#160 Jak powitać nowych subskrybentów? Wzorowa Kampania Onboardingowa

Większość odbiorców najbardziej angażuje się w komunikację z marką, w chwili dołączenia do subskrypcji. Świadczy o tym duża popularność wiadomości powitalnych, które zyskują o 86% więcej otwarć i 196% więcej kliknięć (według raportu Experian). W dzisiejszym artykule pokażę Ci, w jaki sposób przygotować kampanię onboardingową i wykorzystać moment najwyższego zainteresowania odbiorców, aby szybciej i skuteczniej zamienić ich w zadowolonych klientów.

Partnerem lekcji jest Getresponse

Dziś dowiesz się:

– czym jest kampania onboardingowa,
– jak testować wiadomości,
– co powinno znaleźć się w mailu.

Czym jest kampania onboardingowa?

Kampania onboardingowa to cykl wiadomości, które odbiorcy otrzymują w początkowym okresie subskrypcji. Jej celem jest przekazanie najważniejszych informacji na temat produktów i usług oraz pokazanie odbiorcom, w jaki sposób rozwiążesz ich problemy. Taka kampania w krótkim czasie zwiększy świadomość odbiorców, pozwoli dotrzeć do osób rzeczywiście zainteresowanych Twoją ofertą i zaangażuje ich w komunikację.

Aby móc przygotować kampanię, która spełni oczekiwania użytkowników, warto zacząć od odpowiedzi na poniższe pytanie.

Dlaczego zapisujemy się do newslettera?

Zwróć uwagę na trzy najbardziej popularne powody, dla których zapisujemy się do subskrypcji. Ta wiedza z pewnością przyda Ci się podczas planowania skutecznej kampanii onboardingowej.

1. Rabaty i oferty promocyjne

Jednym z najczęstszych powodów, dla których decydujemy się na wypełnienie formularza subskrypcji jest chęć zrobienia zakupów na korzystniejszych warunkach. Zniżka na najbliższe zamówienie lub specjalna oferta promocyjna wyłącznie dla subskrybentów skutecznie zachęca do zapisu.

2. Wartościowe treści (edukacja)

Równie skuteczną zachętą do subskrypcji może być dostęp do wartościowych treści. Jeżeli jesteś ekspertem w swojej branży, możesz wykorzystać tę wiedzę do budowy listy. Oferując przydatne poradniki, raporty lub materiały wideo, zachęcisz do subskrypcji internautów, którzy zechcą zdobyć nowe umiejętności, rozwinąć kompetencje lub zaczerpnąć inspiracji.

3. Zabawne treści

Wiele osób zapisuje się do subskrypcji, ze względu na rozrywkowy charakter komunikacji email marketingowej i regularną dawkę zabawnych treści. Czasami wesoły email może idealnie przełamać rutynę codziennych obowiązków i zafundować odbiorcom solidną porcję energii.

Elementy kampanii onboardingowej

Teraz, kiedy już znasz główne powody, dla których ludzie dołączają do subskrypcji, możesz zacząć planować działania email marketingowe. Poniżej znajdziesz pięć elementów kampanii onboardingowej, które warto wziąć pod uwagę.

Wiadomość powitalna

Wiadomość powitalna ma olbrzymie znaczenie. Pozwala wywrzeć pierwsze wrażenie na odbiorcy i w pewnym sensie definiuje dalszą komunikację.

Hairstore

Zdj. 1 Przykład wiadomości powitalnej od Hairstore.pl

Cenne wskazówki:

  • Wysyłaj wiadomość powitalną od razu po dołączeniu użytkownika do subskrypcji. Wykorzystasz moment jego największego zainteresowania i zapewnisz natychmiastową gratyfikację.
  • Pogratuluj nowym subskrybentom i powiedz im dlaczego podjęli świetną decyzję, zapisując się na listę.
  • Poinformuj o treści i częstotliwości kolejnych wiadomości, niech odbiorcy wiedzą czego się spodziewać.
  • Jeżeli Twoja marka prowadzi działania w mediach społecznościowych, możesz zaprosić odbiorców do śledzenia jej profilu.

Prezentacja produktów/usług

Zaprezentuj swój produkt i zademonstruj działanie jego poszczególnych funkcjonalności. Zwróć uwagę na konkretne problemy i w prosty sposób wyjaśnij, jak Twoje produkty je rozwiązują.

Cenne wskazówki:

  • Możesz zwrócić uwagę na różnice pomiędzy Twoją ofertą, a propozycją konkurencji.
  • Skup się na zaprezentowaniu korzyści dla użytkownika
  • Przedstaw w emailu wyłącznie kluczowe informacje, umieść przycisk CTA z linkiem do wybranego w tym celu landing page.

Testy

Gdy Twoi subskrybenci zdobędą już podstawową wiedzę na temat Twojego produktu, zaproponuj im testy. Dowiesz się, ile osób jest rzeczywiście zainteresowanych Twoim rozwiązaniem i będziesz miał szansę na zdobycie cennej informacji zwrotnej.

UXPin

Zdj. 2 Przykład wiadomości od UXPin

Cenne wskazówki:
Zachęć odbiorców do przetestowania produktu, przypominając o korzyściach i demonstrując, że jest to niezwykle proste.

Wartościowe treści

Część osób będzie chciała poznać więcej szczegółów dotyczących proponowanych przez Twoją firmę rozwiązań. Przygotuj dla nich wartościowe treści, które pozwolą im zaspokoić ciekawość.

GetResponse

Zdj. 3 Przykład wiadomości od GetResponse

Cenne wskazówki:

  • Zadbaj o różnorodność materiałów, oferując artykuły, ebooki, case studies, webinary lub materiały wideo, etc.

Oferta specjalna

W momencie, gdy Twoi subskrybenci będą już wiedzieli, co Twoja marka ma do zaoferowania, przygotuj dla nich ofertę specjalną. Propozycja wyłącznie dla subskrybentów podniesie wartość programu email marketingowego i będzie stanowiła nagrodę dla osób na liście mailingowej.

Cenne wskazówki:

  • Przygotuj atrakcyjną propozycję, następnie zoptymalizuj wszystkie elementy kampanii (szablon newslettera, landing page) pod kątem konwersji.

Podsumowanie

Teraz już wiesz, na co zwrócić uwagę podczas planowania kampanii onboardingowej. Dopasuj wszystkie jej elementy pod kątem Twojego biznesu, aby zapewnić realizację konkretnych celów biznesowych. Regularnie testuj poszczególne fragmenty wiadomości (m.in. tytuł, układ szablonu, treść i wygląd CTA), aby wyłonić te, które zapewniają najwyższy wskaźnik konwersji. Powodzenia!

Podobał Ci się tekst? Zapisz się na newsletter Wzorowego Sklepu

Wzorowy Sklep to cotygodniowa porcja wiedzy na temat eCommerce. Piszemy
o marketingu, sprzedaży, obsłudze klienta, prawie… wszystko w jednym miejscu.

Akceptuję politykę prywatności

Dodaj komentarz

Please Login to comment

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów