartej na kodach EAN w Amazon
Możliwość ustawienia języka, jaki będzie obsługiwany podczas wystawiania produktu na sprzedaż. Język jest dopasowany do konta sprzedawcy – na amazon.de będzie to niemiecki, amazon.co.uk angielski
Łatwe wycofanie produktu ze sprzedaży
Automatyczna zmiana wielkości stanów magazynowych, która jest synchronizowana i przekazywana ze sklepu do Amazon
Automatyczne pobieranie zamówień z Amazon i przetwarzanie ich na zamówienia ze sklepu internetowego
Pobieranie danych klientów i dopasowanie ich do zamówień
To tylko wybrane funkcjonalności naszej integracji. Aby w pełni skorzystać z funkcjonalności jakie daje Amazon, należy jednorazowo dokonać wszystkich formalności z założeniem konta sprzedawcy (konto profesjonalne Amazon Marketplace Web Service) oraz dokonać integracji z i-systems.