W i-systems dużo energii po świątecznym odpoczynku. Co jednak działo się w firmie w ostatnich trzech miesiącach 2017 roku? Zapraszamy do przeczytania podsumowania ostatniego kwartału tego roku. W nowym roku kontynuowane będą podsumowania kwartalne.
Nowe projekty
W ostatnich miesiącach roku wdrożony został system biletowy dla branży usługowej, łączący modele B2B oraz B2C. Powstały również kolejne dwa systemy, jeden dla firmy Gastropuls (więcej na ten temat) z rynku gastronomicznego, a drugi dla Secret Delivery (więcej na temat Secret Delivery) z branży erotycznej.
Obecnie, trwają również prace wdrożeniowe, które są następstwem podpisanych umów w trzech ostatnich miesiącach roku, dla firm z branży HoReCa oraz automotive.
Podpisana została także umowa na analizę biznesową zaprojektowania systemu B2B, umożliwiającego tworzenie ofert dla klientów oraz dokonywanie zakupu, poprzez integrację z wieloma dostawcami, z uwzględnieniem systemu prowizyjnego.
Trendy w rozwoju systemów
Szybko zmieniające się oczekiwania klientów niewątpliwie zaczynają wpływać na podejście do projektowania i wdrażania systemów e-commerce. Coraz bardziej powszechna staje się metoda zwinnego programowania. Jej idee opisane zostały w Manifeście Programowania Zwinnego i są to między innymi: regularne dostarczanie kolejnych części prac, możliwość wprowadzania zmian na każdym etapie projektu, ścisła współpraca zespołu projektowego z uwzględnieniem klienta, a także nastawienie na efekt najwyższej jakości.
Takie podejście nie musi mieć jedynie zastosowania w tworzeniu oprogramowania. Może być ono odniesione np. do procesu analizy biznesowej. Analiza zwinna może być wykonywana równolegle do prac implementacyjnych oraz tworzona w oparciu o współpracę z klientem oraz całym zespołem wdrożeniowym. Dostarcza ona informacji odnośnie wymagań na potrzeby projektu w ramach poszczególnych sprintów. Innymi słowy, omawiane są jedynie wymagania, dotyczące kolejnych etapów prac. Przy rozpoczęciu analizy zwinnej (zwanej też analizą kroczącą), istotne jest określenie granicy systemu w jego pierwszej fazie oraz jego funkcjonalności według oczekiwań klienta i jego potrzeb.
Strategiczny rozwój organizacji
Stale rośnie zapotrzebowanie na specjalistów. W związku z tym, zostały podjęte kolejne działania, mające zachęcić potencjalnych pracowników do zgłaszania swoich kandydatur. Tak oto w ciągu ostatnich trzech miesięcy w i-systems gościliśmy studentów z Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Przeprowadzona została także akcja wizerunkowa “Do you see”. Te i inne działania zaowocowały zatrudnieniem 12 nowych pracowników w ostatnich trzech miesiącach. Tym samym, zespół i-systems liczy już ponad 100 osób.
W ostatnim kwartale 2017 roku przedstawiciele firmy byli również obecni na wydarzeniach branżowych. Miało to na celu poszerzenie świadomości marki oraz stworzenia okazji do poznania nowych, potencjalnych partnerów biznesowych. Te eventy to między innymi: Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Targi eHandlu, Fashion Business Congress, a także Szyte na miarę – Rozwiązania dla branży fashion.
Wewnętrzne projekty podnoszące jakość
W dalszym ciągu rozwijana jest autorska aplikacja mobilna (jak wykorzystać aplikację w idei omnichannel). Ostatnią istotną zmianą jest możliwość przeglądania produktów oraz ich kategorii bez potrzeby logowania. Wcześniej aplikacja wymagała logowania zaraz po jej włączeniu.
Końcówka roku to okres intensywnych wyprzedaży sezonowych i świątecznych. Wtedy też mają miejsce popularne dni wyprzedażowe – Black Friday oraz Cyber Monday. Z tego względu, działania i-systems skupione były na udoskonalaniu testów wydajnościowych (proces przygotowania systemu do dużego ruchu) systemów e-commerce. Pozwalają one określić jaka jest wytrzymałość sklepu, przy określonym ruchu. Owe statystyki tworzone są na podstawie liczby zapytań klienckich na minutę. Gdy zachodzi potrzeba zbadania czy obecna ilość zasobów serwerowych jest wystarczająca w stosunku do planowanego ruchu na stronie, przeprowadzane są automatyczne testy obciążeniowe, które następnie sprawdza i analizuje tester i-systems. Jako odpowiedź zwrotną, klient otrzymuje raport z proponowaną ilością zasobów serwerowych, niezbędną do prawidłowego funkcjonowania sklepu.
Kolejnym ciekawym zagadnieniem jest organizacja Product Information Management. Jest to system oparty na centralnym repozytorium danych, służący do przechowywania informacji między innymi o atrybutach produktów, plików medialnych, opisów marketingowych czy tłumaczeń. Proces tworzenia takiej bazy danych składa się z pięciu etapów, o których można przeczytać w artykule na blogu. Korzyściami dla firm jest krótszy Time to Market, spójność danych we wszystkich kanałach sprzedaży czy obniżenie kosztów związanych z procesem tworzenia bazy danych.
Wciąż prowadzone są wewnętrzne prace nad rozwiązaniami Continuous Integration & Continuous Delivery. To nowe podejście do procesu tworzenia i rozwoju systemów e-commerce. W pierwszym kwartale 2018 roku planowane są pierwsze uruchomienia systemów sprzedażowych opartych na CI. O tych realizacjach będziemy pisać na kanałach komunikacyjnych i-systems. Więcej o samych rozwiązaniu można przeczytać w dziale Research & Development – Continuous Integration i Continuous Delivery.
Wybrane nagrody
Konkurs Ekomersy odbywa się co roku, a jego celem jest wyróżnienie najlepszych produktów i usług wspierających handel w sieci. Firma i-systems zwyciężyła w kategorii Najlepsza Agencja Wdrożeniowa. Wyróżnienie zostało przyznane za wdrożenie systemów e-commerce dla Grupy Kapitałowej Vistula Group S.A. Więcej na temat konkursu i wyników można przeczytać na naszym blogu.
Zapraszamy do zapisania się do newslettera, aby nie ominąć kolejnego podsumowania kluczowych działań w rozwoju i-systems.