Jak zweryfikować rozliczenia partnerów afiliacyjnych?

Sklepy internetowe coraz częściej decydują się na współpracę z blogerami lub internautami, których fani stanowią grupę docelową marki. Marketing afiliacyjny jest efektywną formą dotarcia do potencjalnego klienta, jednak czasami pojawiają się problemy w sprawnym zarządzaniu tą współpracą. Firma i-systems dla swoich klientów stworzyła Moduł Partnerów Afiliacyjnych, który z poziomu systemu e-commerce, pozwala monitorować efekty działań poszczególnych afiliantów.

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Programy afiliacyjne to specjalne umowy pomiędzy sprzedawcą (np. sklepem internetowym), a afiliantami (blogerami, właścicielami stron internetowych, itp.). Afilianci promują sklep online na własnych powierzchniach reklamowych poprzez mailing, wpisy tematyczne, banery, działania w social media, czy video. Niezależnie jednak od rodzaju stosowanych metod dotarcia do konsumenta, na końcu reklamy zawsze znajduje się specjalny link, umożliwiający identyfikację partnera.

Ufać czy kontrolować, czyli problemy z rozliczeniami

Decydując się na współpracę z afiliantami, właściciel programu partnerskiego sam określa za jakie działanie i w jakiej wysokości będzie wypłacał wynagrodzenie. Najczęściej spotykane są trzy formy płatności. W modelu CPL, czyli cost per lead, oznacza to wypłacanie prowizji za pozyskanie danych kontaktowych. Model CPC, czyli cost per click, to wynagrodzenie wypłacane za ilość kliknięć. Rozliczenie w modelu CPS, czyli cost per sale, oznacza prowizję za pomyślnie zakończoną sprzedaż. Ten ostatni model jest formą najczęściej wybieraną przez sklepy internetowe.

Raz na określony w umowie partnerskiej czas, zazwyczaj w cyklu miesięcznym, afiliant przekazuje listę transakcji, które zostały dokonane w wyniku jego działań reklamowych. To właśnie weryfikacja tych rozliczeń jest zmartwieniem dla wielu sklepów internetowych. Marki chcąc sprawdzić otrzymane od afiliantów wykazy, często korzystają z różnych narzędzi służących do analityki internetowej, np. Google Analytics. Jednak wśród transakcji pochodzących z podlinkowań afiliantów, mogą pojawić się również te, które nie zakończyły się pełnym sukcesem. Gdy klient nie opłacił zamówienia, nie odebrał produktu, czy zwrócił zakupiony towar, afiliant nie powinien otrzymać prowizji. Ręczne sprawdzanie i dopasowywanie do odpowiedniego afilianta tych zamówień jest czasochłonne i narażone na błędy. Natomiast bezgraniczne zaufanie przesyłanym przez afiliantów raportom, może być dość ryzykowne.

Sprawna i bezbłędna weryfikacja rozliczeń afiliantów

Moduł Partnerów Afiliacyjnych, stworzony przez i-systems, pozwala zebrać wszystkich afiliantów w jednym miejscu. Dla każdego afilianta tworzony jest indywidualny link, który partner umieszcza w kreacjach reklamowych. Po kliknięciu, konsument zostaje przeniesiony do sklepu marki, w jego przeglądarce zapisuje się „ciasteczko”, a po dokonaniu zakupu, transakcja zapisuje się na koncie afilianta.

3

Funkcjonalność gwarantuje poprawne rozliczanie. Umożliwia bowiem wygenerowanie szczegółowego podsumowania wszystkich transakcji pochodzących od danego podlinkowania, w dowolnym przedziale czasowym. Raport pokazuje zarówno zamówienia zrealizowane, opłacone, zwroty, przesyłki nieodebrane, jak i transakcje nieopłacone. Dzięki rozwiązaniu, pracownik sklepu internetowego może sprawnie zweryfikować przesłane przez afilianta rozliczenie, ponieważ dane pochodzą bezpośrednio z systemu sprzedażowego. Klienci i-systems, odnotowali, że średniomiesięcznie koszty reklamowe ze współpracy afiliacyjnej obniżyły się o 30%, po uruchomieniu modułu.

Oprócz weryfikacji działań afiliantów, rozwiązanie umożliwia także analizę własnych działań marketingowych. Moduł pozwala sprawdzić efektywność reklam, np. kampanii banerowych, prowadzonych w mediach internetowych.

Moduł Partnerów Afiliacyjnych to nowoczesne narzędzie, pozwalające na skuteczną i efektywną współpracę z afiliantami. Dzięki rozwiązaniu marka ma pewność, że faktura rozliczeniowa wystawiona przez afilianta jest zgodna z jego rzeczywistą sprzedażą.



Chcę poznać inne rozwiązania wzmacniające sprzedaż



Dodaj komentarz

Please Login to comment

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów