Jak utrzymać wysokie pozycje w wyszukiwarce Allegro inwestując w nowy system e-commerce?

W przypadku gdy marka posiada wiele dobrze prosperujących aukcji na Allegro, naturalne jest to, że po prostu nie chce ich zamykać. Powodem jest wysoka pozycja na liście wyszukiwanych aukcji, osiągnięta dzięki dużej liczbie zakupionych produktów. W pewnym momencie aukcje na Allegro mogą stać się jednak niewystarczające i kolejnym krokiem w rozwoju marki staje się inwestycja w swój własny system e-commerce. Nie oznacza to jednak, że pozycja, którą marka wypracowała na Allegro, ma zostać pominięta w tym procesie. Aby nie tracić ciągłości aukcji, i-systems oferuje rozwiązanie, które umożliwia ich import bezpośrednio do systemu e-commerce, skąd można łatwo nimi zarządzać.

Import aukcji

System e-commerce umożliwia dwukierunkową synchronizację danych aukcyjnych. Oznacza to, że klient i-systems może jednorazowo pobrać wszystkie aukcje z Allegro i od tego czasu kontynuować wystawianie ich z poziomu systemu e-commerce. Drugą opcją jest wystawianie aukcji z poziomu Allegro i ciągłe importowanie ich do systemu e-commerce. W obu przypadkach następuje bieżąca, dwustronna synchronizacja stanów magazynowych. Zakup z poziomu systemu e-commerce powoduje zmniejszenie dostępności produktów na Allegro i odwrotnie. Do tego synchronizowane są również zamówienia, formularze, płatności itd.

Zrzut ekranu 2017-12-11 o 12.33.23

Wprowadzona została również możliwość tworzenia strategii synchronizacji. Przykładowe strategie to: zmniejszenie liczby dostępnych sztuk na Allegro, w zależności od liczby produktów w sklepie, utrzymywanie stanu magazynowego stale na określonym poziomie oraz rozdysponowanie go między kontami nadrzędnymi i podrzędnymi.

W systemie e-commerce można mieć dowolną liczbę kont na Allegro. Jeśli klient ma np. trzy konta, może jedno z nich określić nadrzędnym, a pozostałe dwa podrzędnymi. Do tych kont przypisana jest wartość progowa stanu magazynowego danej aukcji. Jeśli stan na magazynie spadnie poniżej ustalonej wartości progowej, aukcje podrzędne są zamykane na rzecz wyrównania liczby dostępnych sztuk w aukcji nadrzędnej. Istnieje możliwość tworzenia nieskończonej ilości strategii, w zależności od potrzeb klienta. Dzięki temu dana aukcja pozostaje ciągle otwarta, co pozytywnie wpływa na pozycjonowanie wewnątrz Allegro. Po drugie, zwiększa się liczbę osób, które zakupiły produkt na aukcji oraz ich opinii, co wzbudza zaufanie.

Integracja z nowym REST API Allegro

Allegro REST API to nowo wprowadzona forma integracji, umożliwiająca zarządzanie aukcjami. Do tej pory Allegro korzystało z WebAPI, natomiast REST API wprowadza nowe opcje, które stają się niezbędnym elementem współpracy z tymże portalem. W ostatnim czasie na użytkowników Allegro nałożony został wymóg o umieszczaniu warunków zwrotów, reklamacji i gwarancji na aukcji. Wyświetlane są one w formie zakładek. ID tych informacji można pobrać do systemu e-commerce oraz przypisać do posiadanych kont. W planach i-systems jest także przygotowanie funkcjonalności, która pozwala na zaawansowane zarządzanie warunkami zwrotów i reklamacji, dostosowane do rodzaju sprzedawanego produktu.

Tworzenie opisów aukcji według nowych wytycznych

Allegro zamierza także ujednolicić opisy produktów wystawionych na wszystkich aukcjach. Obecnie opisy na każdej aukcji dostępnej w portalu są inne, różnią się zawartością oraz layoutem. Nowe opisy będą tworzone w formie ustandaryzowanej struktury danych zamiast szablonu. Rozwiązaniem i-systems jest umożliwienie wystawiania aukcji według nowych warunków Allegro z poziomu oprogramowania i-systems.

Posiadanie wielu kanałów styku marki z klientem jest naturalnym czynnikiem podnoszącym wyniki sprzedażowe. Jeśli firma planuje zainwestować w system e-commerce, nie musi martwić się o pozycję, którą do tej pory wypracowała sobie na Allegro. Możliwość importu aukcji do systemu e-commerce pozwala bowiem na utrzymanie ich ciągłości, a co za tym idzie wysokiej pozycji w wyszukiwarce. To natomiast pozytywnie wpływa na budowanie wartości firmy w długotrwałej perspektywie.



Rozwiązania dla sklepów online

3
Dodaj komentarz

Please Login to comment
2 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Aleksandra JędruchWojciech Feluś Recent comment authors
najnowszy najstarszy oceniany
Wojciech Feluś
Gość
Wojciech Feluś

Wydaje mi się że wpisywanie kodu ean (13 cyfr) nie przyśpieszy pracy magazyniera, skanowanie skanerem połączonym z komputerem kablem USB też nie ułatwi mu pracy. Gdyby ten moduł działał jako aplikacja na urządzeniu z systemem Android to można by tego użyć na bezprzewodowym kolektorze danych z ww systemem, wtedy można chodzić po magazynie, skanować kody i kompletować zamówienie.

trackback

[…] Firma oferuje swoje produkty nie tylko poprzez system e-commerce, ale również za pośrednictwem portalu allegro. Posiada ona kilka kont w serwisie, które poprzez wysoki poziom sprzedaży oraz wiele lat aktywności są doskonale wypozycjonowane. Znaczną stratą byłoby zamknięcie tak dobrze funkcjonujących aukcji, podczas wdrożenia systemu e-commerce i tworzenie ich od nowa, za pomocą integracji systemu sprzedaży z allegro. Wdrożono rozwiązanie, które polega na wystawianiu aukcji z poziomu portalu allegro, a następnie stałe ich importowanie do systemu sprzedaży. O tym sposobie utrzymania wysokiej pozycji w wyszukiwarce allegro pisaliśmy niedawno na naszym blogu. […]

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów