#109 – Przegląd aktualności e-commerce

Jak Polacy kupują w Sieci? – badanie GfK Polonia

Internet w dzisiejszych czasach to najpopularniejsze źródło wiedzy o markach i produktach. Wszystko za sprawą stron internetowych, blogów i for dyskusyjnych, do których my, Internauci, sięgamy poszukując informacji. Na zlecenie firmy i-Systems – GfK Polonia przeprowadziła badanie dotyczące zachowań konsumentów w dobie OmniChannel.

Szczegółowe informacje oraz wyniki analizy, przedstawione są tu.

Już niedługo w Google znajdziesz także… tweety

Twitter i Google wznowili współpracę. Kiedy w 2011 roku ich drogi się rozeszły, nikt nie podejrzewał, że po kilku latach ponownie się zejdą. Wspólne partnerstwo obu serwisów jest jednak bardzo innowacyjne.

Google oferować ma tweety związane z danymi zapytaniami i to w czasie rzeczywistym. Twitter zaś, ma w ten sposób zbierać pozytywne zaangażowanie. Dla „ćwierkającego” portalu to szansa na odbudowanie bazy użytkowników. Twitter nigdy nie był taką „masówką”, jak np. Facebook, a konta na nim ma wielu profesjonalistów, dziennikarzy i fanów dobrych treści. Trudno więc się dziwić, że traktowany jest często jako bardziej wartościowe medium społecznościowe.

Początkowo partnerstwo Google i Twittera zacznie się od platformy mikroblogowej z aplikacji Google oraz mobilnych wyników wyszukiwania, ale ma być również przeniesiona do desktopów. Pierwszym rynkiem, na którym będzie można korzystać z tej opcji, będzie rynek amerykański, ale Google zapowiada, że zostanie rozszerzony również na inne kraje.

Źródło: antyweb.pl

InPost bierze się za usługi kurierskie

InPost rozszerza swoją działalność – będzie świadczyć usługi kurierskie, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych, dołączając tym sposobem do Paczkomatów, których jest w kraju już ponad 1300, a także do usług pocztowych i ofert z segmentu finansowo-ubezpieczeniowego. Rozbudowa działalności ma pomóc we współpracy z Allegro oraz dużymi sklepami internetowymi, i to nie tylko w Polsce.

Trudno dziwić się takiej inwestycji – sprzedaż online w naszym kraju wyceniana jest na 27 mld złotych w skali roku, co daje ponad 150 mld przesyłek wartych ponad 4,4 mld złotych.

Usługi kurierskie InPost gwarantują dostarczanie paczek w dowolne miejsce na terenie całej Polski. Zamówienia realizowane są do drzwi odbiorcy lub do jednego z Paczkomatów InPost. Postawiono na wysoką jakość obsługi i gwarancję dostarczania następnego dnia, także do godz. 12:00 i 17:00. Plusem jest również atrakcyjna cena i ogromna sieć punktów. Celem firmy jest zdominowanie całego łańcucha logistycznego i sprawienie, że to klienci sami wybiorą InPost, zamiast stojącej w miejscu konkurencji.

Źródło: antyweb.pl

Wielka Brytania: usługa click and collect napędza sprzedaż w centrach handlowych

British Land, brytyjski deweloper, zarządca i właściciel centrów handlowych, odnotował znaczny wzrost obrotów w obiektach, w których uruchomiona została usługa click and collect.

Analiza dowodzi, że w godzinach szczytu z możliwości odbioru internetowych zakupów korzysta o 50% więcej klientów, niż w konkurencyjnych centrach. Poza tymi godzinami – nawet do 66% więcej osób. Ta zmiana przyniosła bardzo pozytywne rezultaty. 64% klientów przy okazji odbierania zakupów w systemie click and collect, dokonuje dodatkowych zakupów, a 23% – korzysta z barów i restauracji. Dodatkowo, 2 centra zarządzane przez British Land, zainstalowały beacony, niewielkie nadajniki, które wykorzystując technologię Blutooth i dedykowaną aplikację, informują o promocjach i ofertach specjalnych.

Źródło: evigo.pl

Google wprowadza funkcję “kup” dla mobilnych użytkowników

O wprowadzeniu funkcji „Kup” przez Google informowano już pod koniec 2014 roku. Dziś – temat ten wraca. Dziennik The Wall Street Journal informuje, że nic nie stoi na przeszkodzie, by ją wdrożyć.

Nowa funkcja ma być dostępna na początku wyłącznie dla użytkowników mobilnych. Rozszerzenie to polegać ma na tym, by klient nie był przekierowany do odpowiedniego e-sklepu, tylko by mógł dokonywać zakupów natychmiastowych, na stronach Google. Po znalezieniu odpowiedniego produktu, oczywiście poprzez wyszukiwarkę Google, wystarczy kliknąć „kup” i postępować z kolejnymi zakładkami, na których zamówienie zostanie sfinalizowane. To ukłon w stronę upraszczania procesu kupowania online, ale też w kierunku m-commerce, które rozwija się wręcz brawurowo.

Funkcja „Kup teraz” staje się coraz popularniejsza. Wprowadzają ją również giganci socialmediowi, tacy jak Facebook czy Twitter, który jako pierwszy użył tej opcji. Kliknięcie w button powoduje przeniesienie do sklepu internetowego.

Źródło: evigo.pl

Przegląd aktualności e-commerce 21-05

Podobał Ci się tekst? Zapisz się na newsletter Wzorowego Sklepu

Wzorowy Sklep to cotygodniowa porcja wiedzy na temat eCommerce. Piszemy
o marketingu, sprzedaży, obsłudze klienta, prawie… wszystko w jednym miejscu.


Akceptuję politykę prywatności

Dodaj komentarz

Please Login to comment

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów