#113 – Przegląd aktualności e-commerce

Płatności mobilne i beacony wpływają na wygodę zakupów i budują lojalność – Deloitte (infografika)

Do końca 2015 roku prawie 1/3 amerykańskich sklepów i ok. 15-20 procent brytyjskich zainstaluje beacony – tak podaje raport „The Deloitte Consumer Review. Digital Predictions 2015”. Rozszerzające swoją działalność technologie cyfrowe, w bardzo korzystny sposób wpływają na zachowania konsumenckie – ułatwiają zakupy, ale także budują lojalność. Jeszcze w tym roku płatności mobilne, dokonywane przez telefony komórkowe, zaliczą ogromny skok. To co prawda nadal nisza, do której zarówno klienci, jak i instytucje finansowe muszą się przyzwyczaić i nie ma się co łudzić – nie zastąpią one nigdy gotówki ani kart płatniczych, ale zarówno zainteresowanie, jak i używanie tego typu płatności, staje się coraz popularniejsze.

Spore zainteresowanie wśród zwolenników nowoczesnych technologii, zaskarbią sobie również beacony, czyli małe nadajniki, które sygnalizują swoją obecność za pomocą aplikacji mobilnej i technologii Bluetooth Smart, które umożliwiają kontakt z użytkownikiem tabletu lub smartfona. Dzięki temu dany klient zostaje precyzyjnie „namierzony” i zlokalizowany: poznamy jego zwyczaje zakupowe, dostarczymy mu informacji na temat promocji, a to wszystko buduje przewagę konkurencyjną oraz zachęca do robienia zakupów. Na brytyjskim rynku ok. 45% właścicieli smartfonów zdeklarowało, że chętnie przyjmowaliby komunikaty, wysyłane przez sprzedawców, a 33% z nich zasygnalizowało, że spersonalizowane wiadomości mają wpływ na ich decyzje zakupowe. Beacony znacznie wpłyną na lojalność konsumentów i wygodę zakupów. Ważne jest jednak to, by nie przekroczyć cienkiej i bardzo wrażliwej na bodziec granicy, bo nadal dla wielu tego typu wiadomości są wkroczeniem w prywatną strefę.

W raporcie Deloitte podkreślono również, że narzędziem, które znacznie może uzupełniać sprzedaż internetową, jest model click and collect. Według analiz ma ono wzmocnić swoją pozycję nawet o 20% w stosunku do ubiegłego roku. Jeszcze w tym roku w Europie ma powstać pół miliona punktów odbioru w systemie click and collect. Ok. 333 tys. z nich ma być automatycznymi skrytkami i paczkomatami. W Wielkiej Brytanii model ten sprawdza się świetnie i stanowi 1/3 udziału w e-commerce.

Eksperci Deloitte zbadali również wpływ technologii na codzienne życie i na podstawie tej analizy wywnioskowali, że do 2022 roku może być około 500 inteligentnych urządzeń podłączonych do domu. Zaliczają się do nich systemy oświetleniowe, ogrzewania, nawadniania czy sprzęt AGD.

Wszystkie te elementy odzwierciedlają drogę, jaką w niedługim czasie zaczną podążać współcześni konsumenci. Daje to sporo możliwości, ale również stwarza zagrożenie, bo stajemy się nie tylko klientami lojalnymi i korzystającymi z dostępu do informacji, porównywarek i opinii, ale także – coraz bardziej przywiązanymi do urządzeń.

Dodatkowe informacje: marketing-news.pl

Kolporter poszerza współpracę ze sklepami internetowymi

Kolporter – sieć, która zarządza ponad 1000 saloników prasowych, zapowiada, że zamierza współpracować ze sklepami, które działają w Internecie. Do tej pory koncentrowano się wyłącznie na wydawaniu w salonikach przesyłek, ale dzięki nowemu partnerowi współpracą objęte zostaną również działania marketingowe, w tym np. darmowa dystrybucja gazetki produktowej.

Chcąc połączyć on- i offline, Kolporter zamierza rozwinąć współpracę z kolejnymi sklepami internetowymi, umożliwiając klientom osobisty odbiór swoich zamówionych paczek. Marka ta jest jednym z największych dystrybutorów prasy w Polsce, obsługującym ok. 56% rynku.

Dodatkowe informacje: evigo.pl

Europejskie firmy zarobiły na współpracy z Amazon niemal 3 mld euro

Sprzedaż za pośrednictwem Amazon Marketplace pozwala dziesiątkom tysięcy firm w Europie dotrzeć do klientów dokonujących zakupów za pomocą Amazon, często też do tych, którzy mieszkają nawet po drugiej stronie świata.

Wszystko dzięki narzędziom udostępnionym przez Amazon dla sprzedawców. Są to między innymi:

1. Sprzedaż na europejskich stronach Amazon za pomocą jednego kliknięcia. Wszystkie 5 stron połączone jest tak, że można nimi zarządzać z jednego konta.
2. Europejska sieć Centrów Logistycznych i Obsługa Klienta odbywa się w języku lokalnym. Na terenie Europy znajduje się 28 centrów logistycznych i 7 punktów Obsługi Klienta, gdzie można zaczerpnąć informacji w lokalnym języku. Opcja „Fulfillment by Amazon” (FBA) oznacza, że sprzedawcy dostarczają swoje produkty do wybranego centrum, a wysyła je już sam Amazon. Co ciekawe, skorzystanie z FBA oznacza, że przesyłka taka objęta jest programem Prime and Free Super Saver Delivery.
3. Technologia tłumaczeniowa – Amazon tłumaczy nazwy i opisy produktów na każdy z 5 dostępnych języków.

Więcej na temat przeczytacie na evigo.pl

Raport Oracle: jak dostosować się do współczesnego rynku detalicznego

Według raportu Oracle konsumenci na całym świecie kupują częściej, gdy mają zapewnioną wygodę zakupów i gdy sieci detaliczne łączą technologię cyfrową z wysokiej jakości obsługą klienta.

Najważniejszym dla kupujących jest prosty dostęp do informacji na temat produktów. Aż 70% respondentów podaje tę odpowiedź jako najważniejszą. 56% badanych przyznaje się do zakupów mobilnych oraz zakupów od międzynarodowych sprzedawców.

„Rynek światowy się rozrasta, a konsumenci często dokonują zakupów za pomocą urządzeń mobilnych” – mówi Jill Puleri, prezes i dyrektor generalny Oracle Retail. „Sprzedawcy powinni przyjąć ten nowy globalny trend i zainwestować w technologię cyfrową.”

Ważnym czynnikiem, który wpływa na atrakcyjność zakupów, jest wyróżnienie e-sklepu. Istnieje wiele rozwiązań, które zwiększają konkurencyjność oraz zwiększają dostęp do informacji. 83% ankietowanych chce, by sieci detaliczne inwestowały w technologie, a 57% z nich uważa, że kluczem jest połączenie wszystkich kanałów sprzedaży.

56% uważa, że sprzedawcy muszą zbudować ich zaufanie i tylko wtedy udostępnią im wszystkie dane osobowe. Aż 55% konsumentów ma zastrzeżenia lub nie udostępnia swoich danych osobowych. 23% chętnie pobiera aplikację mobilną, która pozwala na śledzenie ich ruchów w sklepie i w Internecie.

Raport jest wynikiem badania przeprowadzonego na klientach z 10 krajów.

Więcej na temat na evigo.pl

przegląd aktualności e-commerce 28-05

Podobał Ci się tekst? Zapisz się na newsletter Wzorowego Sklepu

Wzorowy Sklep to cotygodniowa porcja wiedzy na temat eCommerce. Piszemy
o marketingu, sprzedaży, obsłudze klienta, prawie… wszystko w jednym miejscu.


Akceptuję politykę prywatności

Dodaj komentarz

Please Login to comment

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów