#97 – Przegląd aktualności e-commerce

Globalny wzrost popularności zakupów spożywczych przez Internet

Z najnowszego badania firmy Dunnhumby wynika, że zakupy wielokanałowe, czyli takie zarówno przez Internet, jak i w tradycyjnym modelu sprzedaży, cieszą się rosnącą popularnością na całym świecie. Wspomniany raport zawiera analizę danych zachowań 7 milionów konsumentów, z czternastu krajów w Europie, Azji i obu Amerykach.
W Polsce wzrost ten oscyluje na poziomie 62% w porównaniu z rokiem poprzednim. W przypadku e-zakupów spożywczych, najszybciej rozwijającymi się kategoriami są te związane z nabiałem, napojami i chemią gospodarczą. To one stanowią aż 42% łącznej sprzedaży internetowej i ta liczba rośnie, bowiem polscy konsumenci coraz lepiej poznają cyfrowe drogi sprzedaży.
Jesteśmy krajem rozwijającym się, w którym kanał internetowy w imponujący sposób wzrasta i spełnia oczekiwania klientów. Reaguje też na zmieniające się zachowania. Co ważne, klienci korzystający z zakupów wielokanałowych są bardziej lojalni. W ciągu miesiąca wydają na zakupy nawet trzykrotnie więcej, niż konsumenci, którzy preferują tradycyjne zakupy. Potwierdzeniem jest oszałamiający wynik lojalności wobec Tesco – aż 60% polskich kupujących deklaruje regularne zakupy w tej sieci.

Więcej informacji: materiały prasowe

Badanie Oracle: cyfrowe pokolenie stawia na m-commerce

Firma Oracle przeprowadziła badania wśród przedstawicieli „pokolenia Millenium”, zwanego także Generacją Y. Zgodnie z raportem prawie 55% osób stwierdziło, że złe doświadczenia z aplikacjami mobilnymi danej marki skutecznie zniechęciłoby ich do korzystania z usług lub produktów owej firmy. 39% przedstawicieli badanej grupy, nie poleciłoby produktów lub usług, a 27% wyraziłoby negatywną opinię, gdyby nie spodobałyby się im aplikacje mobilne.

Wniosek jest prosty: jeśli firmy nie są w stanie zapewnić aplikacji mobilnych na wysokim poziomie, wówczas narażają oni wartość marki, a także zniechęcają do siebie Generację Y, która w świecie e-zakupów ma ogromne znaczenie. Przeniosą się oni do oferty konkurentów, którzy dbają o mobilne oferty. Aż 73% ankietowanych ceni sobie możliwość nabycia produktów bądź usług przy pomocy aplikacji mobilnych. 71% lubi mieć możliwość rozliczenia za usługi, a kolejnych 65% – informowania o problemach lub zgłaszania reklamacji na poziomie aplikacji mobilnej.

Badanie to wskazało również regiony, w których ludzie korzystają z aplikacji mobilnych w sposób zaawansowany, nie tylko „zabawowy” i gadżeciarski. Daleki Wschód jest miejscem, gdzie aplikacje korporacyjne i te o bardziej „poważnych” funkcjach, są elementem codziennego życia. Ich użytkownicy szukają nowych, innowacyjnych projektów, za które są w stanie zapłacić, byle tylko posiadały atrakcyjne funkcje.

Raport Oracle wskazał również na istotne różnice pomiędzy używaniem smartfonów i tabletów, przez przedstawicieli Generacji Y. Okazuje się, że mimo tego, iż młodzi korzystają z tabletów, to dostęp do aplikacji uzyskują przede wszystkim za pomocą smartfonów. Analizując ruch z treści medialnych wynika, że 61% skorzystało ze smartfona, a 35% z tabletu, natomiast jeśli chodzi o wysyłanie pieniędzy, to 48% użyło smartfona, a jedynie 22% tabletu.

Źródło: evigo.pl

Raport: urządzenia mobilne generują ponad 50% wizyt w e-sklepach

Czołowi gracze brytyjskiego rynku e-commerce stawiają na strategię „Mobile first” i ona już odnajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości, bowiem ponad połowa odwiedzin sklepów internetowych pochodzi z tabletów i smartfonów – takie dane znajdujemy w analizie firmy SimilarWeb, która postanowiła sprawdzić ruch na topowych stronach e-commerce w Wielkiej Brytanii. W przypadku 10 największych detalistów z tego regionu – ruch na ich stronach w większości generowany jest z urządzeń mobilnych i trend ten będzie się rozwijał i nasilał.
Jeśli sprzedawca chce zwiększyć sprzedaż i osiągnąć sukces, musi dostosować się do wymogów ery omnichannel. Powinien dopasować swoją stronę do mobilnych konsumentów, a najlepiej, gdyby stworzył specjalną aplikację mobilną.

Liderem tego zestawienia jest firma Argos, która specjalizuje się w sprzedaży artykułów gospodarstwa domowego i wyposażenia mieszkań. Aż 68% wizyt pochodzi z urządzeń mobilnych. Na drugim miejscu znajduje się Next, marka, która również zajmuje się sprzedażą gadżetów dekoracyjnych do mieszkań, ale również sprzedażą odzieży. W tym przypadku mówimy o 64% odwiedzin ze spartfonów lub tabletów. W zestawieniu pojawiają się również firmy takie jak eBay, Amazon, Gumtree, Asos, Ikea oraz Etsy. Każda z nich ma ponad połowę odwiedzin pochodzących z urządzeń mobilnych. Brytyjski rynek jako pierwszy odnotował większą ilość akcji podjętych przez userów mobilnych, niż przez tych, korzystających z komputerów stacjonarnych. Trend ten, według SimilarWeb – będzie się nasilać, co zresztą potwierdzają dane. Szacuje się, że do 2018 roku 44% sprzedaży w Wielkiej Brytanii będzie odbywała się za pośrednictwem Internetu. Dominujące znaczenie wówczas będą miały urządzenia i aplikacje mobilne. Wielokanałowa sprzedaż oznacza również większe zyski. Kupujący korzystający z urządzeń mobilnych i desktopowych wydają dużo więcej podczas e-zakupów.

Źródło: evigo.pl

Amazon dostarczy przesyłkę bezpośrednio do bagażnika

Amazon znowu testuje innowacyjne metody dostaw, tym razem wprost do bagażników samochodów.
Wybrana grupa klientów z Monachium, którzy objęci są usługą Prime, będzie mogła korzystać z tej opcji. Amazon, we współpracy z Audi oraz firmą doręczycielską DHL dostarczają przesyłki wprost do bagażników aut klientów, nawet podczas ich nieobecności. Eksperyment rozpocznie się w maju, w Niemczech, a jeśli zakończy się sukcesem – zostanie wprowadzony na całym świecie. Do szczęścia potrzeba samochodu marki Audi z dostępem do Internetu. Wówczas, po wyrażeniu zgody przez klienta, kurierzy DHL zostaną poinformowani o aktualnym miejscu przebywania samochodu i przedziale czasowym, w którym on się tam znajduje, a po otrzymaniu tych danych będą mogli dostarczyć paczkę wprost do bagażnika. Pomoże im w tym aplikacja mobilna, która zbierze dane i uzyska dostęp do wnętrza auta. Po umieszczeniu przesyłki i zatrzaśnięciu drzwi – samochód zostanie zamknięty, DHL otrzyma o tym potwierdzenie, a właściciel przesyłki uzyska informację o pomyślnym dostarczeniu paczki. Jak widać zaangażowanie w tworzenie spersonalizowanych usług przesyłkowych weszło na kolejny poziom zaawansowania.

Źródło: evigo.pl

Przegląd aktualności e-commerce 30.04

Podobał Ci się tekst? Zapisz się na newsletter Wzorowego Sklepu

Wzorowy Sklep to cotygodniowa porcja wiedzy na temat eCommerce. Piszemy
o marketingu, sprzedaży, obsłudze klienta, prawie… wszystko w jednym miejscu.


Akceptuję politykę prywatności

Dodaj komentarz

Please Login to comment

Zobacz również artykuły o podobnej tematyce

ORI – czy Twój biznes jest gotowy na omnichannel?

Pojęcie omnichannelu znamy już właściwie wszyscy, nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Taka synergia wszystkich, wykorzystywanych przez markę...

Efekt ROPO – co może zagwarantować Twojej firmie?

Relacje między marką a klientem zmieniają się bardzo dynamicznie. Współcześnie są one zupełnie inne niż 5, 10, czy 20 lat...

Magia e-commerce, czyli ludzka psychika a wydatki

Żyjemy w czasach, gdzie półki uginają się pod ciężarem wyłożonych na nich towarów, a każdy produkt jest w zasadzie “na...

Zobacz więcej wpisów