#242 Logistyka w polskich e-sklepach – raport 2018 | Średnia cena przesyłki w Europie – badanie

Specjaliści z furgonetka.pl po raz trzeci postanowili przeanalizować rodzimy rynek logistyki w e-commerce. Dzięki temu powstał raport pokazujący, jakie rodzaje dostaw możemy znaleźć w sklepach internetowych. Analiza obejmowała dwa rodzaje sklepów te małe i średnie oraz duże. Przyjęto, że duży sklep internetowy to taki, który nadaje ponad 150 przesyłek dziennie. Każdy z tych sklepów został przebadany pod kątem ilości dostępnych w nich form dostawy, oferowanych w nich firm kurierskich oraz kosztów doręczenia. Dodatkowo pokazujemy także inne badanie przeprowadzone przez Sellics, które pokazuje średnie ceny przesyłek w Europie.

Z dzisiejszej lekcji dowiesz się:

    • jakie opcje dostawy dostępne są w polskich sklepach internetowych;
    • jaka jest średnia cena przesyłki w europie.

    Logistyka w polskich sklepach internetowych

    W badaniu przeprowadzonym przez frugonetka.pl brało udział 1135 polskich sklepów internetowych. „Analiza miała pokazać, z oferty jakich firm przewozowych najczęściej korzystają sprzedawcy, jakie sposoby doręczenia lub odbioru zamówienia udostępniają swoim klientom, jaka jest średnia cena dostawy zakupów w polskim e-commerce oraz jak kształtują się różnice pomiędzy dwoma segmentami, na które podzielono grupę badawczą”.

    Poza tym w raporcie pojawiły się informacje na temat średniej wartości koszyka, która jest potrzebna do uzyskania darmowej dostawy, oraz czy sklepy oferują możliwość odbiorów osobistych. Poza tym oddzielnie potraktowano wysyłki pocztowe oraz opcję przesyłki za pobraniem, która jest bardzo popularna wśród polskich e-klientów.

    Wysyłka kurierem

    „Raport wykazał, że w przypadku małych i średnich sklepów internetowych jedną formę dostawy posiada 35% z nich. Jest to odsetek o 10% mniejszy niż dwa lata temu. Pozostałe 65% oferuje więcej niż jedną opcję doręczenia, z czego dwie możliwości proponuje 32% sklepów, trzy – 22%, a cztery i więcej – 11%.

    W przypadku dużych sklepów różnica w tym temacie jest dosyć znacząca. Aż 91% z nich posiada więcej niż jedną formę doręczenia. Dwie opcje dostawy ma 31% z nich, a trzy – 34%. Natomiast cztery i więcej form jest dostępna w 24% dużych sklepów.

    Pozostałe formy dostawy

    „Jeśli przyjrzymy się innym formom dostawy w rodzimych e-sklepach, to na pierwsze miejsce wysuwają się Paczkomaty. W swojej ofercie ma je 44% małych i średnich sklepów internetowych. Natomiast Paczkę w Ruchu posiada 3% podmiotów z tego segmentu. W przypadku dużych sklepów ponownie możemy zaobserwować duże różnice w tym temacie. Dostawy poprzez Paczkomaty udostępnia aż 74% z nich, a Paczkę w Ruchu – 24%. Co ciekawe, podobna liczba sklepów zarówno małych i średnich, jak i dużych, udostępnia swoim klientom możliwość odbioru osobistego zamówienia z fizycznej placówki. W przypadku małych i średnich podmiotów robi to 51% z nich, natomiast dużych – 49%. Dodatkowo warto wspomnieć, że dużą popularnością cieszą się również usługi Poczty Polskiej, które oferuje 44% dużych sklepów oraz 24% małych i średnich podmiotów”. To duże zainteresowanie tego typu formami odbiorów spowodowane jest rosnącym zaufanim klientów do click&collect.

    Pełny raport jest do przeczytanie na stronie blog.furgonetka.pl infografikę zaś umieściliśmy na końcu tego wpisu.

    Średnie koszty wysyłki w Europie

    Drugi raport, który pojawił się niedawno w internecie pochodzi od Sellics. Celem było porównanie cen tych samych przewoźników na różnych rynkach. Indeks cen wysyłek w 2018 r. Pokazuje, jakie są najdroższe kraje do wysyłki paczki. Podczas badania wysyłano 2k paczkę poprzez jednego z lokalnych dostawców usług kurierskich. Przyjrzano się cenie wysyłki standardowego pakietu od UPS, DHL i Fedex, a także lokalnych firm logistycznych.


    Cena podana jest w euro. Może dziwić, że nadanie to kosztować ma około 40 zł. Jednak, gdy popatrzymy na to, że średnia pochodząca od różnych przewoźników, to może tak być. Wystarczy, że nadajemy paczkę bezpośrednio z biura, czy domu i nie korzystamy z brokera i nie mamy podpisanej umowy z przewoźnikiem, by zapłącić nie 12-15 zł a na przykład 25 zł.

    Infografika od furgonetka.pl

    !function(e,t,s,i){var n=”InfogramEmbeds”,o=e.getElementsByTagName(„script”)[0],d=/^http:/.test(e.location)?”http:”:”https:”;if(/^\/{2}/.test(i)&&(i=d+i),window[n]&&window[n].initialized)window[n].process&&window[n].process();else if(!e.getElementById(s)){var r=e.createElement(„script”);r.async=1,r.id=s,r.src=i,o.parentNode.insertBefore(r,o)}}(document,0,”infogram-async”,”https://e.infogram.com/js/dist/embed-loader-min.js”);

6
Dodaj komentarz

Please Login to comment
3 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
Dawid MarutmarcinIgorIrek Recent comment authors
najnowszy najstarszy oceniany
Irek
Gość
Irek

Raport od Sellics to jakieś bzdury – to nie jest raport, który można analizować w kontekście e-commerce, więc po co go w ogóle podawać? Gdybym w Polsce wystartował z ceną przesyłki 15 zł, to by się już wszyscy stukali po czole. Przy 40 zł – umieraliby seryjnie ze śmiechu.

Igor
Gość
Igor

Posypała się infografika!

marcin
Gość
marcin

Pytanie za jakie gabaryty paczki zagranicznej są podane ceny, bo w artykule nic o tym nie znalazłem.

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów