Przyspiesz czas realizacji zamówienia z rozwiązaniem dropshipping

Przy sprzedaży online, często zdarza się, że przedsiębiorstwa nie chcą zamrażać przychodów na magazynowanie zapasów produktów od dostawców. Wynika to z wolniejszego procesu przepływu towarów. Firmy borykają się również z problemem długiego czasu realizacji zamówień od klientów, spowodowanym oczekiwaniem na dostawę produktów od dostawcy. Rozwiązaniem jest model logistyczny dropshipping.

W tym modelu, wysyłka zamówienia do klienta odbywa się po stronie dostawcy. Sklep online natomiast, ma za zadanie przyjąć zamówienie i przekierować je do dostawcy w celu zrealizowania wysyłki bezpośrednio do klienta. Zyski sprzedaży w tym modelu osiąga się poprzez nakładanie marży na cenę hurtową.

Proces

Pierwszym krokiem w tworzeniu modelu logistycznego dropshipping jest pobranie informacji o ofercie produktowej od dostawcy. Później następuje import tych produktów do panelu administratora sklepu online. Jako, że asortyment dostawcy się zmienia, jest to proces powtarzalny. Kolejny krok jest bardziej złożony, trzeba bowiem zmapować struktury z serwisu dostawcy na struktury w systemie e-commerce. Składa się na to kilka etapów – mapowanie producentów, kategorii, stawki VAT, pól profili oraz nałożenie marży dla poszczególnych kategorii.

Aby produkty partnera biznesowego mogły zostać poprawnie wyświetlone w sklepie online, należy najpierw zdefiniować szereg mapowań. Jednym z nich jest mapowanie producentów z systemu partnera dropshippingowego na producentów zdefiniowanych w systemie e-commerce. Najważniejsze mapowanie natomiast, to mapowanie kategorii. Pozwala ono na skojarzenie kategorii zdefiniowanych w systemie dropshippingowym z kategoriami w sklepie. Przez kategorie rozumie się rodzaje produktu, np. buty – szpilki, kurtki – puchowe. Podczas procesu mapowania kategorii ustawia się dla nich marże. Biorąc pod uwagę cenę w jakiej produkt został kupiony od partnera dropshippingowego, można nałożyć marżę wyrażoną w procentach. Ta wartość jest stosowana do obliczenia sugerowanej ceny sprzedaży produktu w panelu administratora. Dzięki przypisaniu marży można być pewnym, że osiągnie się określone zyski na produktach partnera w danej kategorii, bez potrzeby ręcznego ustawiania i późniejszego monitorowania cen sprzedaży. Ustala się również marżę minimalną, w razie gdyby cena od producenta wzrosła powyżej zdefiniowanej ceny w sklepie. Ostrzeżenie o takiej sytuacji wyświetlone zostanie wówczas w panelu administracyjnym. Następnie mapuje się stawki VAT partnera, by odpowiadały tym w sklepie online oraz pola profili. Jest to bardzo ważna operacja, ponieważ pozwala na późniejsze wyświetlanie parametrów produktu w sklepie. Pola profili zawierają informacje, takie jak np. kolor czy materiał z jakiego zrobiony jest produkt. W panelu administratora, w zakładce ustawienia mapowania, można zablokować import produktu, gdy dane mapowanie nie pokrywa się w 100% z ofertą dostawcy.

Gdy wszystkie produkty z oferty dostawcy są już zmapowane do panelu administracyjnego, to platforma ecommerce umożliwia ich opublikowanie w sklepie online, gdzie widoczne będą dla potencjalnego klienta. Publikacja jest bardzo prosta, odbywa się za kliknięciem jednego przycisku. Następuje wówczas ustawienie wcześniej wspomnianych wariantów, profili oraz zdjęć produktowych. Później przychodzi czas na synchronizację cen i stanów magazynowych w sklepie, które będą okresowo odświeżane przy wykorzystaniu udostępnionego API. Po ustawieniu marży produkty są gotowe do wyświetlenia. Administrator sklepu online może również ręcznie zarządzać promocjami na produkty dostawcy, korzystając z funkcjonalności systemu e-commerce.

W momencie dodania produktu do koszyka, system automatycznie sprawdza jego dostępność u partnera dropshippingowego. W przypadku braku w magazynie, wyświetlany jest komunikat o niemożności dodania go do koszyka. Dzięki temu płatność za zamówienie, którego partner dropshippingowy nie może zrealizować w danym momencie, nie zostanie przyjęta. W koszyku wyświetlony jest wizualny podział produktów na partnerów dropshippingowych oraz komunikat tłumaczący, dlaczego zamówienie jest podzielone. Użytkownik sklepu online zostaje również poinformowany, że wybrany produkt będzie wysłany w osobnej paczce, jeśli należy on do oferty partnera biznesowego. Pomimo podziału, całe zamówienie można opłacić w jednej transakcji, niezależnie od tego czy są to produkty własne sklepu czy też dostawców.

Korzyści

Model logistyczny dropshipping niesie za sobą wiele korzyści, zarówno dla firmy posiadającej sklep online, jak i dla samego klienta. Jedną z nich jest możliwość poszerzenia oferty sklepu, bez inwestycji w zapasy towaru, jako że płatność za dane produkty, może odbywać się po dokonaniu transakcji przez klienta na rzecz sklepu online. Ograniczony asortyment na miejscu to również mniejsze koszty magazynowe, w co wpisuje się płatność za lokal, utrzymanie większej liczby pracowników, ochrony mienia itp.  Obniżają się również koszty transportu paczek dla klientów, ponieważ część z nich przejmują partnerzy dropshippingowi. Klient w efekcie otrzymuje przesyłkę wcześniej, ponieważ dostarczona jest ona do niego bezpośrednio ze źródła. Rozwiązanie dropshipping jest uniwersalnym rozwiązaniem, zarówno dla modelu sprzedaży B2B, jak i B2C, wspierającym procesy logistyczne przedsiębiorstwa.

Zobacz rozwiązania e-commerce dla branż

1
Dodaj komentarz

Please Login to comment
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Amanda Sadkowicz Recent comment authors
najnowszy najstarszy oceniany
Amanda Sadkowicz
Gość
Amanda Sadkowicz

Wspaniale napisany tekst! Dobra obsługa klienta to podstawa, a niestety nie każdy przywiązuje do tego odpowiednio dużo uwagi.

___________________________________________________________
https://focustelecom.pl/blog/focus-desk-szybka-i-latwa-obsluga-zgloszen/

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów