Zarząd firmy Machej Holding współpracuje z i-systems od 2011 roku. Przedsiębiorstwo oferuje urządzenia oraz akcesoria gastronomiczne i cukiernicze najlepszych światowych producentów. Efektem dotychczasowej współpracy z i-systems są trzy sklepy internetowe skierowane na rynki: czeski, słowacki oraz polski.
Oferta produktowa Machej Holding skierowana jest między innymi do: restauracji, kawiarni, pubów, a także hoteli, czyli szeroko rozumianej branży HoReCa. Jednak marka nie zamyka się na klientów B2C. Oni również – poprzez sklepy internetowe wchodzące w skład Machej Holding – mogą zakupić wysokiej jakości zastawę stołową oraz urządzenia i akcesoria gastronomiczne.
Pierwszym systemem e-commerce, wdrożonym w ramach współpracy z i-systems, był sklep online gastromania.cz, oferujący produkty czeskim konsumentom. Wraz ze wzrostem oczekiwań klientów wobec sposobów dokonywania zakupów w sieci, zaistniała potrzeba wdrożenia nowych rozwiązań i umożliwienia użytkownikom sklepu jeszcze sprawniejszych zakupów z poziomu urządzeń mobilnych. W 2016 roku, odbył się szereg prac wpływających na komfort zamawiania, jednak należało przy tym zachować wcześniej customizowane rozwiązania. W 2017 roku powstały natomiast sklepy online: gastromania.sk, oferująca produkty mieszkańcom Słowacji oraz chefstore.pl, skierowany do polskiego klienta.
Proste zarządzanie wieloma cennikami
Realizacja i zarządzanie sprzedażą z trzech sklepów online, działających na trzech zupełnie innych rynkach, obywa się z jednego miejsca, w ramach multisklepu. Potrzebne było rozwiązanie – platforma ecommerce która pozwoli na łatwe zarządzanie cennikami składającymi się z różnych walut i stawek VAT oraz umożliwiające realizację rozbudowanej polityki rabatowej, mimo różnych państw. System e-commerce Machej Holding umożliwia zdefiniowanie strategii cenowej dla różnych grup klientów czy domen.
Prawidłowe dane w systemie e-commerce
Firma Machej Holding korzysta z magazynów swoich dostawców. Ze względu na obszerność różnych standardów plików, otrzymywanych od wielu dostawców, stworzony został importer plików. Działa on na kilka sposobów: umożliwia sprawną aktualizację cen i stanów magazynowych, pozwala na łatwe wprowadzenie nowych produktów oraz daje pracownikom możliwość hurtowego przygotowania opisów czy parametrów produktów, na podstawie otrzymywanych od dostawców feedów produktowych.
Rozwiązania wpływające na wysoki poziom UX
Sklep internetowy gastromania.cz poroponuje około 55 000 produktów. Tak obszerna oferta asortymentowa wymagała prac nad menu głównym. Rozbudowane drzewo kategorii należało bowiem zaprojektować w taki osób, aby było czytelne, łatwe w nawigacji i intuicyjne również w wersji mobilnej. System e-commerce gastromania.cz umożliwia stworzenie kategorii aż do piątego poziomu przy jednoczesnym zachowaniu komfortu zamawiania zarówno z poziomu komputera, jak i telefonu czy tabletu.
Sklep online posiada także zindywidualizowany widok listy produktów. Jedna z kilku grafik zawsze przedstawiona jest w podwójnej wielkości. Wydawać by się mogło, proste rozwiązanie, jednak było ono sporym wyzwaniem, ponieważ podwójnej wielkości grafika musiała prawidłowo wyświetlać się zarówno na urządzeniach desktopowych, jak i smartfonach.
W przypadku ofert promocyjnych, ciekawą formą zobrazowania upustu jest zamieszczenie na kartach produktów kwoty, jaką klient zaoszczędzi kupując dany towar. System e-commerce różnicę między ceną podstawową a promocyjną wylicza automatycznie.
Firmie Machej Holding zależało na rozwiązaniach SEO, które umożliwią osiągnięcie wysokich wyników w wyszukiwarkach internetowych. Sklepy internetowe firmy korzystają z zaawansowanych breadcrumbs’ów i wykorzystują przyjazne adresy. Mimo wielu kategorii i podkategorii, każdy link jest unikalny i czytelny, a to ma wpływ na poziom pozycjonowania organicznego.
Zarząd Machej Holding, przy współpracy z i-systems, stale prowadzi działania skupiające się na rozwoju systemu e-commerce. Sklepy internetowe dostępne są pod adresami: gastromania.cz, gastromiania.sk oraz chefstore.pl.