Nowy lookbook = wyższa konwersja

Jeszcze w tym roku i-systems wprowadza na rynek nowy lookbook. Jest to galeria zdjęciowa prezentująca kolekcję projektanta lub marki. Interaktywna wersja tego narzędzia posiada liczne funkcjonalności, zarówno od strony obsługi sklepu internetowego, jak i konsumenta.

„Naturalne środowisko” produktu

Nowy lookbook kieruje użytkownika z multimedialnej galerii produktowej bezpośrednio do strony produktowej. Klient, oglądając produkty na modelach, ma bezpośrednią możliwość kliknięcia na konkretne zdjęcie lub produkt i złożyć zamówienie. Nie musi szukać interesującego go produktu po katalogach, kategoriach, czy zakładkach sklepu. Zalety tego rozwiązania są dwie: po pierwsze klienci widzą produkt w jego „naturalnym środowisku”. Dzięki temu klienci sklepu internetowego są w stanie sprawdzić, jak wybrany produkt prezentuje się w rzeczywistości i dokonać rzetelnej oceny. Po drugie, skrócona ścieżka zakupowa efektywniej prowadzi do konwersji.

Interaktywna galeria

Jeśli chodzi o funkcjonalności z poziomu panelu administracyjnego, lookbook daje nieograniczone możliwości prezentacji produktów. Do najistotniejszych zadań lookbooka należą: możliwość tworzenia dowolnej liczby kategorii oraz podkategorii. Można także przypisywać wiele lookbooków do pojedynczej kategorii oraz dodawać wiele zdjęć do jednej galerii interaktywnej. Istnieje równocześnie możliwość przypisania wielu produktów do danego zdjęcia lookbooka oraz określenie daty publikacji.

Co to znaczy nowy lookbook?

Lookbooki przyciągają uwagę klientów na dłużej dzięki nowemu rodzajowi interakcji. W najnowszej wersji lookbooka zaprojektowano nowy design oraz layout, które jeszcze skuteczniej budują brand prezentowanych marek. Ponadto nowa wersja przykuwa uwagę uproszczoną nawigacją na stronie, skracając ścieżkę zakupową.

Dopracowanie do potrzeb marki

Każdy lookbook jest bardzo plastycznym narzędziem i znacząco wpływa na decyzje zakupowe. Dlatego wygląd i sposób nawigacji musi zostać każdorazowo dostosowany do indywidualnych potrzeb marki, wielkości kolekcji oraz grupy docelowej.

Decydując się na wdrożenie modułu lookbooka w  sklepie internetowym warto pamiętać, żeby stworzyć kilka dedykowanych opcji na różne okazje. Istotne jest również, aby layout był zmienny. Wpływa to na lepszą skuteczność, która prowadzi do konwersji. Lookbook jest formą profesjonalnego portfolio, która już od dobrych kilku lat służy blogerom modowym w komunikacji. Jeśli chodzi o e-commerce, szczególnie branża fashion, bazuje na tego typu modułach, ponieważ liczy się tutaj sezonowość produktów, transparentność oferty oraz łatwa nawigacja na stronie.


Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej o lookbooku



1
Dodaj komentarz

Please Login to comment
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Piękno i technologia - nowy lookbook marki Dalia - Blog i-systems.pl Recent comment authors
najnowszy najstarszy oceniany
trackback

[…] oraz trendy danego sezonu.         Zobacz Case Study: Dalia     Chcę dowiedzieć się więcej o lookbooku   […]

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów