Podsumowanie Q4 2018 w i-systems

Końcówka roku – gorący czas niemal w każdej firmie. W tych związanych z e-commerce chyba jeszcze bardziej intensywny. Jak to wyglądało w i-systems i jak pogodziliśmy prace na rzecz systemów dla naszych klientów z pracami na rzecz rozwoju produktów? Jakie będą główne aspekty naszej pracy w przyszłym roku? O tym i wielu innych ciekawostkach dowiecie się Państwo z dzisiejszego podsumowania.

Nowe projekty jako wyznaczniki trendów

Ostatnie trzy miesiące, a w zasadzie nawet cały miniony rok, stał pod znakiem systemów dla firm działających w modelu B2B. Otwierają się one na nowe rozwiązania optymalizujące ich pracę i uruchamiające kolejne możliwości sprzedaży produktów. Wśród projektów z sektora B2B, nad którymi pochylaliśmy się w ostatnich trzech miesiącach roku wyróżnić możemy m.in.: system stworzony w standardzie PWA (Progressive Web App) dla ogólnopolskiego dystrybutora zajmującego się sprzedażą produktów i systemów do utrzymania czystości i higieny. PWA pozwala na budowanie spójnej zarówno dla urządzeń mobilnych jak i przeglądarek webowych komunikacji. Jedna aplikacja oznacza więc szereg korzyści – oszczędność czasu zespołu programistów oraz samego klienta, a także pozytywny wpływ na jakość projektu.

Ciekawe dla nas były też realizacje dla firmy oferującej materiały do wykonywania m.in.: systemów dachowych, instalacji nawadniania czy podłóg obiektowych oraz dla firmy zajmującej się importem i dystrybucją sprzętu AGD.

Wygląda na to, że świeżo rozpoczęty rok również będzie stał pod znakiem rozwiązań B2B – już teraz zacieramy ręce na samą myśl o kolejnych wyzwaniach, które na nas czekają.

Strategiczny rozwój organizacji

W minionym kwartale skupiliśmy się też na integracjach, rozwijając przede wszystkim połączenie z systemami takimi jak Asseco Softlab ERP, Streamsoft Verto czy imoje oferowane przez ING Bank Śląski. Kolejne podejmowane przez nas kroki mają na celu jeszcze głębszą integrację, a co za tym idzie,obsługę większej ilości procesów po stronie naszego systemu e-commerce.

W ostatnich miesiącach roku część naszego zespołu można było spotkać na wydarzeniach takich jak VI Forum Retail Channels 360 – Rośnij Wielokanałowo, Web Summit, Forum Szefów Sprzedaży oraz Fashion Business Congress.

Wewnętrzne projekty podnoszące jakość

Przyjęty przez nas i dopracowywany w ostatnim czasie model pracy w zespołach kontekstowych funkcjonuje już w pełni. Obecne zespoły koncentrują się nad obszarami takimi jak: CI, integracje, zamówienia, RMA, CRM, PIM, rabaty, GUI, Shop App, Allegro oraz POS.

Dla lepszego zobrazowania działania tego modelu, zdecydowaliśmy się pokrótce opisać pracę dwóch kontekstów. Zespół Continuous Integration (CI) w ostatnim czasie skupiał się na refaktoryzacji CI-Buildera oraz Kubernetes Buildera, a także na aktualizacji GitLab. Prowadził on również prace nad przyspieszeniem działania systemów oraz ustabilizowaniem obrazów PHP. Działania te spowodowały możliwość przyjmowania dużo większego ruchu. Z kolei zespół odpowiadający za Product Information Management (PIM) usprawnił funkcjonowanie produktów w sklepie, a także skupił się na cennikach, zestawach produktowych oraz ich zaawansowanym sortowaniu.

Więcej o modelu pracy w zespołach kontekstowych można przeczytać na blogu i-systems.

Co czeka i-systems w 2019 roku?

Obszary działalności i-systems w nowym roku podzielić będzie można na dwie, główne kategorie. Pierwszą z nich będzie globalizacja działalności i produktów firmy. Start zaplanowanych działań będzie miał miejsce jeszcze w pierwszym kwartale 2019 roku.

Druga kategoria dotyczyć będzie głównego core i-systems, czyli oprogramowania. Prace nad rozwojem produktów sprawowane są przez wszystkie wyżej wymienione konteksty, dzięki czemu rozwój następować będzie w sposób równoległy i spójny. Wśród najważniejszych, zaplanowanych działań można zaliczyć kolejne prace nad PWA, czyli pracę nad jeszcze większą separacją frontendu i backendu. Taka rozdzielność pozwoli na utworzenie nieosiągalnych dziś możliwości skalowania aplikacji, a za tym osiągnięcie większej wydajności przy mniejszym nakładzie kosztów. W planach jest także m.in.: ukończenie nowego API (CRM) oraz dokończenie nowego modułu polityki rabatowej.

O szczegółach wszystkich prac będziemy na bieżąco informować na blogu. Aby nie pominąć kolejnego podsumowania kluczowych działań w rozwoju i-systems, zapraszamy do zapisania się do newslettera.

Zapisz się do newsletteraRelacje inwestorskie

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

Podsumowanie Q4 2018 w i-systems

Końcówka roku - gorący czas niemal w każdej firmie. W tych związanych z e-commerce chyba jeszcze bardziej intensywny. Jak to...

Podsumowanie Q3 2018 w i-systems

Przedostatni kwartał w i-systems stał pod znakiem nowej organizacji pracy zespołów, które przekształciły się w konteksty. Wpłynęło to, w sposób...

Podsumowanie Q2 2018 w i-systems

Nadchodzące wakacje wcale nie oznaczają wolnych obrotów w e-commerce. Wręcz przeciwnie - to najlepszy czas na przygotowanie i wdrożenie nowych...

Zobacz więcej wpisów