Wszyscy kontrahenci spięci w jeden panel B2B

B2B contractor to moduł dystrybucyjny, wspierający sprzedaż na określonych warunkach kontraktowych. Pozwala on udostępnić kontrahentom indywidualny panel B2B, w celu umożliwienia im dokonywania zamówień. Zawarte są w nim wszelkie dokumenty dotyczące kontraktu i zamówień oraz dane kontrahenta, jego placówek i pracowników.

Panel B2B umożliwia utworzenie podmiotu gospodarczego (kontrahenta), który posiada warunki handlowe określone kontraktem ofertowym. Zarejestrowani pracownicy, powiązani z kontrahentem mają możliwość zakupu produktów w określonej cenie – zgodnie ze zdefiniowanymi warunkami kontraktu. Prócz powiązania Kontrahent – Pracownik, istnieje również możliwość dodania relacji agencyjnej pomiędzy placówką handlową a kontrahentem i pracownikiem. Dzięki temu, zarządzanie dostępem do informacji handlowych podmiotu odbywa się na poziomie konkretnego pracownika, placówki lub wszystkich danych kontrahenta.

Panel B2B w praktyce

iqsi-screenshot

Partnerem biznesowym (kontrahentem) dystrybutora kawy jest sieć kawiarni. Dystrybutor udostępnia jej swój panel sprzedażowy. Otrzymany dostęp do panelu sprzedażowego zapewnia dostęp do indywidualnej oferty cenowej produktów Sieć posiada dwie placówki, którymi zarządzają managerowie. Jedna zlokalizowana jest w Gdańsku, druga w Katowicach. Placówki nadzoruje  dyrektor w Warszawie, który jest administratorem panelu kontrahenta. Administrator posiada dostęp do wszystkich informacji handlowych, zamówieniowych i ofertowych kontrahenta. Managerowie placówek w Gdańsku i Katowicach kupują asortyment jedynie dla swoich lokalizacji. Mają oni także udostępniony widok wyłącznie zamówień ze swoich placówek. Panel B2B może być dostępny dla większej ilości pracowników którejś z placówek, po ówczesnej autoryzacji. Wówczas wszyscy pracownicy z dostępem widzą nawzajem swoje zamówienia. Wszystkie placówki kontrahenta mają te same ceny, określone w kontrakcie.

Dostępne są również rozwiązania komplementarne, wspierające działanie panelu B2B. Jednym z nich jest określenie minimum logistycznego zamówienia. Panel B2B może być również personalizowany pod konkretnego kontrahenta, poprzez dodanie jego kolorystyki oraz logo. Innymi rozwiązaniami są: obsługa zwrotów i reklamacji, możliwość negocjacji cen bezpośrednio przez system sprzedażowy oraz ustalanie odroczonych terminów płatności.

Dodatkową możliwością jest rozdzielenie asortymentu na grupy towarowe, z określonymi indywidualnymi cenami. Kolejną rzeczą jest możliwość wygenerowania oferty przez kontrahenta, dla jego klienta, bezpośrednio z panelu B2B.

Rozwiązanie umożliwia firmie spięcie wszystkich jej kontrahentów oraz ich danych w jeden system sprzedażowy, a kontrahentom daje zaś dostęp do panelu, z którego sami mogą dokonywać zamówień. Panel B2B zawiera również zindywidualizowane oferty oraz wszystkie dokumenty kontrahentów. Firma posiadająca system umożliwiający sprzedaż B2B może mieć pewność, że wszyscy kontrahenci będą składać zamówienia po określonych w kontrakcie cenach, co oznacza, że nie trzeba będzie weryfikować tych zamówień ręcznie.
Zobacz inne rozwiązania B2B

Dodaj komentarz

Please Login to comment

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów