Technologia w nowej odsłonie marki Dalia

Wraz z rozwojem marki i poszerzającym się jej zasięgiem sprzedaży online, koniecznym staje się aktualizacja systemu e-commerce i podniesienie go do najnowszej wersji. W ten sposób stanowić będzie niezawodny, bezpieczny oraz nowoczesny kanał sprzedaży. Podczas takich prac deweloperskich, warto wprowadzić metodologię Continuous Integration. Wiąże się to ze stałym podnoszeniem jakości oprogramowania, jego rozwojem i dostępem do pełnych możliwości systemu. Na taki krok zdecydowała się marka Dalia Lingerie, stając się tym samym firmą, która śmiało podąża za nowoczesnymi trendami e-commerce.

Marka Dalia Lingerie to producent wysokiej jakości damskiej bielizny. Dalia w swojej ofercie posiada niezwykle bogaty wybór wzorów, modeli i rozmiarów swoich produktów. Firma na polskim rynku istnieje już od ponad dwudziestu lat i z powodzeniem rozwija sieć sprzedaży stacjonarnej, a w połączeniu z kanałem online – realizuje również spójną strategię omnichannel. Za prace technologiczne nad systemem e-commerce i jego stały rozwój czuwa firma i-systems. Otwartość na zmiany, świeżość podejścia i dynamizm działania właściciela marki pozwoliły na dopracowanie platformy zgodnie z najnowszymi trendami.

Potrzeba zmian

Z roku na rok, Dalia zyskuje coraz większą przewagę konkurencyjną i zdobywa nowych klientów. Stale poszerza również swój zasięg sprzedaży, zarówno w kanale offline, jak i online. Chcąc sprostać wyzwaniom stawianym przez zmiany technologiczne oraz na bieżąco podążać za trendami sprzedaży online i tym samym, odpowiadać coraz to wyższym wymaganiom klientów, właściciel marki zauważył potrzebę zmian. W związku z tym, podjęto decyzję o aktualizacji i podniesieniu wersji aktualnego systemu e-commerce oraz wybrano najlepsze, dostępne rozwiązania. Zaktualizowany system sprzedaży online miał zatem być nowoczesnym i sprawnym kanałem, zapewniającym również spójność koncepcji omnichannel oraz umożliwiającym ciągły jej rozwój funkcjonalny. Miał również za zadanie w jeszcze wyższym stopniu zautomatyzować i usprawnić procesy logistyczne i magazynowe w firmie. Zespół i-systems rozpoczął więc prace aktualizacyjne dla marki Dalia w metodzie CI.

Proces Continuous Integration

Dla nowoczesnych systemów e-commerce wprowadzenie metodologii Continuous Integration oznacza stałe podnoszenie jakości oprogramowania, ciągły jego rozwój i dostęp do wszystkich możliwych funkcjonalności systemu. Sam proces Continuous Integration, czyli Ciągła Integracja to praktyka programistyczna, w której członkowie zespołu deweloperskiego scalają wyniki swojej pracy. W ten sposób każdego dnia powstaje kilka zintegrowanych wersji kodu, które są sprawdzane przez automatyczny proces budowania i bieżącego testowania. Podczas prac nad tworzeniem systemu e-commerce lub podnoszenia go do najnowszej wersji w metodzie CI, prace odbywają się równolegle. Stworzone jest jedno wspólne repozytorium dla wszystkich sklepów online, gdzie znajduje się szereg funkcjonalności i rozwiązań ogólnodostępnych – jest to najnowsza wersja sklepu online, czyli tzw. trunk. Następnie, każdy sklep online ma swoje osobne repozytorium, gdzie dodawane są dedykowane funkcjonalności i customowe rozwiązania, zarezerwowane tylko dla tego jednego sklepu. Podczas prac w metodzie Continuous Integration te dwa repozytoria są scalane ze sobą i tworzą system e-commerce.

Korzyści płynące z CI

Proces Continuous Integration, przy aktualizacji systemu e-commerce marki Dalia, zmniejszył ryzyko związane z integracją na samym końcu projektu – błędy, niekompatybilność interfejsów, trudny do oszacowania czas na poskładanie całości. Dodatkowo, Dalia od teraz będzie miała zawsze dostęp do najnowszej wersji oprogramowania i będzie mogła korzystać z szeregu funkcjonalności oddawanych przez dział R&D. Dostarczanie nowych funkcji i aktualizacji systemu, jeszcze w większym stopniu wpłynie na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej marki. Od strony programistycznej, CI ułatwia również naprawę błędów – ich szybkie wykrywanie sprawia, że łatwiej zlokalizować przyczynę. Chroni także przed niespodziankami wynikającymi z różnic pomiędzy środowiskiem deweloperskim a produkcyjnym. Dodatkowo, prace mogą być prowadzone równolegle – od backendu, poprzez design i makietowanie, a następnie front-end.

Odświeżony design

W toku prac marka Dalia zdecydowała się również na wdrożenie nowego designu swojego sklepu online, razem z i-systems. Nowa oprawa graficzna systemu sprzedaży jest utrzymana w eleganckim, wyważonym stylu, który gwarantuje przejrzystość, czytelność i jasną komunikację strony. Klasyczna kolorystyka strony z licznymi zdjęciami wpływa na pozytywne doświadczenie w odbiorze sklepu online przez klientów. Rozbudowana karta produktu z wyróżniającymi się zdjęciami produktowymi zaprojektowana była zgodnie z najlepszymi praktykami UI i UX. Jednocześnie, wdrożone już wcześniej, narzędzie Lookbooka łączy estetykę z nowoczesnymi funkcjonalnościami sprzedażowymi. Na wysokiej jakości fotografiach przedstawione zostały pełne stylizacje z przypisanymi produktami, które angażują do dokonania zakupu, a jednocześnie pozwalają w ciekawy sposób przedstawić wartości marki.

pic1

Kreator zestawów

Dalia posiada niezwykle bogatą ofertę, zarówno pod względem rozmiarów, jak i różnorodności dostępnych modeli. Dlatego, głównym wymogiem podczas aktualizacji systemu było odpowiednie dopasowanie rozwiązania kreatora zestawów. W kategorii kostiumów kąpielowych została wprowadzona możliwość tworzenia zestawów składających się z dostępnych wariantów – decydując się na konkretny rodzaj i rozmiar biustonosza, klientka może sama wybrać jaki wzór i rozmiar dolnej części stroju kąpielowego chce do niego dopasować. Zaprojektowane w ten sposób narzędzie kreatora pozwala na pełną swobodę podczas zakupów.

Dalia to firma, która w sposób dynamiczny reaguje na zmieniające się warunki rynku e-commerce i podąża za wyzwaniami stawianymi przez współczesny sektor nowych technologii. Wychodząc naprzeciw stawianym przed marką oczekiwaniom, dotychczasowy systemy e-commerce został podniesiony do możliwie najnowszej wersji, umożliwiając jeszcze szybszą obsługę procesów sprzedaży online i w dalszej perspektywie, zapewniając stały dostęp do najbardziej aktualnych wersji oprogramowania. Osiągnięty efekt był możliwy również dzięki zaangażowaniu właściciela marki oraz sprawnej i efektywnej współpracy. Prace prowadzone w metodzie Continuous Integration pozwoliły na sprawniejszy Time to Market oraz wprowadzenie bogatszych i zaawansowanych rozwiązań.

Zapisz się do newslettera

1
Dodaj komentarz

Please Login to comment
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Podsumowanie Q1 2018 w i-systems | Blog i-systems.pl Recent comment authors
najnowszy najstarszy oceniany
trackback

[…] Prowadzone są także prace nad przejściem klientów i-systems na rozwiązania CI. Na taki krok zdecydowała się m.in. marka Dalia. Więcej na ten temat można przeczytać na blogu i-systems. […]

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów