Moduł Kompletacji Zamówień, czyli szybka i bezbłędna realizacja zamówienia

O_1

Sprawna realizacja zamówień jest jednym z wielu czynników warunkujących sukces sprzedaży online. Pośpiech w przygotowaniu do wysyłki wszystkich zakupionych przez klienta produktów może jednak powodować niepoprawne skompletowanie całego zamówienia. Do tego dochodzi jeszcze zastanawianie się, czy na pewno wzięto odpowiedni produkt w odpowiedniej ilości, oraz powtórna weryfikacja, aby się upewnić. Poprawna zawartość przesyłki jest przecież jednym z głównych wyznaczników zadowolenia klienta. Firma i-systems stworzyła moduł kompletacji zamówień, który umożliwia szybkie i bezbłędne zebranie wszystkich zakupionych przez klienta produktów. Jest to końcowy, ale zarazem bardzo istotny etap, w całym procesie sprzedaży w sieci, który można zautomatyzować dzięki integracji z systemem e-commerce.

Proces

W panelu administratora sklepu dostępna jest zakładka z zamówieniami klientów. Listing zawiera numer zamówienia, nazwę klienta, kwotę, datę złożenia, nazwę pracownika pakującego oraz status skanowania. Jeśli chodzi o ten ostatni komponent – istnieją trzy statusy – Kompletacja zamówienia nie została rozpoczęta, Koniec – z datą zakończenia komplementacji oraz kompletacja Nieskończona. Po kliknięciu guzika Kompletuj zamówienie, administrator systemu zostaje przeniesiony na stronę z listą produktów. W tym właśnie miejscu odbywa się kompletacja zamówień. Listę można pobrać i wydrukować, co ułatwia wyszukiwanie produktów na magazynie. W praktyce wygląda to tak, że pracownik odpowiedzialny za pakowanie przesyłek posiada skaner kodów kreskowych, połączony z komputerem (np. poprzez USB). Po zeskanowaniu kodu produktu, bądź wpisaniu kodu EAN do systemu, produkty automatycznie zmieniają kolor podświetlenia, odpowiadający ich liczbie. Jeśli liczba produktów jest prawidłowa, podświetlają się one na zielono, za mała – na żółto, a za duża – na niebiesko. W razie pomyłki można ponowić skanowanie. Istnieje również opcja wpisania liczby sztuk danego produktu i zeskanowania go tylko raz.

iqsi-screenshot

Zamówienie nie musi być od razu skompletowane w całości. W przypadku braku produktów na magazynie lub niemożności ich odnalezienia, wystarczy kliknąć w guzik Brakuje produktu dla tego zamówienia w magazynie, co spowoduje zmianę statusu kompletacji na nieskończona. Jeśli natomiast wszystkie pozycje w zamówieniu się zgadzają, pojawia się przycisk Przekaż paczkę do wysłania. Wówczas status na liście zamówień zmienia się na Przekazano do wysyłki oraz wyświetla się informacja o dacie zakończenia jego przygotowania. Wtedy też można wydrukować etykietę logistyczną i paczka jest gotowa do wysłania. Natomiast, aby ułatwić wyszukiwanie, na liście zamówień dostępne są filtry, pozwalające wyselekcjonować zamówienia między innymi po statusie ich kompletacji.

Korzyści

Posiadanie modułu kompletacji zamówień przynosi realne korzyści, zarówno właścicielom firm, ich pracownikom oraz klientom docelowym. Narzędzie pozwala na znaczną optymalizację czasu pakowania przesyłek poprzez automatyzację procesu kompletowania zamówień. Dzięki skanowaniu produktów, pracownik zawsze będzie mieć pewność, że przygotowywana przez niego paczka jest zgodna z zamówieniem. Zmniejsza się zatem ryzyko ewentualnej pomyłki. To wszystko składa się na redukcję strat ponoszonych przez firmę przy błędnej realizacji zamówienia.



Zobacz rozwiązania B2B

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

Podsumowanie Q4 2017 w i-systems
q4

W i-systems dużo energii po świątecznym odpoczynku. Co jednak działo się w firmie w ostatnich trzech miesiącach 2017 roku? Zapraszamy...

Start e-commercowych bolidów już w marcu
ecommerce

Według różnych źródeł, wartość polskiego e-commerce w 2017 roku szacowana była na 36-40 mld złotych. Od kilku lat udział sprzedaży...

System sprzedaży dla Termy Bania dzięki CI gotowy w miesiąc
para+baner

Zlokalizowany w Białce Tatrzańskiej kompleks Terma Bania jest doskonałym miejscem na wypoczynek i spędzenie czasu z rodziną. Firma od niedawna...

Zobacz więcej wpisów